Πριν λίγες ημέρες κυβερνητικοί συνδικαλιστές του ΔΙΚΤΥΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ανήρτησαν τη σύμβαση παροχής Δημόσιας Υπηρεσίας, προπαγανδίζοντας ότι με αυτήν, εξασφαλίζεται το προσωπικό που υπηρετεί σήμερα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ο λόγος της ενέργειας τους προφανής.
Δεν γνωρίζω αν τους την έδωσε κάποιος από τους 3 φορείς που την είχαν ή αν την βρήκαν πάλι πάνω σε κανένα γραφείο και τη «δανείστηκαν», όπως την προκήρυξη των προαγωγών του ΟΣΕ. Η σύμβαση αυτή έφτασε πριν λίγες ημέρες από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην ΠΟΣ και έτσι ήρθε και στα χέρια μου. Πρέπει λοιπόν να απομυθοποιήσουμε κάποια πράγματα.
1.- Το ποσό που αφορά στα Υ.Δ.Υ. (Υποχρέωση Δημόσιας Υπηρεσίας) και σήμερα είναι 50 εκατ. € το χρόνο, δεν θα απευθύνεται μόνο σε έναν πάροχο (π.χ. την ΤΡΑΙΝΟΣΕ), αλλά σε όσες εταιρείες έχουν άδεια εκμετάλλευσης και εκδηλώσουν ενδιαφέρον. Κατά συνέπεια από το 2017, έτος λειτουργίας των εταιρειών που έχουν πάρει άδεια μέχρι στιγμής, το ποσό των ΥΔΥ θα επιμερίζεται. Πως θα επιβιώσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τη σημερινή της διάρθρωση με λιγότερη επιχορήγηση;
2.- Στην παράγραφο 1.8. αναγράφεται επί λέξει: Με στόχο την προσήκουσα εκτέλεση της παρούσης συμβάσεως, συμφωνείται ότι, σε περίπτωση μεταβιβάσεως (σημ. είναι το ίδιο με την πώληση;) του παρόχου, καθόλη τη διάρκεια ισχύος της παρούσης σύμβασης, τα μισθολογικά, ασφαλιστικά, εργασιακά δικαιώματα, όπως αυτά απορρέουν από την εκάστοτε εθνική και ενωσιακή νομοθεσία (σημ. σε αυτή προβλέπονται απολύσεις;) και οι υποχρεώσεις του συνόλου του προσωπικού του παρόχου, το οποίο απασχολείται με την εκτέλεση του έργου (σημ. δεν αφορά όλους;), σε συμφωνία με το άρθρο4, παρ. 5 του Κανονισμού 1370/2007 και την οδηγία 23/2001, δεν θίγονται. Η απογραφή του προσωπικού του παρόχου το οποίο είναι συνδεδεμένο με την παροχή των υπηρεσιών της παρούσης σύμβασης περιλαμβάνεται στο παράρτημα Ε.
Σύμφωνα με την παράγραφο αυτή:
α) Χρειάζεται διευκρίνιση η πρόταση: και οι υποχρεώσεις του συνόλου του προσωπικού του παρόχου, το οποίο απασχολείται με την εκτέλεση του έργου. Αν δηλαδή αφορά το σύνολο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ή μόνο αυτούς που «ασχολούνται με την εκτέλεση του έργου».
β) Σύμφωνα με την «εθνική και ενωσιακή νομοθεσία» όπως συμπληρώνονται με τις οδηγίες, τα μνημόνια και τα μεσοπρόθεσμα, αλλά και σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο πλαίσιο του ΤΑΪΠΕΔ, είτε για οικονομοτεχνικούς λόγους είτε λόγω κατάργησης κάποιας λειτουργίας, επιτρέπονται οι απολύσεις. Ο δε Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ κ. Πιτσιόρλας, ο οποίος προφανώς γνωρίζει πολύ καλά τη συγκεκριμένη σύμβαση, δήλωσε στο Προεδρείο της ΠΟΣ ότι, τόσο στην ΕΕΣΣΤΥ όσο και στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα γίνουν νέα οργανογράμματα και το «πλεονάζον» προσωπικό θα μεταφερθεί σε άλλους φορείς. Για δε την ΕΕΣΣΤΥ, δήλωσε ότι ο αγοραστής θα κάνει και 50 νέες προσλήψεις!!!
Με ποιο τρόπο λοιπόν, αυτό το άρθρο εξασφαλίζει ή διασφαλίζει, όπως διατείνονται οι κυβερνητικοί συνδικαλιστές, το υπηρετούν προσωπικό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την απόλυση ή τη μεταφορά του σε άλλους φορείς;
3.- Το άρθρο 22 έχει τίτλο «ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΚΑΙ ΛΥΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ» και προβλέπει τη λύση της σύμβασης αυτής μετά από καταγγελία είτε στις περιπτώσεις που προβλέπει η ίδια είτε για σπουδαίο λόγο!!! Δηλαδή;;;;;
4.- Το άρθρο 24 με τον τίτλο «ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΠΑΡΟΧΗΣ / ΑΘΕΤΗΣΗ ΣΥΜΒΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ» απαγορεύει τις μεγάλες απεργίες αφού προβλέπει ότι: «σε περίπτωση που δεν εκτελείται μέρος ή το σύνολο δρομολογίων για χρονικό διάστημα άνω των δέκα (10) ημερών ή σε περίπτωση που καθίσταται ολικά ή μερικά αδύνατη η προσήκουσα παροχή των Υπηρεσιών για χρονικό διάστημα πέραν των είκοσι (20) ημερών», τότε το Δημόσιο ή δίνει τη δουλειά σε άλλον πάροχο ή καταγγέλλει τη σύμβαση!!!
Τα παραπάνω άρθρα δίνουν ασφάλεια στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το προσωπικό της, όπως διατείνονται οι κυβερνητικοί συνδικαλιστές;
5.- Χωρίς να το θέλουν, με το παράρτημα Δ περί ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΥ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΩΝ ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ, δικαιώνουν το επιχείρημα που διατυπώσαμε εδώ και χρόνια και έχει πλέον εγκαταλειφθεί από τις παρατάξεις (ΠΑΣΚ, ΔΑΚΕ και ΔΙΚΤΥΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ) του τρικομματισμού.
Στο άρθρο αυτό, ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ, προσέξτε ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ όχι προβλέπεται ή οτιδήποτε άλλο, αλλά ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ λογιστικός διαχωρισμός όλων των δραστηριοτήτων εκμετάλλευσης ως να ασκούνταν από διαφορετικές επιχειρήσεις!!!
Αυτό φωνάζαμε τόσα χρόνια και μας προβοκάριζαν και μας προπηλάκιζαν οι εκάστοτε κυβερνητικοί συνδικαλιστές, οι οποίοι με το πρόσχημα της κακής και καπιταλιστικής Ε.Ε., έβαλαν πλάτη σε όλους τους εργολάβους και τα αρπακτικά. Το ίδιο κάνουν και σήμερα γι αυτό δε μιλάει κανείς ούτε για τα αίσχη που γίνονται στις εργολαβίες της γραμμής ούτε αλλού.
Ο σιδηρόδρομος λοιπόν μπορούσε και με την άδεια της Ε.Ε., να είναι ενιαίος και να έχει διαχωρίσει λογιστικά τις λειτουργίες του.
Συναδέλφισσες – συνάδελφοι,
Η σύμβαση αυτή που υπογράφηκε στις 17/12/2015 από τον κ. Τσακαλώτο, τον κ. Σπίρτζη και τον κ. Τσαμπαρλή (;;;) προσωρινό εκπρόσωπο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δεν είναι καινούργια. Το περιεχόμενο της με τον ένα άλλο βαθμό, εφαρμόζεται από το 2007 όταν αποσχίστηκε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τον ενιαίο ΟΣΕ.
Δεν είναι λοιπόν ένα «νέο λιθαράκι στον αγώνα μας» όπως ισχυρίζονται κυβερνητικοί συνδικαλιστές. Είναι εν γνώσει του ΤΑΪΠΕΔ και του διορισμένου από τον κ. Τσίπρα Προέδρου του, που με βάση εντολές της κυβέρνησης (στην οποία συμμετέχουν χωρίς διαφοροποίηση και οι κ. Τσακαλώτος και Σπίρτζης) προχωρούν στο ξεπούλημα τόσο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ όσο και της ΕΕΣΣΤΥ, χωρίς να διασφαλίζεται ούτε το μέλλον της εταιρείας ούτε το μέλλον των σιδηροδρομικών.
Οι μόνοι που διασφαλίζονται, είναι οι πρόθυμοι κυβερνητικοί συνδικαλιστές που έχουν εξασφαλίσει το μικροπροσωπικό τους συμφέρον. Λογαριάζουν όμως, χωρίς τον ξενοδόχο!!!
Παναγιώτης Τερζόγλου
Μέλος της Διοίκησης της ΠΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου