Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2013

Το ρωσικό ματ στις εμπορευματικές μεταφορές μέσω ΤΡΑΙΝΟΣΕ – ΟΛΘ

Την ίδια ώρα , η ΓΕΚ - ΤΕΡΝΑ που συνεργάζεται με την RZD στην προσφορά για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έλαβε σήμερα μεγάλη οικονομική ενίσχυση απο Αμερικανικά Κεφάλαια (Διαβάστε εδώ )
Οι Ρώσοι ξέρουν από γεωστρατηγική. Γνωρίζουν ότι η Ελλάδα, με τις αναγκαίες παρεμβάσεις στο σιδηροδρομικό και λιμενικό δίκτυο, μπορεί να αποτελέσει διαμετακομιστικό κόμβο στην περιοχή της ΝΑ Ευρώπης.

Το ενδιαφέρον των ρωσικών σιδηροδρόμων (RZD) για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το λιμένα Θεσσαλονίκης δεν είναι τυχαίο. Αναβαθμίζοντας το δίκτυο υποδομών της χώρας και εξαγοράζοντας τον κρατικό σιδηροδρομικό πάροχο (ΤΡΑΙΝΟΣΕ) και τον δεύτερο μεγαλύτερο λιμένα της χώρας (ΟΛΘ), επιθυμούν τα πλοία που διέρχονται το Σουέζ να επιλέγουν την Ελλάδα, ως σταθμό διαμετακόμισης, αντί να αναγκάζονται να καταπλέουν στα λιμάνια του Βελγίου, της Ολλανδίας και της Γερμανίας.
Οι Ρώσοι έχουν κατά νου ότι με επαρκή λιμάνια, σωστά δομημένες οδικές αρτηρίες και ολοκληρωμένα σιδηροδρομικά δίκτυα, η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα να αποτελέσει “ισχυρό παράγοντα” στις εμπορευματικές ροές από την Ασία προς την Κεντρική Ευρώπη και αντιστρόφως. Άλλωστε, αυτό κατέδειξε και η προωθούμενη συμφωνία μεταφοράς προϊόντων της HP, από το λιμάνι του Πειραιά, στην Τσεχία, μέσω της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της πρώην τεχνικής βάσης του ΟΣΕ (ΕΕΣΣΤΥ) και του λιμένα Θεσσαλονίκης συζητήθηκαν μεταξύ του Έλληνα Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά και του Ρώσου υπουργού Εξωτερικών Σεργκέι Λαβρόφ, ο οποίος συνοδευόταν από τον πρόεδρο των Ρωσικών Σιδηροδρόμων Βλαντιμίρ Γιακούνιν, κατά τη διάρκεια επίσκεψης ρωσικής αντιπροσωπείας στην Αθήνα.
Ο πρόεδρος των Ρωσικών Σιδηροδρόμων, ο οποίος είναι αδελφικός φίλος του Προέδρου Β. Πούτιν και θεωρείται ένας από τους ισχυρότερους άνδρες της χώρας, εξέφρασε τη βούληση εξαγοράς του πακέτου “ΤΡΑΙΝΟΣΕ – ΕΕΣΣΤΥ – ΟΛΘ”.
Οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι κατέβηκαν στο διαγωνισμό αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την κατασκευαστική ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ του Γ. Περιστέρη. Ως αντιπάλους έχουν τους γαλλικούς σιδηροδρόμους (SNCF) και τον Ρουμάνο Γκρούια Στόικα, ιδιοκτήτη της Grup Feroviar Roman. Ο διαγωνισμός εισήλθε στη β΄φάση, δηλαδή στην κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών. Οι προσφορές εκτιμάται ότι θα κατατεθούν έως τη λήξη του πρώτου εξαμήνου του 2014.
Για την πρώην τεχνική βάση του ΟΣΕ, την ΕΕΣΣΤΥ εκδήλωσαν αρχικό ενδιαφέρον πάλι με την ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ, με αντιπάλους την γερμανική Siemens και τη γαλλική Alstom, η οποία συνασπίστηκε με την Demco του ομίλου Κοπελούζου. Το ενδιαφέρον των Ρώσων για το σιδηρόδρομο είναι ολικό, αφού επιθυμούν σύσσωμες τις σιδηροδρομικές υποδομές(συντήρηση και αναβάθμιση γραμμών και βαγονιών) και λειτουργίες (ΤΡΑΙΝΟΣΕ).
Έχοντας κατά νου ότι σιδηρόδρομος, δίχως συνδυασμένη μεταφορά αποτελεί “ένα κουφάρι”, θέλουν να αγοράσουν και το λιμένα Θεσσαλονίκης, ώστε να επιτύχουν συνέργιες. Με άλλα λόγια, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΟΛΘ αποτελούν κρίσιμα στοιχεία του πάζλ για την προώθηση του στρατηγικού ανοίγματος των RZD στις ευρωπαϊκές εφοδιαστικές αλυσίδες, μέσω συνδυασμένων θαλάσσιων και σιδηροδρομικών μεταφορών. Για τον Πειραιά, ούτε που το σκέφτονται, αφού η Cosco έχει εδραιωμένη θέση, εάν και επιζητούν συνεργασία μαζί της.
Πάντως, εάν και στις δημόσιες τοποθετήσεις τους, τόσο ο κ. Γιακούνιν, όσο και η Β. Ματβιένκο (Άνω Βουλή) ανέφεραν ότι “εμείς ενδιαφερόμαστε για ενιαίες υποδομές ΤΡΑΙΝΟΣΕ – ΟΛΘ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αυτόνομη είναι μηδαμινής σημασίας και αξίας”, παρόλα ταύτα δεν έχουν θέσει τέτοιους αστερίσκους στα έγγραφα συμμετοχής στους διαγωνισμούς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ.
Οι Ρώσοι τα λένε αυτά για δημόσια κατανάλωση, εάν είχαν θέσει προαπαιτούμενα, θα είχαν αποκλειστεί από τη συνέχεια των διαγωνισμών”, αναφέρουν στελέχη που παρακολουθούν την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Για τον ΟΛΘ, επιδίωξη τους είναι να καταστεί ο μεγαλύτερος διαμετακομιστικός κόμβος των Βαλκανίων, συγκεντρώνοντας το διερχόμενο φορτίο από Βουλγαρία, Κόσσοβο, Σερβία, Σκόπια και Αλβανία.
Ωστόσο, είναι ερώτημα, εάν ο ΟΛΘ συνεχίσει να κατέχει ηγετικό ρόλο στο διαμετακομιστικό εμπόριο της ευρύτερης Βαλκανικής, αφού αρκετοί είναι οι αναδυόμενοι «παίκτες» που καιροφυλακτούν για να αναλάβουν τη σκυτάλη. Τόσο η Αλβανία με το Δυρράχιο, όσο το Μαυροβούνιο με το Μπαρ, αλλά και η Βουλγαρία με το Μπουργκάς διεισδύουν δυναμικά στο «στίβο» του διαμετακομιστικού εμπορίου της νότιας Βαλκανικής.

απο metaforespress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου