Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τετάρτη 27 Σεπτεμβρίου 2017

Κ. Πετράκης, ΟΣΕ: Την άνοιξη οι εργολαβίες για την ανάταξη του δικτύου. Συνδέσεις με ΒΙ.ΠΕ., 75 οι αιτήσεις

Μια ανισορροπία αρκεί να συμβεί για να διακοπεί η κυκλοφορία στο δίκτυο. Μεγάλο τμήμα του δικτύου είναι σε μονή γραμμή, ενώ σε αρκετά άλλα τμήματα διεξάγονται εργασίες που απαιτούν κλείσιμο της μίας τροχιάς», αναφέρει, σε συνέντευξη στο metaforespress.gr, ο διευθύνων σύμβουλος
του ΟΣΕ, Κωνσταντίνος Πετράκης.


Ο κ. Πετράκης σχολιάζει ότι η αποπληρωμή οφειλών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ, ύψους περί τα 70 εκατ., θα βοηθήσει στην υλοποίηση συγκεκριμένων δράσεων, όπως την προμήθεια του απαραίτητου στόλου για την άμεση αποκατάσταση του δικτύου σε τυχόν συμβάντα.

Οι διαγωνισμοί για τις ανατάξεις θα ξεκινήσουν να προκηρύσσονται την άνοιξη, ενώ δρομολογούνται οι διαδικασίες για τη σύνδεση ΒΙ.ΠΕ. με το σιδηροδρομικό δίκτυο, με την παροχή κινήτρων.

Συνέντευξη στον Φώτη Φωτεινό

-Δυστυχώς, το τελευταίο διάστημα συντελέστηκαν αρκετοί εκτροχιασμοί. Είναι πλημμελής η συντήρηση της γραμμής;

-Στους τελευταίους τέσσερις εκτροχιασμούς, το κόστος αποκατάστασης και οι υλικές ζημιές ήταν χαμηλού κόστους. Αυτό που ήταν πολύ υψηλό ήταν το κόστος αξιοπιστίας του σιδηροδρόμου, στο σύνολό του. Το δίκτυο έκλεινε για 6 έως 8 ώρες, με αποτέλεσμα καθυστερήσεις και ματαιώσεις δρομολογίων.

Μια ανισορροπία αρκεί να συμβεί για να διακοπεί η κυκλοφορία στο δίκτυο. Μεγάλο τμήμα του δικτύου είναι σε μονή γραμμή, ενώ σε αρκετά άλλα τμήματα διεξάγονται εργασίες που απαιτούν κλείσιμο της μίας τροχιάς.
Το σύστημα δουλεύει στα όριά του. Η συντήρηση είναι μεν ικανοποιητική, ωστόσο επιδέχεται βελτίωσης και επέκτασης ο εξοπλισμός της γραμμής που εγκαθιστά η ΕΡΓΟΣΕ.

-Ποιες οι επόμενες κινήσεις για την ανάταξη του δικτύου;

-Η αποπληρωμή οφειλών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ, ύψους περί τα 70 εκατ., θα βοηθήσει στην υλοποίηση συγκεκριμένων δράσεων.

Ειδικότερα, θα υλοποιηθεί πρόγραμμα αποκατάστασης του δικτύου, με βάση τις βραδυπορίες και τις συχνότητες ατυχημάτων και συμβάντων. Εκεί που θα εντοπιστούν παθογένειες, εκεί θα γίνουν οι ανατάξεις.

Ο ΟΣΕ εξοπλίζεται με τον απαραίτητο στόλο για την άμεση αποκατάσταση της γραμμής, με τη προμήθεια 3 – 4 γερανών, οι οποίοι – σε συνδυασμό με τους συρμούς βοηθείας – θα παρέχουν αυτονομία στην παρέμβαση.
Σε συνεργασία με την ΕΕΣΣΤΥ, θα επεμβαίνουμε άμεσα, εντός 1,5 ώρας το πολύ, και θα ανοίγουμε τη γραμμή, όπου κι αν συντελεστεί το συμβάν. Μιλάμε για ολοκληρωμένο σύστημα άμεσης παρέμβασης.

Το προσεχές διάστημα το καταγραφικό όχημα του οργανισμού θα «σαρώσει» όλο το δίκτυο και θα διαπιστώσουμε που θα χρειαστεί παρέμβαση.

Τον Ιανουάριο θα εκκινήσουν οι διαδικασίες για την αξιολόγηση και αντιμετώπιση του προβλήματος και την άνοιξη θα προκηρυχτούν οι πρώτες εργολαβίες για την ανάταξη του δικτύου.

-Θα προχωρήσουν, επιτέλους, οι συνδέσεις με τις ΒΙ.ΠΕ.;

-O ΟΣΕ έχει ξεκινήσει σχετική συνεργασία με την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, υπό την αιγίδα των υπουργείων Ανάπτυξης και Μεταφορών. Υπάρχουν 75 αιτήσεις, εκκρεμούν κι άλλες.

Θα διεξαχθεί οικονομοτεχνική μελέτη, με την παροχή κινήτρων στους ιδιώτες που θα επεκτείνουν το δίκτυο σε βιομηχανικές περιοχές (πάρκα και μονάδες).

Αποσαφηνίζω ότι η γραμμή θα μείνει δημόσια, δηλαδή ο ιδιώτης δεν θα έχει απαίτηση κυριότητας ή ιδιοκτησίας.

Ωστόσο, θα πρέπει να υπάρξει ίση μεταχείριση, αλλά αυτός που θα επενδύσει, οφείλει να καρπώνεται κάποια κίνητρα, όπως προτεραιότητα στα δρομολόγια ή μειώσεις στα τέλη υποδομής.

-Λειτουργεί η Σιδηροδρομική Ακαδημία;

-Η λειτουργία της Σιδηροδρομικής Ακαδημίας, από τον ΟΣΕ, αποτελεί την εγγύηση για την εκπαίδευση και πιστοποίηση μηχανοδηγών και άλλων σιδηροδρομικών ειδικοτήτων, υπό την αιγίδα της ελληνικής Πολιτείας.

Η Σιδηροδρομική Ακαδημία είναι έτοιμη να υποδεχτεί τους υποψήφιους σπουδαστές, ωστόσο ακόμα δεν έχουν υποβληθεί – επισήμως – αιτήσεις για μηχανοδηγούς.

-Τέλος, ποιος ο σχεδιασμός για τουριστικές γραμμές; 

-Υπάρχει συγκεκριμένο σχέδιο για την ανάπτυξη τριών γραμμών και ειδικότερα, για την υφιστάμενη γραμμή Κατάκολο – Ολυμπία, τις προγραμματισμένες γραμμές Λουτράκι – Ισθμός και Κόρινθος – Αργος – Ναύπλιο που προγραμματίζεται να επαναλειτουργήσουν, και τη γραμμή Τιθορέα – Μπράλος – Λιανοκλάδι, η οποία δεν πρόκειται να καταργηθεί μετά την ολοκλήρωση της νέας χάραξης.

Οι ανωτέρω γραμμές συγκεντρώνουν σημαντικό τουριστικό ενδιαφέρον και για την αξιοποίησή τους είμαστε σε συνεννοήσεις με την ΕΡΓΟΣΕ, τις Περιφέρειες και τοπικούς φορείς.

Ο ΟΣΕ έχει ολοκληρώσει όλες τις απαραίτητες μελέτες για τις γραμμές Κατάκολο – Ολυμπία και Λουτράκι – Ισθμός, ενώ έχει αναθέσει τις μελέτες βιωσιμότητας για τις γραμμές Κόρινθος – Αργος – Ναύπλιο και Τιθορέα – Μπράλος – Λιανοκλάδι, που θα ολοκληρωθούν μέχρι το Νοέμβρη 2017.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου