Το έργο θα αναβαθμίσει σιδηροδρομικά τη Θεσσαλονίκη
Στην χρηματοδότηση κόλλησε προς το παρόν το έργο της υπόγειας διάβασης στην περιοχή της Μενεμένης. Αν και ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε στις 17 Ιουνίου 2014 και προχώρησε σχετικά γρήγορα, η σύμβαση περιμένει την
έλευση του νέου προέδρου αλλά και την εξασφάλιση χρηματοδότησης από το νέο ΕΣΠΑ.
Το έργο είχε ενταχθεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων έτους 2014 που όμως δεν χρειάστηκε καθώς το έργο δεν συμβασιοποιήθηκε. Τώρα είμαστε στην προσπάθεια ένταξης του σε Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Προγραμματικής Περιόδου 2014-2020, μέσω της Συλλογικής Απόφασης Ε078/5 με κωδικό Πράξης: 2014ΣΕ07850000, εντάσσεται δε στην πράξη με τίτλο: «Κατασκευή κάτω διάβασης σιδηροδρομικών γραμμών της οδού Αγ. Παρασκευής–Ν. Μενεμένη Θεσσαλονίκης».
Το έργο περιλαμβάνει δύο υπόγειες διαβάσεις, η μία για την κίνηση των αυτοκινήτων και η μία για την κίνηση των πεζών. Με την αποπεράτωσή του δεν θα υπάρχει κίνδυνος ατυχήματος σε μία από τις πλέον πολυσύχναστες διαβάσεις εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, η οποία τέμνει τον κεντρικό δρόμο εισόδου στο κέντρο της Μενεμένης. Η κυκλοφορία των οχημάτων και των πεζών είναι αυξημένη σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, ενώ στο πλάι της διάβασης λειτουργεί το μηχανοστάσιο του ΟΣΕ με συχνή κίνηση αμαξοστοιχιών, που κάνουν ελιγμούς στις γραμμές.
Προσωρινός ανάδοχος είναι η εταιρεία ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ ΑΤΕ με ποσοστό έκπτωσης 36,75%. Το κόστος του έργου είναι 20,17εκ.ευρώ. Ο χρόνος υλοποίησης των εργασιών έχει οριστεί σε 22 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Το αντικείμενο του έργου αφορά στην κατάργηση υφιστάμενης ισόπεδης διάβασης για την αποκατάσταση της διακοπής του αστικού ιστού, που επιφέρει η ύπαρξη των σιδηροδρομικών γραμμών στην ευρύτερη περιοχή του Δήμου Μενεμένης.
Με το έργο αυτό επιτυγχάνεται η απρόσκοπτη κυκλοφορία των σιδηροδρομικών συρμών και η ασφαλής σύνδεση (οδική και πεζών) αφ' ενός των δύο τμημάτων του Δήμου Μενεμένης των εκατέρωθεν των σιδηροδρομικών γραμμών και αφ' ετέρου του βορείου και κεντρικού τμήματος του Δήμου με το κύριο οδικό δίκτυο προς νότο (οδοί Μοναστηρίου, Γρηγορίου Ε', κλπ.).
Τούτο πραγματοποιείται με την κατασκευή δύο ανισόπεδων διαβάσεων: α) Κ.Δ. πεζών στη Χ.Θ. 0+902,10 Σ.Γ. Θεσσαλονίκης - Φλώρινας (Θ–Φ) και β) στη Κ.Δ. οχημάτων Χ.Θ.1+130 Σ.Γ. Θεσσαλονίκης – Φλώρινας (Θ–Φ). Με τον τρόπο αυτό, εξασφαλίζεται παράλληλα η σύνδεση και η αποκατάσταση της επικοινωνίας της ευρύτερης περιοχής (Θεσσαλονίκη, Αμπελόκηποι, Εύοσμος) με τον Δήμο Μενεμένης, η οποία σήμερα εξυπηρετείται από την ισόπεδη διάβαση της οδού Αγ. Παρασκευής (Χ.Θ. 0+902,10 της ΣΓ Θ-Φ).
Το έργο δίνει τη δυνατότητα κατάργησης της σημερινής ισόπεδης διάβασης των σιδηροδρομικών γραμμών, επί της οδού Αγ. Παρασκευής, με αποτέλεσμα την βελτίωση των οδικών κυκλοφοριακών συνθηκών στη περιοχή και την ασφαλέστερη κίνηση πεζών και οχημάτων, όπως επίσης και την απρόσκοπτη κυκλοφορία των σιδ/κών συρμών.
Η ισόπεδη διάβαση επί της οδού Αγ. Παρασκευής είναι η μοναδική σύνδεση των περιοχών εκατέρωθεν των σιδηροδρομικών γραμμών, από τον Επιβατικό Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης (οδός Αγίων Πάντων) έως την οδό Αγαμέμνονος (δυτικά του Δενδροποτάμου, στην περιοχή του Δήμου Ευόσμου).
Αναλυτικότερα, το φυσικό αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει :
• Το τεχνικό έργο κάτω διάβασης οχημάτων στην Χ.Θ.1+130 της Σ.Γ. Θ-Φ, κλειστής διατομής αξονικού μήκους 90,00 m, με τις ράμπες εισόδου-εξόδου και τους τοίχους αντιστήριξης,
• Το οδικό τμήμα της ΚΔΟ, διπλής κατεύθυνσης, μήκους 586,25 m, από την οδό Μοναστηρίου έως την οδό Αγ. Παρασκευής, με τις οριζόντιες και κατακόρυφες σημάνσεις και τις παράπλευρες οδούς,
• Το τεχνικό έργο της Κάτω Διάβασης Πεζών, στην Χ.Θ.0+902,10 της ΣΓ Θ-Φ, κλειστής διατομής αξονικού μήκους 48,00 m, με τις ράμπες εισόδου-εξόδου, τους τοίχους αντιστήριξης, τα κλιμακοστάσια και τους υδραυλικούς ανελκυστήρες,
• Τα υδραυλικά έργα απορροής ομβρίων στα τεχνικά και τις οδούς, την εγκατάσταση δύο αντλιοστασίων και το δίκτυο απορροής ομβρίων σε τοπικό αποδέκτη,
• Τον ηλεκτροφωτισμό των οδών και των τεχνικών έργων,
• Την κατασκευή πλήρως σηματοδοτούμενου οδικού κόμβου στην συμβολή της οδού Καραντινού με την οδό Μοναστηρίου,
• Τις απαιτούμενες σιδηροδρομικές εργασίες διατήρησης και αποκατάστασης της λειτουργίας των υφιστάμενων σιδηροδρομικών γραμμών, έτσι ώστε να διατηρείται η ηλεκτροκινούμενη σιδηροδρομική κυκλοφορία σηματοτεχνικά σε όλες τις φάσεις κατασκευής του έργου,
• Τις απαιτούμενες εργασίες για την προσαρμογή του εξοπλισμού σηματοδότησης, που βρίσκεται στην επηρεαζόμενη από τις κατασκευαστικές εργασίες περιοχή, με την εξασφάλιση συνεχούς λειτουργίας του τηλεπικοινωνιακού δικτύου του Ο.Σ.Ε. και την απρόσκοπτη λειτουργία της σηματοτεχνικής περιοχής του ΤΧ5 (ως περιοχή ΤΧ5 νοείται οι γραμμές και ο σηματοτεχνικός εξοπλισμός από το ΤΧ2 έως το ΤΧ5) (χάλκινου καλωδίου και καλωδίου οπτικών ινών) κατά την διάρκεια της κατασκευής της Κάτω Διάβασης,
• Τις απαιτούμενες εργασίες για την προσαρμογή του εξοπλισμού ηλεκτροκίνησης, που βρίσκεται στην επηρεαζόμενη από τις κατασκευαστικές εργασίες περιοχή.
Επισημαίνεται ότι για τις εργασίες στην περιοχή των σιδηροδρομικών γραμμών απαιτείται η προσωρινή αποξήλωση, μεταφορά, αποθήκευση και εν συνεχεία επανεγκατάσταση των υφισταμένων εγκαταστάσεων, καλωδίων κλπ. των συστημάτων Ηλεκτροκίνησης, Σηματοδότησης, Τηλεδιοίκησης, Τηλεπικοινωνιών κλπ., εργασίες οι οποίες θεωρούνται ότι περιλαμβάνονται στο φυσικό αντικείμενο του έργου.
Συμβατικά στο έργο λαμβάνεται σαν σημείο αναφοράς της χιλιομέτρησης το Κτίριο Επιβατών του Σιδηροδρομικού Σταθμού Θεσσαλονίκης (Κ.Ε.Σ.Σ.Θ.).
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
Καλά δημοπρατήθηκε έργο, βγήκε προσωρινός μειοδότης,χωρίς εξασφαλισμένη χρηματοδότηση; Δηλαδή πάμε βουρ για αποζημίωση του αναδόχου, χωρίς να πέσει ούτε μια φτυαριά! Τις κονομισιές του Ακτωρα με την υποθαλάσσια φαίνεται ότι ζήλεψαν κάποιοι. Κλείστε το μαγαζάκι των εργολάβων, φτάνει πια από όπου και να την πιάσεις την ΕΡΓΟΣΕ λερώνεσαι
ΑπάντησηΔιαγραφή