Δελτίο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ
Την Πέμπτη 4/10, αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ – ΕΚΜ συνάντησε κλιμάκιο του Συλλόγου Φίλων του Σιδηροδρόμου στη Βουλή. Στη συνάντηση, συμμετείχαν από πλευράς ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ οι βουλευτές: Μιχάλης Κριτσωτάκης (Ηρακλείου), Υπεύθυνος της Επιτροπής Ελέγχου Κοινοβουλευτικού Έργου (ΕΕΚΕ) για τον τομέα του Τουρισμού, Θανάσης Πετράκος (Μεσσηνίας) και Στέφανος Σαμοΐλης (Κέρκυρας). Τον σύλλογο εκπροσώπησαν ο πρόεδρος Νικολόπουλος Σπύρος και ο γραμματέας Νταίβις Ηλίας.
Η συζήτηση περιστράφηκε γύρω από την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα και τα χρόνια προβλήματα των συγκοινωνιών. Παράλληλα, συζητήθηκαν διεξοδικά θέματα στήριξης εναλλακτικών και ήπιων μορφών τουρισμού, όπως ο σιδηροδρομικός. Σε αυτό το πλαίσιο, έγινε ανταλλαγή απόψεων για αντίστοιχα παραδείγματα στο εξωτερικό, τα οποία θα μπορούσαν να μεγιστοποιήσουν το τουριστικό ενδιαφέρον, με σεβασμό πάντα στο περιβάλλον και στις τοπικές κοινωνίες. Ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε στην περίπτωση του μετρικού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου, το οποίο έχει ουσιαστικά περιέλθει σε εγκατάλειψη, ενώ θα μπορούσε να αποτελεί κομβικό βραχίονα οικονομικής αποκέντρωσης, τουριστικής ανάπτυξης και ανάδειξης της ιστορικής και πολιτιστικής κληρονομιάς της περιοχής. Η αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ – ΕΚΜ άκουσε με προσοχή και ενδιαφέρον τις θέσεις του Συλλόγου, ο οποίος, παρότι στελεχώνεται από ερασιτέχνες φίλους του σιδηροδρόμου, είναι ιδιαίτερα στοιχειοθετημένες, μεστές και έγκυρες. Η απαξίωση στην οποία έχει περιέλθει ο σιδηρόδρομος δεν είναι τυχαία: αποτελεί αντιγραφή του μοντέλου «απαξίωση – ξεπούλημα», που έχουν ακολουθήσει οι κυβερνήσεις των τελευταίων δεκαετιών στην Ελλάδα, με πιο τρανταχτό παράδειγμα αυτό της Ολυμπιακής. Οι ελλείψεις του σιδηροδρομικού δικτύου, τα γραφειοκρατικά κωλύματα και οι πολιτικές διαρκούς ύφεσης και λιτότητας εμποδίζουν εδώ και χρόνια, την προώθηση του σιδηροδρόμου ως κύριο συγκοινωνιακό μέσο και μεταφορικό μέσο. Είναι δεδομένο ότι η ενεργοποίηση των υπαρχουσών γραμμών και η περαιτέρω ανάπτυξη του σιδηροδρόμου στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας, θα απέδιδε τεράστια οικονομικά, κοινωνικά και περιφερειακά οφέλη. Ο ΣΥΡΙΖΑ – ΕΚΜ θα συνεχίσει τις προσπάθειες ανάδειξης των ήπιων μορφών ανάπτυξης και τουρισμού, στα πλαίσια όμως μιας συνολικής πολιτικής ανόρθωσης της ελληνικής κοινωνίας και πραγματικής οικονομίας, η οποία είναι απόλυτα αντιδιαμετρική με τις πολιτικές του Μνημονίου. Ταυτόχρονα, είναι στρατηγική επιλογή του ΣΥΡΙΖΑ – ΕΚΜ να συνεχίσει τη διαβούλευση με φορείς εργαζομένων, επαγγελματιών και πολιτών.
4.10.2012 Το Γραφείο Τύπου
Την Πέμπτη 4/10, αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ – ΕΚΜ συνάντησε κλιμάκιο του Συλλόγου Φίλων του Σιδηροδρόμου στη Βουλή. Στη συνάντηση, συμμετείχαν από πλευράς ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ οι βουλευτές: Μιχάλης Κριτσωτάκης (Ηρακλείου), Υπεύθυνος της Επιτροπής Ελέγχου Κοινοβουλευτικού Έργου (ΕΕΚΕ) για τον τομέα του Τουρισμού, Θανάσης Πετράκος (Μεσσηνίας) και Στέφανος Σαμοΐλης (Κέρκυρας). Τον σύλλογο εκπροσώπησαν ο πρόεδρος Νικολόπουλος Σπύρος και ο γραμματέας Νταίβις Ηλίας.
Η συζήτηση περιστράφηκε γύρω από την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα και τα χρόνια προβλήματα των συγκοινωνιών. Παράλληλα, συζητήθηκαν διεξοδικά θέματα στήριξης εναλλακτικών και ήπιων μορφών τουρισμού, όπως ο σιδηροδρομικός. Σε αυτό το πλαίσιο, έγινε ανταλλαγή απόψεων για αντίστοιχα παραδείγματα στο εξωτερικό, τα οποία θα μπορούσαν να μεγιστοποιήσουν το τουριστικό ενδιαφέρον, με σεβασμό πάντα στο περιβάλλον και στις τοπικές κοινωνίες. Ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε στην περίπτωση του μετρικού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου, το οποίο έχει ουσιαστικά περιέλθει σε εγκατάλειψη, ενώ θα μπορούσε να αποτελεί κομβικό βραχίονα οικονομικής αποκέντρωσης, τουριστικής ανάπτυξης και ανάδειξης της ιστορικής και πολιτιστικής κληρονομιάς της περιοχής. Η αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ – ΕΚΜ άκουσε με προσοχή και ενδιαφέρον τις θέσεις του Συλλόγου, ο οποίος, παρότι στελεχώνεται από ερασιτέχνες φίλους του σιδηροδρόμου, είναι ιδιαίτερα στοιχειοθετημένες, μεστές και έγκυρες. Η απαξίωση στην οποία έχει περιέλθει ο σιδηρόδρομος δεν είναι τυχαία: αποτελεί αντιγραφή του μοντέλου «απαξίωση – ξεπούλημα», που έχουν ακολουθήσει οι κυβερνήσεις των τελευταίων δεκαετιών στην Ελλάδα, με πιο τρανταχτό παράδειγμα αυτό της Ολυμπιακής. Οι ελλείψεις του σιδηροδρομικού δικτύου, τα γραφειοκρατικά κωλύματα και οι πολιτικές διαρκούς ύφεσης και λιτότητας εμποδίζουν εδώ και χρόνια, την προώθηση του σιδηροδρόμου ως κύριο συγκοινωνιακό μέσο και μεταφορικό μέσο. Είναι δεδομένο ότι η ενεργοποίηση των υπαρχουσών γραμμών και η περαιτέρω ανάπτυξη του σιδηροδρόμου στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας, θα απέδιδε τεράστια οικονομικά, κοινωνικά και περιφερειακά οφέλη. Ο ΣΥΡΙΖΑ – ΕΚΜ θα συνεχίσει τις προσπάθειες ανάδειξης των ήπιων μορφών ανάπτυξης και τουρισμού, στα πλαίσια όμως μιας συνολικής πολιτικής ανόρθωσης της ελληνικής κοινωνίας και πραγματικής οικονομίας, η οποία είναι απόλυτα αντιδιαμετρική με τις πολιτικές του Μνημονίου. Ταυτόχρονα, είναι στρατηγική επιλογή του ΣΥΡΙΖΑ – ΕΚΜ να συνεχίσει τη διαβούλευση με φορείς εργαζομένων, επαγγελματιών και πολιτών.
4.10.2012 Το Γραφείο Τύπου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου