Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2014

ΣΥΡΙΖΑ: Όργιο παρανομιών στις τοποθετήσεις νέων προϊσταμένων στο Δημόσιο


Μικροκομματικές επιδιώξεις των δύο εταίρων της συγκυβέρνησης, λίγο πριν την πτώση της, με στόχο την περαιτέρω άλωση του κρατικού μηχανισμού, καταγγέλλουν σε κοινή ανακοίνωσή τους ο Τομεάρχης Διοικητικής Μεταρρύθμισης του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Μητρόπουλος και το Τμήμα Δημόσιας Διοίκησης του κόμματος. Όπως τονίζουν,
για το μεταβατικό διάστημα μέχρι την πλήρη ισχύ του ν. 4275/2014, το οποίο – σύμφωνα άλλωστε με την μέχρι σήμερα πρακτική των κυβερνώντων, αλλά και την πολυπλοκότητα και το κόστος του νέου συστήματος – μπορεί να διαρκέσει χρόνια, η επιλογή προϊσταμένων κάθε βαθμίδας θα γίνεται με αναθέσεις και τοποθετήσεις με μια απλή απόφαση του οικείου υπουργού!



Η ΚΟΙΝΗ ΔΗΛΩΣΗ:
Με το ν.4275/2014 η κυβέρνηση προώθησε νέο θεσμικό πλαίσιο επιλογής προϊσταμένων στο Δημόσιο, προετοιμάζοντας νέα έφοδο στις θέσεις ευθύνης, σε μια προσπάθεια να ελέγξει πλήρως την διοικητική ιεραρχία και να επιβάλλει πλήρη συμμόρφωση προς τα μνημονιακά σχέδια στο χώρο του δημοσίου, συνεχίζοντας και διευρύνοντας τον άκρατο κομματισμό. Με τις μεταβατικές μάλιστα διατάξεις του νόμου αυτού αποκαλύφθηκαν πλήρως οι μικροκομματικές επιδιώξεις των δύο εταίρων της συγκυβέρνησης να αλώσει ακόμη περισσότερο τον κρατικό μηχανισμό, λίγο πριν την πτώση της.

Πιο συγκεκριμένα με την ισχύ των νέων οργανισμών επέρχεται αυτοδίκαιη λήξη της θητείας των προϊσταμένων όλων των ιεραρχικών επιπέδων (τμήματος, Δ/νσης και Γενικής Δ/νσης). Για το μεταβατικό διάστημα, το οποίο – σύμφωνα άλλωστε με την μέχρι σήμερα πρακτική των κυβερνώντων, αλλά και την πολυπλοκότητα και το κόστος του νέου συστήματος- μπορεί να διαρκέσει χρόνια, η επιλογή προϊσταμένων κάθε βαθμίδας θα γίνεται με αναθέσεις και τοποθετήσεις με μια απλή απόφαση του οικείου υπουργού !!! Το άκρως προκλητικό μάλιστα είναι ότι δίνεται η δυνατότητα στους οικείους υπουργούς να τοποθετήσουν προϊσταμένους αυτούς που είχαν αυθαίρετα ορίσει (με αναπλήρωση), αντί να εφαρμόζουν το νόμο που οι ίδιοι είχαν ψηφίσει και ίσχυε τότε (επιλογή με βάση τα όποια αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια προέβλεπε το προηγούμενο θεσμικό πλαίσιο) !!!

Η κυβέρνηση όμως δεν σταματά εδώ. Ξεπερνά και τον ίδιο της τον εαυτό και αποκαλύπτει περίτρανα τις προθέσεις της και το πώς εννοεί τις διακηρύξεις περί «αξιοκρατίας», «δικαιοσύνης» και «αντικειμενικής αξιολόγησης».

Οι διατάξεις του ν.4275/2014 προβλέπουν προτεραιότητα των επιλεγέντων από υπηρεσιακά συμβούλια προϊσταμένων, για την ανάδειξη σε θέση ευθύνης, έναντι εκείνων που είχαν οριστεί αναπληρωτές με απλή απόφαση υπουργού. Αυτές όμως οι διατάξεις δεν εφαρμόστηκαν στην περίπτωση του ίδιου του υπουργείου (Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης) που υποτίθεται ότι έχει την ευθύνη συντονισμού και εποπτείας ολόκληρου του δημοσίου.

Με την έναρξη ισχύος (29 Σεπτεμβρίου) του νέου οργανισμού του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ο υπουργός κ. Μητσοτάκης όρισε αυθαίρετα προϊσταμένους στα τμήματα, τις Διευθύνσεις και τις Γενικές Διευθύνσεις του Υπουργείου του, πολλοί εκ των οποίων ήταν ορισμένοι με ανάθεση (αναπλήρωση), παραλείποντας προϊσταμένους που είχαν κριθεί από υπηρεσιακά συμβούλια (ένα Γενικό Δ/ντη, τέσσερις Δ/ντες και δέκα Προϊσταμένους Τμήματος) !!!

Ειδικότερα για τις θέσεις των Γενικών Διευθύνσεων και παρά τη ρητή δέσμευση του Νόμου περί προτεραιότητας, παρέλειψε ένα Γενικό Διευθυντή που είχε κριθεί, σύμφωνα με τα προσόντα του, από ειδικό υπηρεσιακό Συμβούλιο, ενώ τοποθέτησε άλλους που είχαν οριστεί ως αναπληρωτές με απόφαση υπουργού. Στην αιτιολογία μάλιστα που προβάλλεται στην απόφαση για τον ορισμό των Γενικών Διευθυντών, με αυτό τον αυθαίρετο και αντίθετο με τις διατάξεις του νόμου τρόπο, γίνεται μνεία, ως επιδοκιμαστικού στοιχείου, η ικανότητά τους να προωθούν τα μνημονιακά μέτρα.

Ως προς την παράλειψη των προϊσταμένων Τμημάτων και Διευθύνσεων δεν αναφέρεται αιτιολογία στην απόφαση, παρά τις σχετικές διατάξεις του Νόμου που απαιτούν ειδική αιτιολογία για την εξαίρεση.

Αυτή είναι λοιπόν η διοικητική μεταρρύθμιση με τις περιβόητες αξιολογήσεις που με τυμπανοκρουσίες προβάλλει η κυβέρνηση και οι μεγαλοστομίες περί αξιοκρατίας, νομιμότητας, δικαιοσύνης και διοικητικής αποτελεσματικότητας ; Αυτές οι οδηγίες θα δοθούν για τις τοποθετήσεις προϊσταμένων και στα υπόλοιπα υπουργεία ; Οι κατ' αυτόν τον τρόπο διορισμένοι προϊστάμενοι θα αξιολογήσουν τους υπαλλήλους με τα περιβόητα σφαγιαστικά υποχρεωτικά ποσοστά του 15% που οδηγούν σε απολύσεις ; Ποια αλήθεια αξιοκρατική νομιμοποίηση μπορεί να έχουν ; Τα ερωτήματα φυσικά είναι ρητορικά δεδομένου ότι οι πολιτικές επιδιώξεις της κυβέρνησης είναι απολύτως κατανοητές στον καθένα.

Οι μάσκες πέφτουν και αποκαλύπτονται σε όλο τους το μέγεθος οι παλαιοκομματικές συμπεριφορές, το αποκρουστικό και αντίθετο με τα συμφέροντα των πολιτών και των εργαζομένων σύστημα ημετέρων και άκρατης κομματικοποίησης, που μας γυρίζει στις αρχές του προηγούμενου αιώνα, τα νεοφιλελεύθερα σχέδια για περαιτέρω υποβάθμιση και συρρίκνωση του δημοσίου, συνοδευόμενα με πρακτικές καταστρατήγησης των νόμων – που οι ίδιοι ψηφίζουν – της στοιχειώδους δεοντολογίας και κάθε έννοιας δικαιοσύνης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου