Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Σάββατο 1 Δεκεμβρίου 2012

Η εμπειρία του Μηχανοδηγού απέτρεψε τα χειρότερα!

Ο έμπειρος οδηγός Νίκος Ευθυμιάδης από τη Δράμα που βρίσκεται στο τιμόνι τρένου επί 31 συναπτά έτη είχε φροντίσει να ενημερωθεί για την κακοκαιρία που έπληξε το δυτικό τμήμα του νομού Ροδόπης.  Έτσι αποφάσισε να χαμηλώσει την ταχύτητα του τρένου και από τα 120 χλμ που ήταν το επιτρεπόμενο όριο να διέλθει το συγκεκριμένο σημείο με μόλις 60 χλμ. Η απόφαση αυτή αποδείχθηκε σωτήρια για τον ίδιο και όλους τους επιβάτες. Περιγράφοντας τα όσα έζησε στο «Χ» ο μηχανοδηγός Νίκος Ευθυμιάδης είπε «στο σημείο υπήρχε ένα γεφυράκι το οποίο από τις βροχοπτώσεις βούλωσε και παρασύρθηκαν όλα τα αναχώματα που συγκρατούσαν τη γραμμή με αποτέλεσμα η γραμμή να βρεθεί στον αέρα. Όταν περάσαμε το τρένο δεν μπορούσε να σταθεί και έγινε ο εκτροχιασμός. Ευτυχώς 


συγκρατήθηκε λόγω χαμηλής ταχύτητας. Με 60 χλμ διήλθε το τρένο από το σημείο, αντί για 120 χλμ που ήταν το επιτρεπόμενο όριο αυτό μας έσωσε».


Στο παρελθόν όταν ο ΟΣΕ ενημερώνονταν για την ύπαρξη κακοκαιρίας έδινε εντολή σε ειδικό 
σιδηροδρομικό όχημα να προβεί στον έλεγχο των γραμμών για να διαπιστώσει την καταλληλότητά τους. Στην περίπτωση της χθεσινής νεροποντής αυτό δεν έγινε



Σοβαρά ζητήματα ευθυνών εγείρει το χθεσινό ατύχημα που σημειώθηκε στους Αμαξάδες του Δήμου Ιάσμου Ροδόπης, όταν η αμαξοστοιχία Intercity 91 που εκτελούσε το πρωινό δρομολόγιο Αλεξανδρούπολη – Θεσσαλονίκη εκτροχιάστηκε εξαιτίας μετακίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής σε γέφυρα που κατέρρευσε λόγω της νεροποντής. Ευθύνες που αφορούν όχι μόνο τον ΟΣΕ αφού δεν είχε φροντίσει να ελέγξει την καταλληλότητα της γραμμής παρόλο που είχε σχετική ενημέρωση για την κακοκαιρία στην περιοχή, αλλά και σε όσους έχουν την αρμοδιότητα για τον καθαρισμό των ποταμών. Δύο στοιχεία συνηγόρησαν για να συμβεί το χθεσινό ατύχημα. Το πρώτο η ισχυρή βροχόπτωση που σημειώθηκε τα ξημερώματα της Παρασκευής στην ευρύτερη περιοχή του Δήμου Ιάσμου και συγκεκριμένα από τις 12 έως τις 2 τα ξημερώματα. Το δεύτερο η συγκέντρωση φερτών υλικών, αλλά κυρίως σκουπιδιών, ακόμα και ελαστικών από αγροτικά μηχανήματα, που έφραξαν τη μικρή γέφυρα του ποταμού με αποτέλεσμα ο όγκος του νερού από τη βροχή που έπεσε σε μεγάλη ποσότητα να μην μπορεί να βρει διέξοδο. 


Η έλλειψη προσωπικού στον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδας έπαιξε καταλυτικό ρόλο στην πρόκληση του ατυχήματος, αφού πλέον οι έλεγχοι στις γραμμές πραγματοποιούνται με φειδώ. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Χ» στο παρελθόν όταν ο οργανισμός ενημερώνονταν για την ύπαρξη κακοκαιρίας έδινε εντολή σε ειδικό σιδηροδρομικό όχημα να προβεί στον έλεγχο των γραμμών για να διαπιστώσει την καταλληλότητά τους. Στην περίπτωση της χθεσινής νεροποντής στην περιοχή του νομού Ροδόπης αυτό δεν έγινε. Η εμπειρία του οδηγού και το γεγονός ότι γνώριζε για την κακοκαιρία με αποτέλεσμα να διέλθει από το σημείο με εξαιρετικά μειωμένη ταχύτητα έσωσαν τους 116 επιβαίνοντες του τρένου από τα χειρότερα. 
Σύμφωνα πάντως με τον κ. Σταυρακάκη στέλεχος του Ο.Σ.Ε., το σημείο επιθεωρήθηκε πέρυσι χωρίς να δώσει ενδείξεις αναγκαίων παρεμβάσεων. Ο ίδιος παραδέχτηκε ότι υπάρχει έλλειψη προσωπικού. 




ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ, ΕΜΑΚ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΕΣΠΕΥΣΑΝ ΓΙΑ ΒΟΗΘΕΙΑ

Το σήμα του εκτροχιασμού δόθηκε πρώτα στην πυροσβεστική υπηρεσία Ξάνθης και άμεσα οχήματα έσπευσαν στο σημείο. Ένα όχημα με δύο άνδρες βρέθηκε στους Αμαξάδες και από το πυροσβεστικό κλιμάκιο Ιάσμου, ενώ κλήθηκαν και στελέχη της ΕΜΑΚ Θράκης με παρόντα τον υποδιοικητή κ. Αραμπατζίδη. Την επιχείρηση συντόνισε ο διοικητής πυροσβεστικών υπηρεσιών Αν. Μακεδονίας και Θράκης κ. Ντικούδης, ο οποίος σε δηλώσεις του είπε τα εξής, «το ποτάμι βούλωσε από τα μπάζα και λόγω του όγκου νερού παρασύρθηκε η γέφυρα και μετακινήθηκαν οι ράγες με αποτέλεσμα το τρένο να εκτροχιαστεί. 
Ήμασταν πολύ τυχεροί θα μπορούσαμε να θρηνήσουμε θύματα».  Οι επιβάτες περίμεναν για περίπου μία ώρα μέχρι λεωφορεία του ΟΣΕ να τους παραλάβουν και να τους μεταφέρουν οδικώς ως τη Δράμα, από όπου θα συνέχιζαν σιδηροδρομικώς το ταξίδι τους. Κάτι ανάλογο – καθώς η γραμμή έχει κλείσει – θα συμβαίνει και για τις επόμενες ημέρες με τους ταξιδιώτες του ΟΣΕ, οι οποίοι θα εκδίδουν εισιτήριο κανονικά, θα μεταφέρονται οδικώς μέχρι τη Δράμα, και από εκεί πάντα με ευθύνη του Ο.Σ.Ε. θα προωθούνται στους προορισμούς τους σιδηροδρομικώς. Η απομάκρυνση του συρμού βάρους 200 τόνων από το σημείο, πιθανολογείται ότι θα γίνει εντός του Σαββατοκύριακου, αφού απαιτείται η επιστράτευση γερανού μεγάλης ισχύος, μηχάνημα που διαθέτει μεν ο Ο.Σ.Ε. αλλά βρίσκεται στην Αθήνα.


ΕΙΧΑΜΕ ΑΓΙΟ, ΕΙΠΑΝ ΟΙ ΕΠΙΒΑΤΕΣ, ΔΟΞΑΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΑΝΔΡΕΑ

Το πρώτο βαγόνι με τη μηχανή του τρένου περνώντας πάνω από τη γέφυρα έκανε μία βουτιά προς το κάτω, αλλά ευτυχώς η σιδηροδρομική γραμμή άντεξε το βάρος και επανήλθε προς το πάνω. Το τρένο προχώρησε ελάχιστα μέτρα, αφού ο οδηγός χάρη στα χαμηλή ταχύτητα που είχε κατάφερε να το συγκρατήσει. Το προτελευταίο βαγόνι βρέθηκε στον αέρα, αλλά δεν αποκολλήθηκε από τον υπόλοιπο συρμό και έτσι αποφεύχθηκε η πτώση του.
Έχοντας υποστεί ελαφριά χτυπήματα από το έντονο τράνταγμα, άλλος στο κεφάλι και άλλος στο σώμα, οι 116 επιβάτες, όλοι καλά στην υγεία τους, ξεπερνώντας το πρώτο σοκ και υπό τις οδηγίες του πληρώματος, κατέβηκαν σώοι από το τρένο πριν προλάβουν να φτάσουν στο σημείο δυνάμεις της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας. «Ακούσαμε ένα τράνταγμα εγώ ήμουν στο βαγόνι δύο και προσωρινά εγκλωβιστήκαμε και λίγο το χέρι μου χτύπησε, αλλά δεν είναι τίποτα, ο Άγιος Ανδρέας μας έσωσε είχαμε τυχερό, πετάχτηκαν βαλίτσες, είχαμε μεγάλη τύχη όλοι βγήκαν σώοι και αβλαβείς», θα πει στο «Χ» η Κερασιά Παπαχατζίδου από το Ισάακιο Διδυμοτείχου που ταξίδευε με προορισμό την Αθήνα. Ταρακουνήθηκα, αλλά ευτυχώς ήμουν καθιστή, είπε η κυρία Δήμητρα επιβάτης από την Κομοτηνή που πήγαινε στη Δράμα, «πήγαινε καλά το τρένο εκεί που καθόμουν στη θέση μου ξαφνικά χτύπησε το τρένο, ευτυχώς δεν τραυματίστηκε κανείς». 
Φοιτητής στην Αλεξανδρούπολη ο Νίκος Σταμίδης περιέγραψε τη στιγμή του ατυχήματος ως εξής «νιώσαμε μία δόνηση, έφυγε το προτελευταίο βαγόνι και παρέσυρε και τα άλλα, αλλά ευτυχώς ο οδηγός σταμάτησε εγκαίρως». Για το συμβάν, η Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Περιφέρειας ΑΜ-Θ σε ανακοίνωση που εξέδωσε, αναφέρει: «Σήμερα (30-11-2012) το πρωί,  στην περιοχή των Αμαξάδων (όρια Νομού Ροδόπης με Νομό Ξάνθης), εκτροχιάστηκαν από το σιδηροδρομικό δίκτυο, τρία από τα βαγόνια της επιβατικής αμαξοστοιχίας, που εκτελούσε το δρομολόγιο Αλεξανδρούπολη – Θεσσαλονίκη και στην οποία επέβαιναν περίπου 110 επιβάτες. 

Σημειώνεται, ότι κανένας από τους επιβαίνοντες στην αμαξοστοιχία δεν τραυματίστηκε, ενώ η σιδηροδρομική συγκοινωνία στο σημείο διακόπηκε, μέχρι την αποκατάσταση των ζημιών που προκλήθηκαν.  Προανάκριση ενεργεί το Τμήμα Τροχαίας Ξάνθης».  





4 σχόλια:

  1. Αν υπήρχε έστω ένας τραυματίας, θα τον ξέσκιζαν. Αυτούς που έδιωξαν τους συντηρητές γραμμής, για να πετάμε λεφτά σε εργολαβίες, είναι αθώοι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ο Νίκος εκτός από πολύ έμπειρος είναι και πολύ προσεκτικός , όπως και οι περισσότεροι μηχανοδηγοί γι' αυτό ΔΕΝ έχει ο θύμα στα συμβάντα!!!αν περιμέναμε από τους διοικούντες να κάνουν απλώς τη δουλειά τους θα διέλυαν και τους εργαζόμενους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μήπως τα εύσημα θα έπρεπε να τα πάρει ο μηχανοδηγός που την ώρα εκείνη μηχανοδηγούσε ;
    Το λάθος το κάνουν οι άλλοι που δεν ξέρουν .
    Σε εσάς (blog) δεν επιτρέπεται

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καταρχήν συνάδελφε να πούμε ότι στην ανθρώπινη φύση ουδείς αλάθητος.
    Εκτός αν υπάρχουν μεταξύ μας τέτοιοι οπότε ζητάμε 2 φορές συγνώμη.
    Απο κει και πέρα , το άρθρο είναι αναδημοσίευση και αυτό που βγαίνει και αναδεικνύεται είναι το ότι μηχανοδηγός έσωσε την κατάσταση.
    Αν ήταν άλλος συνάδελφός στα χειριστήρια , καλό θα ήταν να έγραφες και το όνομα , μιας και εμείς δεν ξέρουμε προσωπικά κανένα απο τους 2 .
    Και πιστεύουμε ότι κ άλλος μηχανοδηγός να ήταν , πάλι η κατάληξη θα ήταν ίδια .
    Γιατί χάριν της πολυετούς εμπειρίας το προσωπικό έλξης στο σύνολο του μπορεί και αποσοβεί καταστάσεις.
    Αυτό είναι το νόημα και είναι τουλάχιστο άστοχο να μιλάμε για πρόσωπα .

    ΑπάντησηΔιαγραφή