Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2019

Νέα δίμηνη παράταση του διαγωνισμού για το «ΘΡΙΑΣΙΟ 2»

Εναλλακτικές λύσεις για την προώθηση του σχεδίου ανάπτυξης του μεγάλου εμπορευματικού συγκροτήματος στο Θριάσιο εξετάζουν στην κυβέρνηση καθώς ο γόρδιος δεσμός δεν λέει να λυθεί.

Την Παρασκευή υπήρξε μια ακόμα δίμηνη παράταση, μέχρι 20 Ιανουαρίου,
του διαγωνισμού για το λεγόμενο «Θριάσιο ΙΙ», στον οποίο συμμετέχουν η Pearl που ανήκει στην Cosco, η Goldair και η κοινοπραξία της Foodlink με τον όμιλο Κοπελούζου.


Η παράταση, με απόφαση του υπουργού Υποδομών Κ. Καραμανλής, ήταν απαραίτητη καθώς εκκρεμεί η έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το «Θριάσιο Ι», το σχέδιο κατασκευής εμπορευματικού κέντρου σε τμήμα της έκτασης των περίπου 2.000 στρεμμάτων του ΟΣΕ.

Μια πρόταση που είχε εξεταστεί ήταν η είσοδος τρίτου, ιδιώτη επενδυτή, ο οποίος θα αποκτούσε τμήμα του ποσοστού (80%) της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ στην ΘΕΚ ΑΕ που έχει αναλάβει την κατασκευή και διαχείριση του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο. Πρόκειται για λύση που θεωρείται δύσκολα υλοποιήσιμη καθώς θα απαιτηθούν αποτιμήσεις και άλλες χρονοβόρες διαδικασίες.

Μια δεύτερη λύση είναι να προχωρήσουν άμεσα αλλαγές στη σύμβαση παραχώρησης του εμπορευματικού κέντρου στην ΘΕΚ ΑΕ, ώστε να καμφθούν οι αντιρρήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Όμως, για να γίνουν οι αλλαγές απαιτείται η συναίνεση του επενδυτικού σχήματος, της ΘΕΚ, και, κυρίως, να συγκεκριμενοποιηθούν οι αντιρρήσεις της Κομισιόν, η απαντητική επιστολή της οποίας εκκρεμεί.

Η σύμβαση παραχώρησης του Εμπορευματικού Κέντρου στην ΘΕΚ, στην οποία συμμετέχει με 20% ο όμιλος Goldair, ήταν η πρώτη που ψηφίστηκε από την ελληνική Βουλή, ακριβώς πριν ένα χρόνο, χωρίς να προηγηθεί έγκρισή της από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η τελευταία ήρθε εκ των υστέρων –αφού δεν είχε ερωτηθεί πριν την έγκριση της σύμβασης- να καταθέσει ολόκληρο τόμο με παρατηρήσεις και να ζητήσει διευκρινήσεις σε σειρά θεμάτων.

Ξεκινούν από το ύψος του ελάχιστου τιμήματος που θα καταβάλλει η ΘΕΚ ΑΕ, τους όρους παραχώρησης του ακινήτου, τις εγγυήσεις που έδωσε το ελληνικό δημόσιο στον παραχωρησιούχο, την ακύρωση επιβολής δημοτικών τελών, τη μεταβολή των όρων δόμησης κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού, κ.α.

Λάθος οι ξεχωριστοί διαγωνισμοί;

Το «Θριάσιο Ι» και το «Θριάσιο ΙΙ» είναι απολύτως συμπληρωματικά. Το εμπορευματικό κέντρο χρειάζεται και τις υποστηρικτικές υποδομές που θα κατασκευαστούν και θα λειτουργήσουν μέσω της σύμβασης για το «Θριάσιο ΙΙ». Στην αγορά logistics υποστηρίζουν πως κακώς προχώρησε η τμηματική αξιοποίηση της έκτασης μέσω δύο ξεχωριστών διαγωνισμών παραχώρησης. Την ενιαία παραχώρηση και των 2.000 στρεμμάτων επιδίωκαν όμιλοι όπως η κινεζική Cosco. Τελικά αποφασίστηκε το σπάσιμο σε δύο συμβάσεις παραχώρησης με τα γνωστά παρατράγουδα.

Το «Θριάσιο Ι» αφορά την ανάπτυξη του μεγάλου εμπορευματικού κέντρου και το «Θριάσιο ΙΙ» περιλαμβάνει την κατασκευή των υπόλοιπων κτιρίων και την εγκατάσταση του εξοπλισμού που απαιτείται για την ολοκλήρωση του υπόλοιπου εμπορευματικού συγκροτήματος, όπως η σιδηροδρομική υποδομή, γερανογέφυρες φορτοεκφόρτωσης, κ.α.

Όπως και η σύμβαση για το «Θριάσιο Ι», έτσι και ο διαγωνισμός που βρίσκεται σε εξέλιξη για τα λοιπές υποδομές θεωρείται μνημείο προχειρότητας. Η Ελλάδα απειλείται με επιστροφή κοινοτικών κονδυλίων κοντά στα 170 εκατ. ευρώ στην περίπτωση που δεν προχωρήσει στην παραχώρηση του εμπορευματικού συγκροτήματος σε ιδιώτες.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου