Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Κυριακή 17 Νοεμβρίου 2019

Bonus για την πρόσληψη μηχανοδηγών ακόμα και στην Ελβετία!

Μηχανοδηγός.Ένα πολύ δύσκολο επάγγελμα, με απαιτητικές και δύσκολες συνθήκες εργασίας που δημιουργούν αντικίνητρα στην Ευρώπη για την στελέχωση των χιλιάδων κενών θέσεων εργασίας. Νέο παράδειγμα η SBB! H μεγάλη έλλειψη μηχανοδηγών στους Ομοσπονδιακούς Ελβετικούς Σιδηροδρόμους έχει προκαλέσει προβληματισμό και προκειμένου
να κάνει πιο ελκυστικό το επάγγελμα προτείνονται πλέον σημαντικά κίνητρα σε όσους θέλουν να το ακουλουθήσουν. Έτσι μέχρι και 10 χιλιάδες Ελβετικά φράγκα θα πληρωθούν σε όσους ενδιαφερθούν για να ενταχθούν στο δυναμικό των SBB! 

Οι υπεύθυνοι της  SBB παραδέχτηκαν ότι στα τέλη Οκτώβρη η κατάσταση με την έλλειψη μηχανοδηγών ήταν πολύ σοβαρή και ότι οι ίδιοι είχαν κάνει σοβαρά λάθη στις προβλέψεις τους γύρω απο το θέμα.Επιπλέον πολλοί μηχανοδηγοί αναμένετε να συνταξιοδοτηθούν τον επόμενο χρόνο και θα χρειαστούν εκατοντάδες προσλήψεις άμεσα! 
Η απάντηση της SBB  ήταν η λήψη μέτρων για την πρόσληψη 120 μηχανοδηγών ετησίως. Επίσης υπήρξε σημαντική αύξηση των αποδοχών των εκπαιδευόμενων μηχανοδηγών. Μέχρι σήμερα, οι εκπαιδευόμενοι μηχανοδηγοί λάμβαναν ετησίως περίπου 42.000 Ελβετικά Φράγκα (περίπου 36.000 Euro). Οι νέες αποδοχές διαμορφώνονται σε αυτήν την κατηγορία στα 52.000 Ελβετικά Φράγκα, προσαυξημένες κατά 10 χιλιάδες ετησίως! Η αύξηση αυτή περίπου 25% ετησίως κάνει το επάγγελμα πιο ελκυστικό για τους Ελβετούς ανέφερε ο υπεύθυνος της SBB Reto Schärli.Οι υποψήφιοι που εκδηλώνουν ενδιαφέρον συνήθως εργάζονται και άρα θα  πρέπει να τους προσφέρουμε καλύτερους μισθούς ανέφερε. Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να περάσουν φυσικά τα ανάλογα ιατρικά και ψυχοτεχνικά τέστ ανέφερε ο Schärli. Αυτή την στιγμή υπάρχουν 10-12 τμήματα με 18 υποψήφιους μηχανοδηγούς το καθένα οι οποίοι θα εκπαιδευτούν για 14-16 μήνες μέχρι να βγουν στην παραγωγή. Μόλις ολοκληρωθεί η εκπαίδευση, ο πρώτος μισθός ανέρχεται στα 70,000 Ελβετικά Φράγκα (περίπου 60.000 Ευρώ) .Πρόκειται για πολύ ελκυστικούς μισθούς για ένα απαιτητικό επάγγελμα τόνισε ο Schärli.

Χρειάζονται επιπλέον βελτιώσεις αναφέρουν τα συνδικάτα 
Απο την πλευρά του το συνδικάτο των Ελβετών μηχανοδηγών χαιρέτισε τις αυξήσεις, τονίζοντας ότι απαιτούνται περαιτέρω βελτιώσεις, ιδιαίτερα στις συνθήκες εργασίας μετά την εκπαίδευση.  Οι μέρες αναπαύσεις των μηχανοδηγών θα πρέπει να είναι διασφαλισμένες, ενώ θα πρέπει να βελτιωθεί και η κατάσταση στις υποδομές και το τροχαίο υλικό, παρά τις θετικές επιπτώσεις που υπάρχουν μετά την έναρξη των επενδυτικών πλάνων της SBB τα τελευταία 2 χρόνια. Οι δυσκολίες που υπάρχουν στις συνθήκες εργασίας οδήγησαν πολλούς μηχανοδηγούς ακόμα και να αποχωρήσουν από το επάγγελμα τα τελευταία χρόνια αναφέρουν. 
Σήμερα περίπου 3500 μηχανοδηγοί εργάζονται στους Ελβετικούς Σιδηροδρόμους, 2500 στις επιβατικές και 1000 στις εμπορευματικές μεταφορές και σήμερα υπάρχει μεγάλη υπερεργασία καθώς οι μηχανοδηγοί εργάζονται υπερωριακά ενώ το καλοκαίρι λόγω της έλλειψης υπήρξε μεγάλο πρόβλημα στην χορήγηση των αδειών τους. 
Για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα η SBB προσέλαβε μηχανοδηγούς από ιδιωτικές εταιρείες ενώ απευθύνθηκε σε εταιρείες που εκπαιδεύουν μηχανοδηγούς στο εξωτερικό και ήρθε σε συμφωνία με την MEV -εταιρεία που έχει αυτό το αντικείμενο με έδρα την Βασιλεία- όπου αυτήν την στιγμή εκπαιδεύει 16 Γερμανούς μηχανοδηγούς και θα είναι έτοιμοι σε περίπου 6 μήνες για να εργαστούν στην Ελβετία (γνωρίζοντας την γλώσσα φυσικά). Παράλληλα οι Ελβετικοί Σιδηρόδρομοι πραγματοποιούν καμπάνια για να προσελκύσουν ενδιαφερόμενους από την Νότια Γερμανία αλλά και την Γαλλία! Η έλλειψη μηχανοδηγών όμως σε Ευρωπαϊκό Επίπεδο, δεν βοηθά. Στην Γερμανία των 19.000 μηχανοδηγών υπάρχει τρομερή ζήτηση για προσωπικό ενώ η DB(Deuche Bahn) έχει στόχο να προσλάβει 2.000 νέους μηχανοδηγούς μέσα στην διετία 2019-2020! 

Σύμφωνα με το  Schärli,η επιθετική προσέγγιση με την παροχή κινήτρων έχει θετικά αποτελέσματα ήδη ενώ προσελκύει και εργαζόμενους άνω των 40 που θέλουν να αλλάξουν καριέρα. Πάνω από 1000 αιτήσεις για εκδήλωση ενδιαφέροντος έχουν κατατεθεί αλλά η μεγάλη καθυστέρηση κα τα λάθη στον σχεδιασμό, δεν μπορούν να κρύψουν την ένταση που υπάρχει και τις διαμαρτυρίες ων μηχανοδηγών για τις συνθήκες εργασίας τους

Οι αμοιβές των Ελβετών μηχανοδηγών σήμερα κυμαίνονται περίπου στα 4500-5000 Ευρώ (14 μισθοί).

Επιμέλεια - Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου