Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Δευτέρα 4 Μαρτίου 2024

Γ. Παπανδρέου Eπερώτηση στην Βουλή για τον Οδοντωτό Σιδηρόδρομο

Ο πρώην Πρωθυπουργός και Βουλευτής Αχαΐας του ΠΑΣΟΚ - Κινήματος Αλλαγής, Γιώργος Α. Παπανδρέου, κατέθεσε Ερώτηση προς τους Υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών, Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας για τη συντήρηση και τη λήψη μέτρων ασφαλείας του Οδοντωτού Σιδηροδρόμου
Διακοπτού-Καλαβρύτων, Προαστιακού Σιδηροδρόμου αλλά και την κατασκευή της Σιδηροδρομικής σύνδεσης της Πάτρας και της Δυτικής Αχαΐας.

Με την Ερώτησή του, ο Γιώργος Α. Παπανδρέου, αφού επισημαίνει την κεντρική θέση που έχουν ταπρογραμματισθέντα έργα υποδομής για την περιοχή, τονίζει τις πρόσφατες επικίνδυνες κατολισθήσεις που έλαβαν χώρα πριν λίγες ημέρες στη γραμμή του Οδοντωτού Σιδηροδρόμου προς τα Καλάβρυτα, που καταδεικνύουν επικίνδυνη κρατική απραξία, καθώς παρόμοια φαινόμενα παρατηρούνται και στην Εθνική οδό Αθηνών-Πάτρας, στο ύψος του Αιγίου με αποτέλεσμα συχνά να κλείνουν Παλαιά και νέα Εθνική οδός και να δημιουργούντα σοβαρά ζητήματα ασφαλείας των πολιτών και των μεταφορών.

Ο Γιώργος Α. Παπανδρέου, επισημαίνει την κωλυσιεργία έναρξης εργολαβιών για την βαριά συντήρηση της γραμμής του Προαστιακού Πάτρας - ένα χρόνο μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών -, την απαραίτητη επισκευή των συρμών και την εντατικοποίηση αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου.

Τέλος, τονίζει ότι είναι αναγκαία από την πολιτεία και τους αρμόδιους φορείς, η συγκρότηση ενός αξιόπιστου συστήματος προστασίας του πολίτη, με επιβεβλημένη τη βελτίωση των σχεδίων αντιμετώπισης των επικίνδυνων φυσικών φαινομένων με ολιστικές και υπεύθυνες δράσεις καταστολής των άμεσων και μακροχρόνιων επιπτώσεων.


Ακολουθεί ολόκληρο το κείμενο της Ερώτησης:

Προς τον Υπουργό Υποδομών και μεταφορών

Προς τον Υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας


Θέμα: Συντήρηση και μέτρα ασφαλείας του Οδοντωτού σιδηρόδρομου Διακοπτού-Καλαβρύτων, Προαστιακού σιδηροδρόμου και κατασκευή της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Πάτρας και της Δυτικής Αχαΐας

Κύριοι υπουργοί,

Η υλοποίηση των προγραμματισθέντων έργων υποδομής έχει κεντρική θέση στο σχέδιο ανάκαμψης της περιοχής με μεγάλο πολλαπλασιαστή της οικονομίας και αποτελεί άμεση προτεραιότητα των πολιτών, των φορέων της Αχαΐας αλλά και της Δυτικής Ελλάδας. Πριν λίγες ημέρες και κατά τραγική σύμπτωση - ένα μόλις χρόνο, από το οδυνηρό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη -, σημειώθηκε ένα νέο συμβάν στην περιοχή μας, που καταδεικνύει επικίνδυνη απραξία, καθώς 90 συμπολίτες μας και επιβάτες στην γραμμή του Οδοντωτού προς τα Καλάβρυτα, έμειναν για περισσότερο από 2 ώρες ακινητοποιημένοι εντός του συρμού, εξαιτίας κατολισθήσεων. Παρόμοια φαινόμενα παρατηρούνται και στην Εθνική Οδό Αθηνών-Πάτρας, στο ύψος του Αιγίου, με αποτέλεσμα συχνά να κλείνει η Παλαιά και τμήμα της νέας Εθνικής οδού και να αποτελεί καθαρά θέμα τύχης, το γεγονός ότι δεν έχουμε προς στιγμήν θρηνήσει νέα θύματα.

Ειδικότερα:

Α. Ο προγραμματισμός της ολοκλήρωσης των μελετών της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Πάτρας και ειδικότερα το φλέγον ζήτημα της υπογειοποίησής της, βρίσκεται σύμφωνα με δηλώσεις σας σε επανασχεδιασμό, ο οποίος και έχει τροποποιηθεί αρκετές φορές.

Σε παρόμοια αδράνεια βρίσκεται και ο προγραμματισμός των έργων για την ολοκλήρωση των υποδομών του Προαστιακού σιδηρόδρομου αναφορικά με την διέλευση της νέας γραμμής και την συνακόλουθη σύνδεση της Πάτρας με την Κ. Αχαΐα, τη ΒΙ.ΠΕ και το αεροδρόμιο του Αράξου.

Σε αναμονή βρίσκεται και η έναρξη εργολαβίας του ΟΣΕ για την βαριά συντήρηση της γραμμής του Προαστιακού της Πάτρας, έναν χρόνο μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, καθώς έχει τεθεί εκτός λειτουργίας όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, μπροστά στους σοβαρούς κινδύνους που είχαν αναδειχθεί για την ασφάλεια των μεταφορών. Οι χρήστες προειδοποιούν για την απαραίτητη επισκευή των συρμών για να μπορούν να πραγματοποιούνται τα δρομολόγια με αξιοπιστία. Αναμφίβολα, ο προαστιακός σιδηρόδρομος αποτελεί πολύτιμο συγκοινωνιακό αγαθό αλλά και κεκτημένο εξαιρετικής σημασίας. Οι θέσεις που υιοθέτησαν οι φορείς της Αχαΐας σχετικά με την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής πρέπει να αξιοποιηθούν και να αποτελέσουν προτεραιότητα στη στρατηγική υλοποίησης του έργου. Ο κρίσιμος αναπτυξιακός του ρόλος ενισχύεται από την αναγκαιότητα της βέλτιστης συγκοινωνιακής διευκόλυνσης τόσο των πολιτών όσο και των φοιτητών της περιοχής. Δυστυχώς, λείπουν οι καίριες και αναγκαίες πρωτοβουλίες για την οριστική ολοκλήρωση του, οι οποίες λιμνάζουν αναίτια και αδικαιολόγητα.

Β. Ο Οδοντωτός Διακοπτού – Καλαβρύτων, αποτελεί ένα τουριστικό αξιοθέατο, που ξεκινά από το Διακοπτό, διασχίζει το φαράγγι του Βουραϊκού, περνά από το χωριό Ζαχλωρού και καταλήγει στα Καλάβρυτα, μέσα από περιοχές με ξεχωριστό ενδιαφέρον περιήγησης.

Δυστυχώς πέραν της αναγκαιότητας για αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου, αναδεικνύεται η κρατική ανικανότητα να συγκροτήσει ένα αξιόπιστο σύστημα προστασίας του πολίτη, βελτιώνοντας τα σχέδια αντιμετώπισης των επικίνδυνων φυσικών φαινομένων, με ολιστικές δράσεις καταστολής των άμεσων αλλά και μακροχρόνιων επιπτώσεων.

Με βάση τα παραπάνω ερωτώνται οι κύριοι Υπουργοί:

Α. Σχετικά με την υλοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στην Πάτρα, ποιο είναι το ακριβές φυσικό αντικείμενο του έργου, ποια είναι η αναμενόμενη ημερομηνία εκκίνησης των εργασιών, ποιο το συνολικό κόστος και σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι επαφές με τους αρμόδιες διευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής;

Β. Ποιο είναι το ακριβές χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της εργολαβίας του ΟΣΕ για την βαριά συντήρηση της σιδηροδρομικής γραμμής του Προαστιακού Πάτρας και τις συνδέσεις του σιδηροδρομικού δικτύου με κρίσιμες περιοχές που προαναφέρθηκαν;

Γ. Σχετικά με τη σιδηροδρομική γραμμή Οδοντωτού -Καλάβρυτα, ποιος είναι ο σχεδιασμός αναβάθμισης και βελτίωσης του αντίστοιχου σιδηροδρομικού δικτύου, αφήςστιγμής η μορφολογία του εδάφους κρίνεται και λόγω των μεγάλων κλίσεων, ιδιαίτερα επικίνδυνη;

Δ. Έχετε προβεί στην απαραίτητη χαρτογράφηση κινδύνων και εκτίμηση της επικινδυνότητας της περιοχής, αναφορικά με το συγκοινωνιακό και οδικό δίκτυο, με δεδομένο ότι αυτή είναι και βασική προϋπόθεση για ένα ορθολογικό σχεδιασμό της πολιτικής προστασίας;

Ο Ερωτών Βουλευτής

Γιώργος Α. Παπανδρέου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου