Να προχωρήσουμε μπροστά...
Το στέκι της έλξης δημοσίευσε το κύκλωμα εργασίας στο ΜΑΙ στα πλαίσια της ενημέρωσης των μηχανοδηγών. Με αφορμή τις αλλαγές στα κυκλώματα εργασίας θα
αναφερθούμε στο διαχρονικό σαράκι που τρώει την έλξη.
Σαράκι που επέτρεπε εδώ και δεκαετίες να υπάρχει μια κόντρα μεταξύ μηχανοστασίων, αλλά κυρίως επέτρεπε να αναπτύσσονται πελατειακές σχέσεις μεταξύ των εκπροσώπων του συνδικάτου και μηχανοδηγών.
Μια κατάσταση που διαχρονικά δημιουργούσε έριδες, παρήγαγε ανισοκατανομή έργου και απολαβών και ανομία.
Μια κατάσταση που διαχώριζε το προσωπικό σε πατρίκειους και πληβείους. Με ευνοημένους αυτούς που είχαν την προστασία συνδικαλιστών στον προγραμματισμό εργασίας,προστασία που αντάλλασσαν με την ψήφο τους στις εκλογές της ΠΕΠΕ για να λαμβάνουν προνομιακή μεταχείριση έναντι των υπολοίπων, ιδιαίτερα στο Κεντρικό μηχανοστάσιο του ΜΑΙ, όπου ο όρος κύκλωμα εργασίας είχε εξευτελιστεί απο τις αρχές της δεκαετίας του 2000, τότε που οι επονομαζόμενοι και "αετοί" ανέλαβαν την εργολαβία διάλυσης της έλξης κ πραγματοποίησαν το χείριστο έγκλημα σε βάρος του κλάδου μας, καταργώντας όλες τις έννοιες ισονομίας δημιουργώντας το "super market" όπως έλεγαν πολλοί συνάδελφοι.
Μια κατάσταση που εκμεταλεύτηκαν στο έπακρο όσοι νόμιζαν ότι αυτή θα συνεχίζεται αιώνια, αφού η έλλειψη προσωπικού και η κακή κατανομή του έργου τους έδινε την ευκαιρία να εκβιάζουν ακόμα και με το πρόσχημα της ασθένειας (Δελτίο). Χωρίς κανένα ηθικό φραγμό ή ένδειξη συναδελφικότητας.
Μια κατάσταση που μετέτρεψε τον μηχανοδηγό σε κομπιουτεράκι υπολογισμού δευτερευουσών με συνδικαλιστές να υποστηρίζουν αυτήν την λογική με το ρητό " ο μηχανοδηγός είναι άλογο, θέλει νερό και σανό" εννοώντας φυσικά την υπερεργασία και την δυνατότητα που τους έδινε η εκάστοτε εξουσία να μοιράζουν υπηρεσίες -κατά το δοκούν- στο προσωπικό.
Μια κατάσταση που έχει φέρει τον κλάδο έλξης το 2017 να μην έχει ακόμα καταφέρει να έχει ηλεκτρονική καταγραφή της υπηρεσίας Πανελλαδικά.
Μια κατάσταση που μέχρι το 2014 ανάγκαζε τους μηχανοδηγούς στο ΜΑΙ να τηλεφωνούν στις 3 το μεσημέρι για να μάθουν τι εργάζονται την επομένη.
Και όταν έγινε καταγγελία στο ΣΕΠΕ για το θέμα, το βαθύ κ σάπιο κατεστημένο έκανε ότι μπορούσε για να μην υπάρξει εβδομαδιαίος προγραμματισμός εργασίας.Στέλνοντας ακόμα και μηχανοστασιάρχη μάρτυρα να πεί ότι είναι αδύνατος αυτός - ο εβδομαδιαίος προγραμματισμός-στην έλξη.
Τα ψέμματα τελείωσαν.
Οι εκβιασμοί τελείωσαν.
Η κατάσταση πρέπει να αλλάξει και θα αλλάξει. Άλλωστε αυτό αποτελούσε και δέσμευση όσων ανέλαβαν την ΠΕΠΕ το καλοκαίρι του 2015.
Τα νέα κυκλώματα εργασίας ΔΕΝ εντατικοποιούν την εργασία μας. Αντίθετα μειώνουν στο ελάχιστο δεκάωρα και αυξάνουν την δυνατότητα χορήγησης αναπαύσεων ΧΩΡΙΣ να αυξάνουν τις ώρες μηχανοδήγησης ΠΟΥΘΕΝΑ.Σέβονται αντίθετα τα όρια που έχουμε αποδεχτεί όλοι εδώ και 5 χρόνια.
Φυσικά σπάνε κατεστημένες αντιλήψεις δεκαετιών,θίγουν προσωπικά συμφέροντα και για αυτό και θα υπάρξουν και αντιδράσεις, ενώ είναι αυτονόητο ότι θα έχουν και παραλείψεις τις οποίες θα επισημάνει η ΠΕΠΕ.
Τα βιλαέτια τελειώνουν και πρέπει να τελειώσουν και θα πρέπει ΟΛΟΙ να σκεφτόμαστε το σύνολο και όχι ο καθένας να σκέφτεται τι τον συμφέρει ατομικά.
Όσοι δεν έχουν καταλάβει ότι περνάμε σε νέα εποχή και πρέπει σαν κλάδος να οργανωθούμε και να οχυρωθούμε το μέγιστο δυνατό, μάλλον αδυνατούν να καταλάβουν ότι βρισκόμαστε στο 2017 κ όχι στο 1987.
Η διαφάνεια, η ισονομία , ο σεβασμός στην αρχαιότητα στην εργασία, η τήρηση της νομιμότητας στον προγραμματισμό εργασίας και η ισότητα στην κατανομή έργου και απολαβών είναι ο στόχος.
Όχι το ποιο τρένο θα κάνει το κάθε μηχανοστάσιο.
Να τελειώσουμε με το σαράκι που τρώει την έλξη δεκαετίες.
Και να το τελειώσουμε μόνοι μας, πριν έρθουν άλλοι να μας επιβάλουν καταστάσεις πολύ χειρότερες.
Αυτό το καταλαβαίνουν ΟΛΟΙ πλέον.
Και οι νέοι στην ψυχή (και ο κλάδος έχει πολλούς τέτοιους συναδέλφους) που βλέπουν τα λάθη του παρελθόντος και οι νέοι στην ηλικία.
Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών
Υ.Γ έχουμε πλήρη επίγνωση των τερατωδών ψεμμάτων που έχουν γραφτεί τις τελευταίες μέρες. Απλά δεν έχουμε καμία διάθεση να πούμε πράγματα που θα πληγώσουν δημόσια πολλούς -και πρώτα τον κλάδο μας- και θα εκθέσουν ακόμα περισσότερους.
Υ.Γ έχουμε πλήρη επίγνωση των τερατωδών ψεμμάτων που έχουν γραφτεί τις τελευταίες μέρες. Απλά δεν έχουμε καμία διάθεση να πούμε πράγματα που θα πληγώσουν δημόσια πολλούς -και πρώτα τον κλάδο μας- και θα εκθέσουν ακόμα περισσότερους.
Οι μηχανοδηγοί καταλαβαίνουν απόλυτα τι εννοούμε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου