Σαν σήμερα, 24 χρόνια πριν, το υπόγειο δίκτυο του αστικού σιδηροδρόμου της Αθήνας (ΜΕΤΡΟ), ξεκίνησε τις διαδρομές του στη «μερική Λειτουργία» του (partial opening), όπως αποκαλούνταν τότε, από τα Σεπόλια μέχρι το Σύνταγμα για τη Γραμμή 2 και από το Σύνταγμα μέχρί
την Εθνική Άμυνα για τη Γραμμή 3. Με την προσθήκη των επεκτάσεων, η μπλε Γραμμή (3) από το «ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ» του Πειραιά καταλήγει στο «ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ» και η κόκκινη (2), από την «ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ» φτάνει έως το «ΕΛΛΗΝΙΚΟ».
Από τότε μέχρι σήμερα, έχουν διανυθεί εκατομμύρια οχηματοχιλιόμετρα στη ραχοκοκαλιά των συγκοινωνιών. Είναι κοινώς αποδεκτό ότι η εξυπηρέτηση των πολιτών από τις συνδυασμένες μεταφορές, έχει βελτιωθεί σε μεγάλο βαθμό και οι υπηρεσίες που προσφέρουν οι εργαζόμενοι στο δημόσιο αυτό μέσο, είναι αδιαμφισβήτητες (παρά τα προσκόμματα εξαιτίας της έλλειψης προσωπικού και ανταλλακτικών!...).
Η σημερινή εταιρική μορφή που έχει λάβει το σύστημα της αστικής σταθερής τροχιάς στο λεκανοπέδιο ονομάζεται «ΣΤΑ.ΣΥ. ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» (ΣΤΑΣΥ ΜΑΕ). Οι 2500 περίπου υπάλληλοί της, δίνουν καθημερινώς και αδιαλείπτως μάχη ώστε να φέρουν σε πέρας αυτό που έχουν αναλάβει να «τρέξουν». Στήριγμά τους σε αυτόν το δύσκολο αγώνα και θεματοφύλακες των δικαιωμάτων τους, αποτελούν οι συνδικαλιστικοί φορείς που λειτουργούν στο χώρο - μικρά ή μεγάλα Σωματεία (αριθμητικά). Στο καταστατικό όλων αυτών, μεταξύ άλλων, αναγράφεται ρητά (στο Σκοπό ή στα Μέσα πραγματοποίησης του σκοπού) «η καλλιέργεια και εμπέδωση μεταξύ των μελών πνεύματος ενότητας στο χώρο», καθώς και η «ανάπτυξη των δεσμών συνεργασίας, αλληλεγγύης και συναδέλφωσης». Εδώ και καιρό, δυστυχώς, οι βασικές αυτές αξίες «έχουν πάει περίπατο».
Η δυναμική που μπορεί να αναπτύξει ένα Συνδικάτο μέσα από την αριθμητική υπεροχή, αντί να χρησιμοποιηθεί ως άρμα στον πόλεμο που μαίνεται, χρησιμοποιείται από τους επικεφαλής για ίδιον όφελος και σε τέτοιο βαθμό που να τους ζηλεύουν οι μεγαλύτεροι νταβατζήδες της πιο κακόφημης πιάτσας! Και για να μην πάμε μακριά, εννοούμε αυτό που διαδραματίζεται τις τελευταίες μέρες στην επιχείρηση, δήθεν για τη δημοκρατική και νόμιμη ανάδειξη εκπροσώπου των εργαζομένων στο ΔΣ της ΣΤΑΣΥ…!
Βέβαια, αυτό που δίνει περαιτέρω δύναμη και αέρα στην αυθαιρεσία, πέρα από τη στήριξη των διοικούντων, είναι και η δική μας ανοχή ή και αδιαφορία σε τέτοιες συμπεριφορές όπου οι θύτες (αυτό)παρουσιάζονται ως θύματα. Γι’ αυτό λοιπόν ας έχουμε τα μάτια και τα αυτιά μας ανοιχτά, ώστε όταν έρθει η ώρα, να καταδικαστούν οι πρακτικές της παρακμής και του ξεπεσμού!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου