Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Σάββατο 27 Ιανουαρίου 2024

Politico για Τέμπη: Η κυβέρνηση Μητσοτάκη αρχειοθέτησε αίτημα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας να εξεταστεί πιθανή ποινική ευθύνη υπουργών

 Αποκαλυπτικό δημοσίευμα του Politico αναφέρει ότι η ελληνική κυβέρνηση απέρριψε την κλήση της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας να προχωρήσει σε έρευνες περί πιθανής ποινικής ευθύνης δύο πρώην υπουργών Μεταφορών για την τραγωδία των Τεμπών.


Σε επιστολή της εισαγγελέως της EPPO (Ευρωπαϊκή Εισαγγελία) Πόπης Παπανδρέου προς τις ελληνικές αρχές στις 2 Ιουνίου, σημειώθηκε ότι κατά τη διάρκεια της έρευνας «προέκυψαν υποψίες για φερόμενα ποινικά αδικήματα από πρώην μέλη της κυβέρνησης», ονομάζοντας τους Κώστα Αχ. Καραμανλή και Χρήστο Σπίρτζη.

«Σας ζητάμε να προχωρήσετε τις δικές σας ενέργειες», σημείωνε η εισαγγελέας στην επιστολή, σύμφωνα με το Politico.

Στο δημοσίευμα σημειώνεται ότι το σήμα για έρευνα κατά των δύο πρώην υπουργών «βασίζεται στην ιδιαίτερη ελληνική νομοθεσία, βάσει της οποία μόνο η Βουλή διεξάγει τις εν λόγω έρευνες για καταγγελίες εις βάρος πρώην υπουργών».

Η επιστολή αναφερόταν σε «παράβαση καθήκοντος» από τον Χρήστο Σπίρτζη και σε «υπεξαίρεση εις βάρος των οικονομικών συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ελληνικού Δημοσίου, από το οποίο η ζημιά που προκλήθηκε ξεπερνά συνολικά τις 120.000 ευρώ» σε σχέση με επισκευές και αναβαθμίσεις σιδηροδρομικών σημάτων και διακοπτών από τον υπουργό της ΝΔ Κώστα Καραμανλή.

«Η ελληνική κυβέρνηση “έθαψε” την υπόθεση, χρησιμοποιώντας την πλειοψηφία στη Βουλή για να απορρίψει την ανάγκη για σύσταση επιτροπής διερεύνησης. Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία θεωρεί ότι αυτή η ιδιορρυθμία στην ελληνική νομοθεσία -ότι οι δράσεις κατά υπουργών εναπόκεινται στη Βουλή- παραβιάζει το δίκαιο της ΕΕ και έχει υποβάλλει αναφορά στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή».

«Η Επιτροπή έχει λάβει γνώση της κατάστασης, αλλά το τι θα γίνει, δεν μπορώ να το σχολιάσω», δήλωσε στο Politico η γενική εισαγγελέας της Ευρώπης, Λάουρα Κοβέσι.

«Η δικογραφία της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας για τους δύο πρώην υπουργούς παραπέμφθηκαν στο Ανώτατο Δικαστήριο στην Αθήνα και από εκεί στη Βουλή. Έπειτα, οι βουλευτές έπρεπε να αποφασίσουν εάν θα συγκροτήσουν προανακριτική επιτροπή για να εξεταστεί εάν η υπόθεση πρέπει να παραπεμφθεί στο ειδικό δικαστήριο.  Οι δικογραφίew απεστάλησαν στον πρόεδρο της Βουλής στις 29 Ιουνίου», σύμφωνα με έγγραφο που επικαλείται το Politico.

«Tον Νοέμβριο, η πρόταση απορρίφθηκε και η υπόθεση αρχειοθετήθηκε», συμπληρώνει το δημοσίευμα.

Η απάντηση του Χρήστου Σπίρτζη

Ο πρώην υπουργός Μεταφορών επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Σπίρτζης, δήλωσε στο Politico ότι είχε υποστηρίξει τη σύσταση προκαταρκτικής Επιτροπής, ούτως ώστε να καταρριφθούν οι καταγγελίες εναντίον του. Μάλιστα πρόσθεσε ότι είχε ζητήσει να αντιμετωπιστεί όπως οποιοσδήποτε άλλος πολίτης, τονίζοντας ότι δεν πρέπει να υπάρξει παραγραφή λόγω ειδικής ρύθμισης. «Η ΝΔ δεν υποστήριξε το αίτημά μου», σημείωσε.

Σε τοποθέτησή του στη Βουλή τον Νοέμβριο ο Χρήστος Σπίρτζης «είπε ότι η έρευνα θα αποδείξει την αθωότητά του και θα δώσει μία οριστική απάντηση στην προσπάθεια της ΝΔ να διασπείρει την πολιτική ευθύνη».

Η αντίδραση του Κώστα Αχ. Καραμανλη

Από την πλευρά του, ο πρώην υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής αρνήθηκε να απαντήσει σε αίτημα του Politico για σχολιασμό. Παρέπεμψε τους δημοσιογράφους σε ομιλία του στη Βουλή τον περασμένο Νοέμβριο.

Το δημοσίευμα του Politico καταλήγει ως εξής:

«Η ελληνική Βουλή αποφάσισε να ορίσει Εξεταστική Επιτροπή για να διερευνήσει την υπόθεση των Τεμπών. Πρόκειται για μία Επιτροπή η αξιοπιστία της οποίας έχει ήδη τεθεί υπό αμφισβήτηση. Αντί να προσανατολιστεί στο δυστύχημα αυτό καθ’ αυτό, η έρευνα καλύπτει όλη την ιστορία του ελληνικού σιδηροδρόμου.


Η αντιπολίτευση κατηγορεί την κυβέρνηση για συγκάλυψη, ενώ την περασμένη εβδομάδα η οικογένεια του νεκρού μηχανοδηγού έστειλε επιστολή στην Επιτροπή, κατηγορώντας τους εκπροσώπους της ΝΔ στην Επιτροπή για προσπάθεια αντιστροφής της ευθύνης, επικαλούμενη ιατρικά έγγραφα.


“Πού είναι οι προσπάθειες αποκάλυψης της αλήθειας;”, διερωτήθηκε η Μαρία Καρυστιανού, η οποία έχασε την 20χρονη κόρη της στα Τέμπη. “Όταν έμαθα πώς λειτουργεί ο σιδηρόδρομος, δεν ήθελα να φορτώσω ούτε λαχανικά πάνω στο τρένο”».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου