Την πρώτη του δήλωση, μετά την υπογραφή πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλούς της FS, οι οποίοι εξήγγειλαν επενδύσεις 500 εκατ. σε τροχαίο υλικό, έκανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, στο πλαίσιο επιθεώρησης εργοταξίων της ΕΡΓΟΣΕ σε Κιάτο και Ξυλόκαστρο.
Του Φώτη Φωτεινού - metaforespress.gr
Απαντώντας, σε σχετική ερώτηση του metaforespress.gr, ο υπουργός Μεταφορών σημείωσε τα ακόλουθα:
«Κατ’ αρχάς δεν είναι το αρμόδιο Υπουργείο το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ούτε το αρμόδιο όργανο. Για τις διαδικασίες και τους όρους της σύμβασης και του διαγωνισμού θα ρωτήσετε το ΤΑΙΠΕΔ.
Δεύτερον, η κυβερνητική πολιτική είναι πολύ συγκεκριμένη. Εμείς είπαμε ότι τις συμφωνίες μας τις τιμούμε και τις τηρούμε μέχρι τελευταίας λεπτομέρειας. Τα έχουμε πει επανειλημμένα.
Δεν μπορεί η χώρα να χρεωθεί από τη μη ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, 700 και πλέον εκατομμύρια, λόγω των κρατικών ενισχύσεων που κατηγορείται.
Άρα πρέπει να κλείσει ο φάκελος των κρατικών ενισχύσεων και να ολοκληρωθεί όλη αυτή η περιπέτεια που έχουμε δει με το σιδηρόδρομο», ανέφερε, συμπληρώνοντας ότι «εγώ εύχομαι οι επενδυτές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να επενδύσουν και πολύ περισσότερα σε τροχαίο υλικό και μάλιστα αν μπορούν να τα κατασκευάσουν και στην Ελλάδα για να αποκτήσουμε και παραγωγική δομή, με μεγάλη χαρά.
Όπως γνωρίζετε, η αγορά στις σιδηροδρομικές μεταφορές έχει απελευθερωθεί, είναι βέβαιο ότι η ΓΑΙΑΟΣΕ και η ΕΕΣΣΤΥ θα βρουν αρκετούς πελάτες να τους εξυπηρετήσουν».
Η ερμηνεία της δήλωσης
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ουδέποτε τάχτηκε υπέρ της αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ωστόσο – όπως επισημαίνουν στελέχη του – αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση.
Τα ίδια στελέχη εμφανίζονται δυσαρεστημένα που η Ελλάδα θα καταστεί, ίσως, η μοναδική χώρα στην ΕΕ, χωρίς κρατική σιδηροδρομική εταιρεία. Από την άλλη, αναγνωρίζουν την σιδηροδρομική εμπειρία και τεχνογνωσία των Ιταλών της FS.
Ωστόσο, η δήλωση του διευθύνοντος συμβούλου της FS Ρενάτο Ματσοντσίνι περί επενδύσεων 500 εκατ. σε τροχαίο υλικό και ενδιαφέροντος για την εξαγορά των ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ χαρακτηρίστηκαν, από ορισμένους, ως «επιθετικές».
Οι Ιταλοί, εάν επενδύσουν 500 εκατ. σε τροχαίο υλικό και δεν σεβαστούν τις συμβατικές υποχρεώσεις με την ΕΕΣΣΤΥ ή ακόμα… ωθήσουν την ΕΕΣΣΤΥ να καταστεί ανήμπορη να τους εξυπηρετήσει, αυτομάτως δημιουργούνται σοβαρές επιπλοκές, όχι μόνο στην ΕΕΣΣΤΥ, αλλά και στη ΓΑΙΑΟΣΕ.
Επίσης, οι Ιταλοί, εξαγγέλλοντας την αγορά τροχαίου υλικού και, με την προϋπόθεση ότι θα εγκαταλείψουν μακροπρόθεσμα την ΕΕΣΣΤΥ, τότε αποκλείουν πιθανές άλλες επενδύσεις στην Ελλάδα σε επισκευές, συντήρηση, κτλ.
Πάντως, στο υπουργείο Μεταφορών θεωρούν ότι οι Ιταλοί της FS θα σεβαστούν την 5ετή σύμβαση συντήρησης με την ΕΕΣΣΤΥ (περί τα 28 εκατ. τα ετήσια έσοδα της ΕΕΣΣΤΥ).
Σε αντίθετη περίπτωση, θα ενεργοποιηθούν ρήτρες, ενώ με την είσοδο νέων εταιρειών, όπως της Rail Cargo Logistics Goldair και της Pearl, ΕΕΣΣΤΥ και ΓΑΙΑΟΣΕ θα έχουν «πελάτες», άρα και έσοδα. Στο εναλλακτικό σενάριο, θα ενεργοποιηθεί η σιδηροδρομική άδεια της ΓΑΙΑΟΣΕ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου