Την ίδια ώρα καταρρέει καθημερινά το τροχαίο υλικό...Με ζημιές αποκρατικοποιείται η ΕΕΣΣΤΥ. Η εταιρεία παρουσίασε μείωση εσόδων και διεύρυνση ζημιών την περσινή χρήση. Έτσι, ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 24,07 εκατ., έναντι 26,51 εκατ. το 2014, παρουσιάζοντας μείωση 9,22%.
Αντίθετα, τα έσοδα, από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που αποτελεί τον βασικό πελάτη της
ΕΕΣΣΤΥ αυξήθηκαν κατά 0,75 εκατ. ή κατά 3,23% περίπου.
Η εταιρεία παρέμεινε ζημιογόνος και το 2015. Οι καθαρές ζημιές έφτασαν τα 5,62 εκατ., έναντι 4,98 εκατ. το 2014.
Από τις επιμέρους κατηγορίες των εξόδων, εμφανίζονται λιγότερες αναλώσεις, μικρότερο κόστος μισθοδοσίας, λόγω της συνεχούς μειώσεως του αριθμού έμπειρου προσωπικού λόγω συνταξιοδοτήσεων, μειωμένες αμοιβές τρίτων, αυξημένες παροχές τρίτων, αυξημένοι φόροι-τέλη από λογαριασμούς κοινής ωφέλειας (ενέργεια) προηγούμενων χρήσεων και αυξημένα διάφορα έξοδα, λόγω της ενσωμάτωσης, υπό τον λογαριασμό αυτό, των παγίων προκαταβολών των εγκαταστάσεων.
Απαιτήσεις από ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις του 2015, σχεδόν το σύνολο του κύκλου εργασιών της ΕΕΣΣΤΥ προέρχεται από παροχή υπηρεσιών προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Το ύψος της απαίτησης της ΕΕΣΣΤΥ από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την 31/12/2015, ανέρχεται σε 8,7 εκατ.
Αντίστοιχα, το ύψος της απαίτησης από τον ΟΣΕ ανέρχεται σε 3,8 εκατ., ενώ η υποχρέωση προς τον ΟΣΕ ανέρχεται σε 2,0 εκατ.
Οι περαιτέρω στόχοι
Η ΕΕΣΣΤΥ, για την τρέχουσα χρήση, έχει θέσει ως στόχους:
-Αύξηση των εσόδων από την παροχή υπηρεσιών συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού κυρίως, μέσω της ενεργοποίησης της νέας σύμβασης με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
-Μείωση των λειτουργικών εξόδων της εταιρείας.
-Διασφάλιση επαρκούς ταμειακής ρευστότητας.
-Σύναψη των εκκρεμών συμβάσεων με τον ΟΣΕ και τη ΓΑΙΑΟΣΕ.
-Διεύρυνση των πιθανοτήτων επέκτασης των δραστηριοτήτων σε νέες αγορές συντήρησης τροχαίου υλικού, τόσο στην εσωτερική αγορά, όσο και στο εξωτερικό.
Ήδη, υπάρχει μια νέα εταιρεία, στην οποία έχει χορηγηθεί άδεια λειτουργίας σιδηροδρομικής επιχείρησης για την εκτέλεση εθνικών και διεθνών σιδηροδρομικών μεταφορών, με χρήση του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου και μια δεύτερη σε αναμονή χορήγησης αδείας, για τις οποίες η ΕΕΣΣΤΥ έχει το συγκριτικό πλεονέκτημα, ούσα ουσιαστικά η μοναδική, εν ενεργεία, εταιρεία παροχής υπηρεσιών συντήρησης και επισκευής τροχαίου υλικού στην Ελλάδα.
Υπενθυμίζεται ότι η ΕΕΣΣΤΥ είναι σε φάση αποκρατικοποίησης και ότι, στις 22 Ιουνίου, κατατίθενται οι δεσμευτικές προσφορές.
Φ. Φωτεινός
Πιστοποιημένο τροχαίο υλικό με λήζιγκ και τεχνική υποστήριξη, παρέχεται από πολλές εταιρείες της ΕΕ. Κανείς δεν υποχρεώνει τις εταιρείες, πλην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, να επισκευάζουν το τροχαίο υλικό τους στην ΕΕΣΣΤΥ. Αυτό είναι και ένα από τα αγκάθια της προσπάθειας ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Κάτι αρλούμπες που έλεγαν επί Ρέππα για επισκευές μετρο και τραμ στην ΕΕΣΣΤΥ, δεν γίνονται χωρίς διαχωρισμό των τριών επισκευαστικών μονάδων της ΣΤΑΣΥ (μετρό, ηλεκτρικού και τραμ) από αυτή και ενσωμάτωσής τους στην ΕΕΣΣΤΥ. Οπότε θα υπάρξει άυξηση προσωπικού και αντικειμένου. Δεν ξέρω σε ποιούς κλάδους, σίγουρα στους διοικητικούς, υπάρχει περίσσεια προσωπικού στη ΣΤΑΣΥ λόγω των προσλήψεων Σουφλιά-Στυλιανίδη. Αν ισχύει και στους τεχνικούς η αύξηση θα είναι μεγάλη. Μήπως παίζει το σενάριο και από εκεί θα υπάρξει το αναγκαίο ανθρώπινο δυναμικό που θα στελεχώσει και τις επισκευαστικές μονάδες των ΔΕΡ και ΔΙΜΗΧ, που σήμερα συτενάζουν από την υποστελέχωση;
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ περίσσεια στους Διοικητικούς της ΣΤΑΣΥ είναι προκλητική. Σε διάσφορες Διευθύνσεις και Υπηρεσίες υπάρχουν περίπου 4 φορές περισσότεροι υπάλληλοι, από τους αναγκαίους! "Στη Διεύθυνση Προσωπικού υπηρετούν πάνω από 80 άτομα. Δεν σηκώνεται κανείς από την καρέκλα του γιατί θα μείνει όρθιος εως ότου σχολάσει" μας είπαν χαριτολογώντας στελέχη της ΣΤΑΣΥ που προσπαθούν εδω και καιρό, να μεταταχθούν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ (κάτι πίνουν αυτοί φαίνεται). Μήπως η κατάσταση δεν αλλάζει γιατί, καταλήγοντος αγόνου του διαγωνισμού ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, επίκειται η ενσωμάτωση του επιβατικού σιδηροδρομικού έργου στη ΣΤΑΣΥ, μαζί με τους Μηχανοδηγούς, οι οποίοι θα διατίθενται με χρέωση και στις ιδιωτικές εταιρείες εμπορικών μεταφορών, όπως σήμερα στον ΟΣΕ για τις έργων; Λέω, μήπως;
Σε αυτή την περίπτωση οι διοικητικοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τι θα γίνουν; Έχουν βάση τα τιτιβίσματα των γαλάζιων παπαγάλων στην Καρόλου ότι στις 22 Ιουνίου θα είναι το τελευταίο μεροκάματο για τους εργαζόμενους στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ;