*ΤΟΥ ΣΠΥΡΟΥ ΒΟΥΓΙΑ συγκοινωνιολόγου,καθηγητή ΑΠΘ
Μια καλή μέρα, όχι μόνο για την πόλη της Φλώρινας αλλά και για όλους τους φίλους του σιδηροδρόμου, ήταν η Κυριακή 14 Οκτωβρίου, λόγω της επαναλειτουργίας της σύνδεσης Θεσσαλονίκης - Φλώρινας, που είχε διακοπεί πριν από περίπου 2 χρόνια.
Μια καλή μέρα, όχι μόνο για την πόλη της Φλώρινας αλλά και για όλους τους φίλους του σιδηροδρόμου, ήταν η Κυριακή 14 Οκτωβρίου, λόγω της επαναλειτουργίας της σύνδεσης Θεσσαλονίκης - Φλώρινας, που είχε διακοπεί πριν από περίπου 2 χρόνια.
Στην ακριτική πόλη που ξαναζωντάνεψε, πολύς κόσμος με σημαιάκια και μουσικές υποδέχτηκε τον πρώτο συρμό που μπήκε στο σταθμό σφυρίζοντας πανηγυρικά. Με τρία δρομολόγια καθημερινά, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποκατέστησε μια γραμμή που είχε διακοπεί αδικαιολόγητα, αφού θεωρείται ότι θα είναι βιώσιμη όχι μόνον από συγκοινωνιακή αλλά και από οικονομική άποψη, αξιοποιώντας πέρα από την άμεση σύνδεση των δύο πόλεων και τις σοβαρές δυνατότητες που προσφέρει η ευρύτερη περιοχή για οικολογικό, χιονοδρομικό και ιστορικό τουρισμό (Αμύνταιο, Νυμφαίο, Πισοδέρι, Πρέσπες κ.λπ.).
Υπάρχουν, βέβαια, και άλλοι λόγοι που συνέβαλαν στην απόφαση αυτήν, όπως για παράδειγμα η πρόσφατη ανακαίνιση της γραμμής, το γεγονός ότι τα ευρωπαϊκά σιδηροδρομικά δίκτυα περιλαμβάνουν το τμήμα Φλώρινας - Κρυσταλλοπηγής - Πόγραδετς, για το οποίο η Ελλάδα διεκδικεί ευρωπαϊκές ενισχύσεις, αλλά και η γεωγραφική απομόνωση της ευαίσθητης αυτής περιοχής, αφού η Εγνατία εξυπηρετεί μεν ικανοποιητικά τη δυτική Μακεδονία μέχρι την Κοζάνη, στη συνέχεια, όμως, κλίνει νοτιοδυτικά και απομακρύνεται.
Παράλληλα, ο δήμος Θεσσαλονίκης δεσμεύτηκε να υποστηρίξει το εγχείρημα, προωθώντας τις εκδρομές των ΚΑΠΗ με το σιδηρόδρομο προς τις περιοχές της Φλώρινας και του Αμυνταίου. Στην ίδια κατεύθυνση, η Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας μπορεί να αποστείλει ενημερωτικό σημείωμα με τις τιμολογιακές προτάσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στα γραφεία όλων των σχολικών διευθύνσεων της Κεντρικής Μακεδονίας για τις οργανωμένες μαθητικές εκδρομές σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Για την ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση, βέβαια, των επιβατών, η μετακίνηση πρέπει να συνδυαστεί και με λεωφορεία που θα τους μεταφέρουν από τους σταθμούς του τρένου προς και από τις περιοχές ενδιαφέροντος (Νυμφαίο, Πρέσπες, Πισοδέρι κ.λπ.).
Αξίζει να μνημονεύσουμε τη συμβολή στην κοινή προσπάθεια και στο αίσιο αποτέλεσμα της τοπικής κοινωνίας (κυρίως της κίνησης Φίλων Τραίνου Φλώρινας και της ΔΕΗ), της αντίστοιχης πλευράς στη Θεσσαλονίκη (δήμαρχος, Σύλλογος Φίλων Σιδηρόδρομου, Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης) και την επιμονή του διευθύνοντος συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Θανάση Ζηλιασκόπουλου, ως θεσμικού εκπροσώπου του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Και γενικότερα, όμως, η αποκατάσταση αυτής της σύνδεσης επιβεβαιώνει τη σημασία και τις τεράστιες δυνατότητες του σιδηροδρόμου στη μείωση της γεωγραφικής απομόνωσης και την ανάπτυξη πολλών περιοχών της χώρας με ένα μέσο μεταφοράς γρήγορο, φτηνό, άνετο και οικολογικό.
Ηταν, ύστερα από καιρό, μια καλή είδηση για τη Φλώρινα και τη Θεσσαλονίκη, αλλά και μια προσωπική και συλλογική ικανοποίηση.
Δικιά μας ερώτηση (και πάλι )βάση της κοινής λογικής.
Πως είναι δυνατόν η ίδια πολιτική ηγεσία που έκλεισε το τρένο στην Φλώρινα , σήμερα να αισθάνεται ικανοποιημένη που επαναλειτούργησε ;
Σε λίγο και αν καταφέρει η ΠΕΠΕ και επιστρέψουν μετατασσόμενοι μηχανοδηγοί ,μέχρι που μπορεί δούμε και τον κ. Τσιόκα και Ρέππα να κάνουν δηλώσεις και να αρθρογραφούν και αυτοί για προσωπική δικαίωση.....
Πως είναι δυνατόν η ίδια πολιτική ηγεσία που έκλεισε το τρένο στην Φλώρινα , σήμερα να αισθάνεται ικανοποιημένη που επαναλειτούργησε ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΌπως είναι δυνατόν να έχουν κόψει το τοπικό Θεσσαλονίκης-Κιλκίς-Ροδόπολη-Σέρρες; το οποίο δεν έχει αντίπαλο στην περιοχή τα Τσιράκια των ΚΤΕΛ