Μετά τον εμπειρογνώμονα και ακαδημαϊκό, Βασίλη Πορφυλίδη, το κατώφλι της Εξεταστική πέρασε ο καθηγητής σιδηροδρομικής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, κ. Πυργίδης, ο οποίος ξεκαθάρισε -μετά από ερωτήματα του εισηγητή της ΝΔ- πως το σύστημα ETCS θα μπορούσε να αποσοβήσει την τραγωδία.
«Το ETCS από μόνο του θα μπορούσε να αποτρέψει το δυστύχημα;» ρώτησε ο κ. Τσαβδαρίδης, με τον μάρτυρα να απαντά: «Ναι». Εξήγησε δε πως εξαιτίας του συστήματος τα τρένα θα σταματούσαν αυτόματα και δεν θα συγκρούονταν.
Ο κ. Πυργίδης τόνισε πως ακόμα κι αν είχε κάνει λάθος χάραξη ο σταθμάρχης, η ύπαρξη του συγκεκριμένου συστήματος θα είχε αποσοβήσει τη μετωπική σύγκρουση, ενώ ίδια ήταν η απάντηση του ακόμα κι αν δεν είχε γίνει καθόλου χάραξη.
«Χωρίς αυτόματη χάραξη η σηματοδότηση παρέχει σωστή πληροφορία;» επανήλθε ο εισηγητής της πλειοψηφίας, με τον μάρτυρα να απαντά και πάλι καταφατικά, γεγονός που εξέθεσε κι άλλο τον Κ. Καραμανλή μετά την κατάθεση του του κ. Προφυλίδη, ο οποίος αποσαφήνισε πως αν υπήρχε ETCS, δεν θα είχε γίνει η μεταπωική σύγκρουση των τρένων.
Αίτημα να κληθούν οι πραγματογνώμονες
Εν συνεχεία, τον λόγο πήρε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος ρώτησε τον μάρτυρα αν θα έπρεπε να διερευνηθεί το ζήτημα της έκρηξης από την Εξεταστική. «Ναι» αντέτεινε ο κ. Πυργίδης, με τον Βασίλη Κόκκαλη να εκμεταλλεύεται την απάντηση του μάρτυρα και να ζητά από το προεδρείο την κλήση των εμπειρογνωμόνων που όρισε ο εφέτης ανακριτής, κ.κ. Βασιλάκος και Μπατζόπουλος, αλλά και εκείνου που όρισαν οι οικογένειες των θυμάτων, κ. Λακαφώση.
Υπενθυμίζεται ότι μεταξύ των κρίσιμων μαρτύρων που ζητά η αντιπολίτευση να καταθέσουν στην Επιτροπή και η ΝΔ απορρίπτει είναι και οι συγκεκριμένοι πραγματογνώμονες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου