Ανοιχτό αφήνει το θέμα της επαναλειτουργίας των προαστιακών δρομολογίων Κόρινθος – Αργολίδα, που διακόπηκαν το 2011 λόγω οικονομικών προβλημάτων ολόκληρου του δικτύου της Πελοποννήσου.Ο Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, κ. Κ. Χατζηδάκης, σε απάντηση που απέστειλε στο Γραμματέα της Κ.Ο. ΠΑ.ΣΟ.Κ. και Βουλευτή Αργολίδας, κ. Γιάννη Μανιάτη αναφέρει ότι
Βασική προϋπόθεση επαναλειτουργίας είναι η ύπαρξη επενδυτικών κεφαλαίων, καθώς και πιθανών προτάσεων από την Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Πιο συγκεκριμένα στην απάντηση του αρμόδιου Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων κ. Κ. Χατζηδάκη, αναφέρεται: “Εφόσον υπάρξει είσοδος (χρησιμοποίηση) επενδυτικών κεφαλαίων, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα εξετάσει την επαναλειτουργία των συγκεκριμένων προαστιακών δρομολογίων. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι δεκτική σε προτάσεις με γνώμονα τη βιωσιμότητα των εν λόγω δρομολογίων”.
Εξάλλου στη συνοδευτική προς τον κ. Κ. Χατζηδάκη απάντηση του Προέδρου Δ.Σ. & Διευθύνοντος Συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κ. Αθ. Ζηλιασκόπουλου, αναφέρεται:
“Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι επίσης ανοιχτή σε συνεννοήσεις και προτάσεις της Τοπικής Αυτοδιοίκησης της περιοχής της Αργολίδας, σχετικά με τη λειτουργία των προαστιακών δρομολογίων, με γνώμονα την βιωσιμότητα των εν λόγω δρομολογίων αλλά και τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής”.
Αναλυτικότερα η απάντηση του Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, κ. Κ. Χατζηδάκη, αναφέρει:
“Σύμφωνα με τα υπ'αριθμ.2245747/Β/30-08-2012 και 977181/29-08-2012 ενημερωτικά έγγραφα της ΟΣΕ Α.Ε. και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., αντίστοιχα, με τα οποία παρέχονται πληροφορίες σχετικά με την υπ'αριθμ.924/22-08-2012 Ερώτηση του Βουλευτή κ. Γ. Μανιάτη, θέτουμε υπόψη σας τα εξής:
Η σιδηροδρομική γραμμή έχει ανακαινιστεί πλήρως στα πλαίσια εκτέλεσης του έργου “Αναβάθμιση των υφιστάμενων σιδ/κών γραμμών Κορίνθου – Ανδρίτσας και Άργους – Ναυπλίου”. Η γραμμή είναι σε αναστολή κυκλοφορίας, αλλά ελέγχεται από το τμήμα γραμμής Πελοποννήσου όσον αφορά την υποδομή της, με σιδηροδρομικά μηχανήματα που κυκλοφορούν σε τακτά χρονικά διαστήματα.
Εφόσον υπάρξει είσοδος (χρησιμοποίηση) επενδυτικών κεφαλαίων η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα εξετάσει την επαναλειτουργία των συγκεκριμένων προαστιακών δρομολογίων. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι δεκτική σε προτάσεις με γνώμονα τη βιωσιμότητα των εν λόγω δρομολογίων”.
Εξάλλου στην απάντηση του Προέδρου Δ.Σ. & Διευθύνοντος Συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κ. Αθ. Ζηλιασκόπουλου, αναφέρονται:
“Αναφερόμενοι στο παραπάνω σχετικό έγγραφό σας, με το οποίο διαβιβάστηκε η υπ'αριθ.924/22.08.2012 ερώτηση που κατατέθηκε στη Βουλή από τον Βουλευτή κ. Γιάννη Μανιάτη, με θέμα “Λειτουργία προαστιακών δρομολογίων Αργολίδας”, σε ότι αφορά στον τομέα των αρμοδιοτήτων μας, σας γνωρίζουμε ότι:
1. Εφόσον υπάρξει είσοδος (χρησιμοποίηση) επενδυτικών κεφαλαίων, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα εξετάσει με βάση τα νέα δεδομένα την επαναλειτουργία των συγκεκριμένων προαστιακών δρομολογίων.
2. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι επίσης ανοιχτή σε συνεννοήσεις και προτάσεις της Τοπικής Αυτοδιοίκησης της περιοχής της Αργολίδας, σχετικά με τη λειτουργία των προαστιακών δρομολογίων, με γνώμονα την βιωσιμότητα των εν λόγω δρομολογίων αλλά και τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής”.
Στη σχετική ερώτησή του προς τον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, κ. Κ. Χατζηδάκη, ο κ. Γιάννης Μανιάτης είχε αναφέρει τα ακόλουθα:
“Κύριε Υπουργέ,
μετά την επιτυχημένη ανακαίνιση προ ολίγων ετών της μετρικής σιδηρογραμμικής γραμμής Κόρινθος - Άργος - Ναύπλιο - Τρίπολη - Καλαμάτα με συγχρηματοδότηση από το Γ΄ΚΠΣ, για διάστημα αρκετών μηνών λειτούργησαν μέσα στο 2010 προαστιακά δρομολόγια στο τμήμα Κόρινθος - Άργος - Ναύπλιο με εξαιρετική πιστότητα, ταχύτητα και άνεση μετακίνησης. Το έργο ανατέθηκε στις 25.08.2004, παραλήφθηκε στις 15.02.2008 και παραδόθηκε για χρήση την 01.08.2009. Ιδιαίτερη σημασία είχε το γεγονός ότι τα 5+5 δρομολόγια σύνδεσης της Κορίνθου με το Άργος και το Ναύπλιο λειτούργησαν με μετεπιβίβαση μόλις 2 – 3 λεπτών από την Κόρινθο και με χρονοαπόσταση Άργος – Κόρινος – Αθήνα (Σταθμός Λαρίσης) 1 ώρα και 50 λεπτά. Ο χρόνος αυτός ήταν και συνεχίζει να είναι απολύτως ανταγωνιστικός με την μετακίνηση ακόμη και με ΙΧ.
Παρά την εξαιρετική εξυπηρέτηση που προσέφεραν τα παραπάνω προαστιακά δρομολόγια στους κατοίκους και επισκέπτες της Αργολίδας, εξαιτίας των γνωστών προβλημάτων του ΟΣΕ, αλλά κυρίως ως αποτέλεσμα της απόφασης της κεντρικής κυβέρνησης να διακοπούν για οικονομικούς λόγους όλα τα δρομολόγια του ΟΣΕ στην Πελοπόννησο, στο τέλος του 2010 ανεστάλησαν και τα παραπάνω δρομολόγια.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο κ. ΥΠΟΥΡΓΟΣ:
Ποιες είναι οι προοπτικές επαναλειτουργίας των συγκεκριμένων προαστιακών δρομολογίων μέσα από την είσοδο επενδυτικών κεφαλαίων προς όφελος τόσο του ίδιου του σιδηροδρόμου όσο και της τουριστικής ανάπτυξης της Αργολίδας;”
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου