Θέμα εβδομάδων είναι σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com η ολοκλήρωση των έργων ηλεκτροκίνησης στο σιδηροδρομικό τμήμα Λιανοκλάδι-Δομοκός. Τα σχετικά έργα είναι πολύ προχωρημένα και όπως αναφέρεται στο ypodomes προς το τέλος του μήνα
εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση στην μία γραμμή και περίπου 10-15 μέρες αργότερα και στη δεύτερη.
Όπως έχουμε ήδη αναφέρει σε προηγούμενο άρθρο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναμένεται να δρομολογήσει με την ολοκλήρωση και της ηλεκτροκίνησης τρένα που δεν θα χρειάζεται να αλλάζουν μηχανή και θα διεξάγουν το δρομολόγιο μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης σε περίπου 4 ώρες με ένα εξπρές-δρομολόγιο.
Το δρομολόγιο αυτό θα ξεκινά πολύ πρωί από τη Θεσσαλονίκη και θα επιστρέφει το απόγευμα από την Αθήνα. Σκέψεις υπάρχουν και για την δρομολόγηση δεύτερου τρένου το οποίο θα κάνει την αντίστροφη διαδρομή, δηλαδή Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Αθήνα.
Το πιο ενδιαφέρον σε αυτό είναι με τι τρένα θα γίνει το εξπρές δρομολόγιο. Ανεπιβεβαίωτες προς το παρόν πληροφορίες μιλούν για έλευση από την Ιταλία μέσα στον Απρίλιο του τρένου που είχε έρθει στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο (του ETR-485) του Pendolino που στην χώρα μας είναι γνωστότερο ως Ασημένιο Βέλος (που όμως είναι λάθος καθώς το "ασημένιο βέλος" αναφέρεται σε τύπο υπηρεσίας και όχι σε τύπο τρένου).
Αν τελικά συμβεί αυτό, το Ιταλικό τρένο θα έρθει πολύ πιο νωρίς από όσο είχε αρχικά λεχθεί, δηλαδή προς το τέλος του έτους. Οι ίδιες ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες μιλούν για έλευση και άλλων τρένων από την Ιταλία μέχρι το τέλος καλοκαιριού, συνολικά τεσσάρων που θα δρομολογηθούν στο Αθήνα-Θεσσαλονίκη με στόχο ο χρόνος να μειωθεί σε 3 ώρες και 45 λεπτά. Αυτό μένει πλέον να επιβεβαιωθεί.
Αυτό που απομένει είναι η ολοκλήρωση των στοιχειωμένων έργων για τη σηματοδότηση και το ETCS, με στόχο αυτό να γίνει μέχρι το τέλος του έτους. Μόνο με την ολοκλήρωση αυτών των έργων θα μπορέσουν τα τρένα να φτάσουν τελικά στον στόχο των 3 ωρών και 20 λεπτών μεταξύ των δύο Ελληνικών πόλεων.
Όπως γίνεται αντιληπτό υπάρχει πλέον μεγάλη κινητικότητα στο θέμα των επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών και βέβαια, όλα πλέον είναι δυναμικά με τις εξελίξεις να τρέχουν καθώς τα έργα βαίνουν προς ολοκλήρωση.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου