Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Σάββατο 18 Οκτωβρίου 2014

Γεμάτα τα εμπορικά τρένα


Επανέρχονται με δημοσιεύματα τα σενάρια για διάσπαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε 2 εταιρίες....
Αυξάνεται σημαντικά το εμπορευματικό έργο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τη στιγμή που το σύνολο του οδικού μεταφορικού έργου της χώρας βαίνει συνεχώς μειούμενο. Η ζήτηση, μάλιστα, για χρήση του σιδηροδρόμου με σκοπό τη διακίνηση φορτίων, είναι πλέον μεγαλύτερη από την ικανότητα εξυπηρέτησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία λόγω της επικείμενης αποκρατικοποίησης βρίσκεται σε αναπτυξιακή στασιμότητα. Κατά τη διάρκεια του 2014 εκτιμάται ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα έχει καταγράψει αύξηση στη διακίνηση εμπορευμάτων κατά 20% σε σχέση με την περσινή χρονιά. Είναι, μάλιστα, ενδεικτικό ότι το πρώτο 6μηνο του τρέχοντος έτους μόνο από το Θριάσιο Πεδίο διακινήθηκε ποσότητα εμπορευμάτων ίση με την αντίστοιχη του συνόλου του 2013.


Τα προβλήματα, όμως, του δικτύου και οι ελλείψεις σε μηχανοδηγούς περιορίζουν τη μεταφορική ικανότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με αποτέλεσμα την απώλεια πιθανών πελατών, οι οποίοι ενδιαφέρονται να διακινήσουν τα προϊόντα τους με το τρένο. 
Η εταιρεία λειτουργίας του ΟΣΕ ωστόσο βρίσκεται σε διαδικασία ιδιωτικοποίησης, γεγονός το οποίο περιορίζει σε σημαντικό βαθμό την ευχέρεια «διορθωτικών» κινήσεων. Αρχικώς η εταιρεία πάσχει από ελλείψεις μηχανοδηγών, χωρίς ωστόσο να έχει τη δυνατότητα προσλήψεων. Πριν από λίγες ημέρες προχώρησε η διοίκηση της εταιρείας σε εσωτερικές μετατάξεις 20 εργαζομένων οι οποίοι εκπαιδεύονται προκειμένου να αναλάβουν τη θέση βοηθού μηχανοδηγού, ενώ αναμένεται να ακολουθήσουν άλλοι 15 εργαζόμενοι.
 Ωστόσο οι εσωτερικές μετατάξεις λύνουν μικρό μέρος του προβλήματος, καθώς η διαδικασία είναι χρονοβόρα, ενώ δεν υπάρχει υπερπληθώρα εργαζομένων πλέον σε άλλους τομείς της εταιρείας από όπου θα μπορούσε να μετακινηθεί επαρκής αριθμός εργαζομένων. Παράλληλα, παρατηρούνται σημαντικές ελλείψεις σε ανταλλακτικά, που καθυστερούν την επιδιόρθωση του τροχαίου υλικού από την Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), όπως επισημαίνουν κύκλοι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Αξίζει, βεβαίως, να σημειωθεί ότι και η ΕΕΣΣΤΥ βρίσκεται σε διαδικασία ιδιωτικοποίησης, με συνέπεια να αντιμετωπίζει παρόμοια προβλήματα με αυτά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Πληροφορίες ωστόσο αναφέρουν ότι ο διαγωνισμός για την αποκρατικοποίηση της εταιρείας λειτουργίας (ΤΡΑΙΝΟΣΕ) δεν κινείται σε θετικό κλίμα, με την ακύρωσή του να θεωρείται σχεδόν βέβαιη, καθώς οι υποψήφιοι επενδυτές φαίνεται πως έχουν κάνει πίσω. Είναι ενδεικτικό ότι η διαδικασία υποβολής των δεσμευτικών προσφορών δεν προσελκύει κανένα ενδιαφέρον, ούτε καν από τις εταιρείες που συμμετείχαν στην προηγούμενη φάση της εκδήλωσης ενδιαφέροντος, μη δεσμευτικού χαρακτήρα.

Τα σενάρια

Σε περίπτωση που ο διαγωνισμός κηρυχθεί άγονος, θα πρέπει να ξεκινήσει η όλη διαδικασία από το μηδέν, χωρίς ωστόσο καμία προοπτική θετικής εξέλιξης. Κύκλοι του υπουργείου Υποδομών εξετάζουν αυτή τη στιγμή και ένα δεύτερο πιο δραστικό σενάριο, το οποίο προβλέπει το λουκέτο της εταιρείας και τη δημιουργία δύο νέων εταιρειών. Η μία εταιρεία θα αναλάβει τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές και θα εισέλθει σε διαδικασία ιδιωτικοποίησης και η δεύτερη τις επιβατικές. Η εταιρεία των επιβατικών μεταφορών θα παραμείνει σε δημόσιο έλεγχο και θα συνεχίσει να υποστηρίζεται μέσω της επιδότησης των άγονων δρομολογίων, η οποία σήμερα ανέρχεται σε 50 εκατ. ευρώ ετησίως. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις στελεχών του υπουργείου Υποδομών, οι πιθανότητες ιδιωτικοποίησης της εταιρείας εμπορευματικών μεταφορών θα είναι αυξημένες, καθώς θα έχουν ήδη ενεργοποιηθεί σημαντικές συμφωνίες για τη μεταφορά προϊόντων από τον Πειραιά στην Τσεχία και τα Βαλκάνια.

Το πλεονέκτημα της σιδηροδρομικής διακίνησης των προϊόντων έγκειται στο ότι παρέχει τη δυνατότητα μεταφοράς του εμπορεύματος στο λιμάνι του Πειραιά, μετά και την ολοκλήρωση της γραμμής που συνδέει το Θριάσιο με το Ικόνιο (λιμάνι Πειραιά). Παράλληλα, οι βιομηχανίες έχουν πλέον τη δυνατότητα να παρακάμψουν τις οδικές συγκοινωνίες (φορτηγά) και να επιλέξουν το τρένο μέχρι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης από όπου μπορούν να συνεχίσουν τα εμπορεύματα τη διαδρομή τους μέσω θαλάσσης, για τον τελικό τους προορισμό. Το κόστος είναι σημαντικά χαμηλότερο και ο χρόνος μετακίνησης επίσης περιορισμένος και ακριβής.


www.kathimerini.gr - Αλεξάνδρα Κασσίμη 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου