Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Πέμπτη 25 Οκτωβρίου 2012

Πάρτι εκατομμυρίων για ΕΡΓΟΣΕ - ΑΚΤΩΡ

Ημιτελή τούνελ, υπερπιστοποιήσεις έργων και εκατομμύρια ευρώ, τα οποία εκταμιεύθηκαν με τον πλέον αντισυμβατικό τρόπο, «στοιχειώνουν» το έργο των «χρυσών» σηράγγων στην περιοχή «Λιανοκλάδι-Δομοκός» για την κατασκευή των οποίων η ΕΡΓΟΣΕ (θυγατρική του ΟΣΕ), συνεβλήθη με την εταιρεία, ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε., του γνωστού επιχειρηματία, κ. Γιώργου Μπόμπολα.

Πόρισμα-καταπέλτης μικτού κλιμακίου επιθεωρητών, οι οποίοι διενήργησαν ελέγχους στο πολυδάπανο έργο κατόπιν εντολής του γενικού επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, κ. Λέανδρου Ρακιντζή, καταγράφει ένα απίστευτο οικονομικό πάρτι, το οποίο στήθηκε μεταξύ στελεχών της ΕΡΓΟΣΕ αλλά και της αναδόχου εταιρείας.
Από τον έλεγχο των επιθεωρητών προκύπτει ιδιαίτερα υψηλή ζημία, καθώς απεδείχθη ότι διανοίχθηκαν τούνελ, τα οποία παραμένουν ημιτελή και «αχρηστευμένα», πραγματοποιήθηκαν υπερπιστοποιήσεις και εκταμιεύσεις εκατομμυρίων ευρώ από την ΕΡΓΟΣΕ στην ΑΚΤΩΡ για εργασίες που μέχρι εκείνη τη στιγμή δεν είχαν γίνει, αλλά και αποζημιώσεις που έλαβε η ανάδοχος εταιρεία, παρά το γεγονός ότι δεν τις δικαιούνταν.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το πόρισμα-κόλαφος έχει ήδη παραδοθεί στις εισαγγελικές Αρχές, στο πλαίσιο ποινικής προκαταρκτικής έρευνας, που διεξάγει ο κ. Αριστείδης Κορέας, ο οποίος έχει ήδη καλέσει τους εμπλεκομένους να καταθέσουν με την ιδιότητα του υπόπτου. Το πόρισμα έχει αποσταλεί, επίσης, και στον υπουργό Ανάπτυξης, κ. Κωστή Χατζηδάκη. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα αδικήματα που ερευνώνται είναι της απιστίας και της ψευδούς βεβαιώσεως. 
Από την πλευρά τους, οι ελεγκτές στην κατακλείδα του πορίσματός τους επιρρίπτουν ιδιαίτερα σοβαρές ευθύνες στη διευθύνουσα υπηρεσία (Διεύθυνση Κατασκευών ΕΡΓΑ ΙΙ), στην προϊστάμενη Αρχή (Διοικητικό Συμβούλιο ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε, το τεχνικό συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ), αλλά και στο Δασαρχείο Λαμίας. Παράλληλα, καλούν την κατασκευαστική εταιρεία να επιστρέψει τα εκατομμύρια ευρώ που έλαβε χωρίς να τα δικαιούται!
Η υπόθεση αποκαλύφθηκε από την τηλεόραση της zougla, κατά τη διάρκεια της εκπομπής Cosa Nostra Live.
«Ό,τι πει ο εργολάβος»
Μια προσεκτική ανάγνωση του πορίσματος που βρίσκεται στη διάθεση της zougla.gr πείθει και τον πλέον αδαή περί κατασκευαστικών εργασιών ότι τα στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ όχι απλά έκαναν τα «χατίρια» της αναδόχου εταιρείας αλλά ότι εκταμίευαν υψηλά ποσά, τα οποία δίδονταν σαν «δωράκια» στους εργολάβους του έργου.
Επιτομή της οικονομικής κακοτεχνίας που σημειώθηκε, σύμφωνα με το πόρισμα, είναι το βοηθητικό τούνελ της Μοσχοκαριάς, το οποίο υποτίθεται ότι θα εξυπηρετούσε στην επιτάχυνση των εργασιών. Η συγκεκριμένη σήραγγα παραμένει, σήμερα, ημιτελής και χαρακτηρίζεται ως «βοηθητικό μνημείο κακοδιαχείρισης». Ζημίωσε, δε, το ελληνικό Δημόσιο κατά 1,5 εκατ. ευρώ.
Η έρευνα αποκάλυψε παράλληλα και σωρεία υπερπιστοποιήσεων, καθώς η θυγατρική του ΟΣΕ κατέβαλε στην ΑΚΤΩΡ εκατομμύρια ευρώ για εργασίες οι οποίες -μέχρι εκείνη τη στιγμή- δεν είχαν γίνει και με έναν «μαγικό» τρόπο είχαν βεβαιωθεί και μετρηθεί! Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα αποτελούν τα όσα συνέβησαν με τον 22ο  λογαριασμό, συνολικού ποσού 79.332.652 ευρώ. Όπως αναφέρεται στο πόρισμα, πιστοποιήθηκαν και εργασίες που δεν διέθεταν συμβατική νομιμοποίηση για να πιστοποιηθούν αλλά και άλλες εντελώς ανεκτέλεστες εργασίες, με την ανάδοχο εταιρεία να λαμβάνει 31,5 εκατ. ευρώ για έργα τα οποία μέχρι εκείνη τη στιγμή δεν είχαν πραγματοποιηθεί. Τα έργα εν τέλει και κατόπιν των καταγγελιών που έγιναν εκτελέστηκαν, ωστόσο και πάλι ο ανάδοχος έλαβε 1,5 εκατ. ευρώ επιπλέον!
Παράλληλά, η ΕΡΓΟΣΕ εμφανίζεται να πλήρωσε 2,2 εκατ. ευρώ στην ΑΚΤΩΡ για την ασφαλή διάνοιξη σηράγγων σε ευαίσθητες περιοχές. Το παράδοξο της υπόθεσης; Το συγκεκριμένο ποσό δεν έπρεπε να δοθεί, καθώς από τη σύμβαση προβλεπόταν ότι ο ανάδοχος δεν θα πληρωνόταν, εάν προχωρούσε σε επιπλέον έργα, λόγω των δυσχερειών που αντιμετώπιζε.
Πέραν των προαναφερθέντων, από τον έλεγχο των επιθεωρητών προέκυψε ότι ΕΡΓΟΣΕ και ΑΚΤΩΡ επέλεξαν τις πλέον οικονομικά ασύμφορες μεθόδους προκειμένου να «τρέξουν» το έργο. Με το πρόσχημα της ελαχιστοποίησης του χρόνου διάνοιξης των σηράγγων και την ολοκλήρωση του έργου εντός 48 μηνών, επελέγη η διάνοιξη και δύο βοηθητικών σηράγγων πλευρικής προσβολής, μία νοτιότερα (της Μοσχοκαριάς) και μία βορειότερα (του Αγ. Στεφάνου). Τα… σχέδια επί χάρτου θα έτεμναν κάθετα το ζεύγος των κυρίων σηράγγων και θα δημιουργούσαν έτσι τέσσερα πρόσθετα μέτωπα διάνοιξης. Βέβαια, εκείνο της Μοσχοκαριάς δεν «βοήθησε» ποτέ.
Το μυστικό, όμως, κρύβεται αλλού. Με τον συγκεκριμένο προγραμματισμό, τα τέσσερα αρχικά μέτωπα αυξήθηκαν σε 12. Το χειρότερο; Σύμφωνα με τους ελεγκτές, υπήρχαν εννέα εναλλακτικά και πιο οικονομικά προγράμματα, τα οποία ωστόσο -περιέργως- δεν προτιμήθηκαν.
Κώφευαν οι υπηρεσίες στις καταγγελίες των συμβούλων
Το σκάνδαλο των «χρυσών» σηράγγων δεν θα είχε αποκαλυφθεί, εάν τα μελετητικά γραφεία που είχαν αναλάβει την επίβλεψη του έργου (Μάλιου Α.Ε.-Intecsa-Inarsa S.Α.) δεν προσέφευγαν με καταγγελίες-φωτιά, στις 21 Μαρτίου του 2011, στον τότε υπουργό Υποδομών κ. Ρέππα αλλά και στον γενικό επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, κ. Λέανδρο Ρακιντζή.
Μέχρι εκείνη τη στιγμή, ούτε η φυσική ούτε η πολιτική ηγεσία της ΕΡΓΟΣΕ είχε ενδιαφερθεί για τις αναφορές που κατέγραφαν σημεία και τέρατα.
Το έργο της μεγάλης σήραγγας του όρους Όθρυς ανετέθη στην ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ τον Απρίλιο του 2007 με την υπ’ αριθ. 407/07 σύμβαση. Είχε προϋπολογισμό 324 εκατ. ευρώ και, με την έκπτωση 35%, η δαπάνη κατασκευής προσδιορίσθηκε στα 210 εκατ. ευρώ. Στη σύμβαση ορίστηκε η 24η Απριλίου του 2011 ως προθεσμία περαίωσης του έργου και η 21η Αυγούστου του 2012 ως η οριακή προθεσμία. 
Έως ότου φθάσουμε στον Μάρτιο του 2011, οπότε και ο σύμβουλος του έργου υποβάλλει πολυσέλιδη αναφορά-φωτιά στον τότε υπουργό Μεταφορών αλλά και στο Δ.Σ. και τη Διεύθυνση Μελετών Προτύπων και Κανονισμών της ΕΡΓΟΣΕ, με την οποία ανέφερε ότι διαπίστωσε, ως προς τα υπόγεια έργα σηράγγων, πληθώρα αντισυμβατικών ενεργειών και παραλείψεων τόσο εκ μέρους της ΑΚΤΩΡ όσο και από την πλευρά των αρμοδίων υπηρεσιών επίβλεψης και εποπτείας της ΕΡΓΟΣΕ, οι ατασθαλίες «σκεπάζονταν» από μια ιδιότυπη ομερτά.
Είναι ενδεικτικό ότι έως ότου κινηθεί το υπουργείο και ανατεθεί η υπόθεση τόσο στις εισαγγελικές Αρχές όσο και στον γενικό επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, δεν είχε κουνηθεί… φύλλο.
Μέχρι τότε, βέβαια, τα γραφεία των συμβούλων είχαν επανειλημμένως καταγγείλει υπερπιστοποιήσεις (δηλαδή πιστοποιήσεις εργασιών που δεν είχαν γίνει) ύψους 20 εκατ. ευρώ, προπιστοποιήσεις (δηλαδή πιστοποιήσεις εργασιών που είχαν γίνει χωρίς να είναι συμβατικά ώριμες να πιστοποιηθούν) ύψους 17 εκατ. ευρώ, παραβίαση Αποκλειστικών Τμηματικών Προθεσμιών από 3 έως 20 μήνες, παραβίαση κανόνων σύνταξης του εγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος και πολλά ακόμη.
zougla.gr

video platformvideo managementvideo solutionsvideo player

3 σχόλια:

  1. Δείτε τι γράφει και το Fimotro. Ας διώξουν αυτούς τους επίορκους και να αφήσουν τους τίμιους σιδηροδρομικούς να βγάζουν το ψωμί τους.Όσο αφορά στην απαξίωση του σιδηροδρόμου οι υπεύθυνοι έχουν διεύθυνση και ΑΦΜ και είναι η εταιρεία ΕΡΓΟΣΕ. Αυτοί μας βουλιάξανε με την κακοδιαχείριση των έργων, τις ρεμούλες, τις παρατάσεις παράδοσης έργων κλπ. 16 χρόνια μόνο υψηλούς μισθούς, παροχές και γενικά φρου-φρου και αρώματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ναι σωστα, ο ΟΣΕ βουλιαξε εξαιτιας της ΕΡΓΟΣΕ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η ΕΡΓΟΣΕ με την αναποτελεσματικότητα της, αλλά και την αποδεδειγμένη διαφθορά που διαπερνά κάθετα όλο το ιεραρχικό οικοδόμημα της εταιρείας, ευθύνεται σε πολύ μεγάλο βαθμό για το γεγονός ότι οι σχεδιαζόμενες σιδηροδρομικές υποδομές δεν έχουν αποφέρει έσοδα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και κατ' επέκταση στο σιδηρόδρομο. Από τεχνοκρατικής άποψης διαχειρίστηκε το μισό Β' και όλο το Γ' ΚΠΣ, ενώ σε λίγα χρόνια ολοκληρώνεται και το ΕΣΠΑ. Το αποτέλεσμα της διαχείρισης των ευρωπαϊκών κονδυλίων από την ΕΡΓΟΣΕ, το γνωρίζουμε όλοι ποιο είναι. Από την άλλη, αποτελεί και μεγάλο λογικό άλμα, να ισχυριζόμαστε ότι η ΕΡΓΟΣΕ βούλιαξε τον ΟΣΕ, πολύ απλά διότι η ΕΡΓΟΣΕ υπάρχει από το 1997, ενώ ο ΟΣΕ προϋπάρχει δεκαετίες τώρα. Η αλήθεια, όπως πάντα, είναι κάπου στη μέση.Ίσως μία καλή λύση αποτελούσε η ιδιωτικοποίηση της ΕΡΓΟΣΕ και η απόσχισή της από τον κρατικό εναγκαλισμό. Γενικά να δούλευε όπως μία εταιρεία συμβούλων παροχής υπηρεσιών project management, όπως γίνεται διεθνώς σε μεγάλα σιδηροδρομικά έργα.

      Διαγραφή