«Είναι γεγονός ότι μερικές φορές η επικοινωνία δεν αρκεί για να διαψεύσει την πραγματικότητα. Αν και μερικοί πολύ θα το ήθελαν»
Το παραπάνω σημειώνουν τα Τμήματα Μεταφορών και Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ, σχετικά με πρόσφατο δημοσίευμα της «Καθημερινής» που κατηγορεί την προηγούμενη κυβέρνηση ότι
πραγματοποίησε πολύ μικρό έργο στον τομέα των Μεταφορών, το οποίο μάλιστα ήταν κατά 80% ολοκληρωμένο από το 2014.
Τελικά το θράσος των στελεχών της Νέας Δημοκρατίας και της διοίκησης του Υπουργείου Μεταφορών δεν έχει όρια. Αφού έχουν ξεχάσει ότι έχουν τη διακυβέρνηση της χώρας από τον Ιούλη του 2019 και αφού έχουν επιβάλλει σε όλους τους τομείς εποπτείας τους συνθήκες απόλυτης αδράνειας και συνθήκες διακοπής όλων των κρίσιμων έργων του ΚΠΣ αλλά και των διαρθρωτικών ταμείων, άρχισαν να διαρρέουν ότι τάχα ο ΣΥΡΙΖΑ επιτέλεσε λειψό έργο κατά την κυβερνητική του περίοδο.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί πρόσφατο δημοσίευμα της Καθημερινής που αναφέρεται στα έργα του Μετρό και τα σιδηροδρομικά έργα και κατηγορεί την προηγούμενη κυβέρνηση ότι πραγματοποίησε πολύ μικρό έργο το οποίο μάλιστα ήταν κατά 80% ολοκληρωμένο από το 2014.
Επειδή αυτό αποτελεί πρόδηλο ψέμα που προσπαθεί να αναστρέψει το γεγονός ότι ήταν πασίδηλο στην ελληνική κοινωνία ότι κατά την περίοδο του ΣΥΡΙΖΑ πραγματοποιήθηκε μια κοσμογονία έργων που είχε ως αποτέλεσμα να βγουν από το τέλμα έργα τελματωμένα για δεκαετίες ας τους τα θυμίσουμε.
Για τα έργα του μετρό η γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας παραδόθηκε στη Ν, Δημοκρατία με ολοκληρωμένο το διαγωνισμό στη διαδικασία της αξιολόγησης των προσφορών. Σχεδόν ένα χρόνο μετά η κυβέρνηση δεν έχει προχωρήσει ένα βήμα με αποτέλεσμα έργο ζωτικής σημασίας προϋπολογισμού 1,8 δις ευρώ να μην έχει ξεκινήσει ακόμη με άμεσες συνέπειες στην απορρόφηση του προγράμματος.
Έχουν το θράσος να υποστηρίζουν ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ όσον αφορά τις σιδηροδρομικές υποδομές του ΟΣΕ, τα μόνα έργα που ολοκλήρωσε είναι το κομμάτι της γραμμής, το τμήμα Τιθορέα - Δομοκός, στη σύνδεση της Αθήνας με τη Θεσσαλονίκη και το Κιάτο - Κόρινθος στον προαστιακό της Αθήνας. Υποστηρίζουν μάλιστα ότι οι συνδέσεις αυτές, παρόλο που ήταν σε τελικό στάδιο το 2014, παραδόθηκαν επίσης με σημαντικές καθυστερήσεις.
Για τη γραμμή Αθήνα- Θεσσαλονίκη είναι τόσο προφανή τα ψεύδη που η πραγματικότητα τους διαψεύδει από μόνη της, αν θυμηθούμε ότι το έργο παραλήφθηκε με ποσοστό ολοκλήρωσης 17% το 2015 και χρειάστηκε τέσσερα χρόνια για να παραδοθεί στην κυκλοφορία. Το έργο ήταν σταματημένο και βαλτωμένο.
Σημαντικά στοιχεία του έργου όπως οι σήραγγες Καλλίδρομου και Όθρυος καθώς και η γέφυρα Εκκάρας δεν είχαν κατασκευαστεί και υπήρχαν πάρα πολλές σοβαρές τεχνικές αβεβαιότητες οι οποίες θα έπρεπε να αντιμετωπιστούν. Φυσικά ούτε λόγος για ηλεκτροκίνηση και εγκατάσταση ERTMS στο τμήμα αυτό, τα οποία σήμερα έχουν ολοκληρωθεί και λειτουργούν κανονικά. Όσον αφορά τους δύο υποσταθμούς έλξης, το 2015 δεν είχαν υπογραφεί ούτε οι αναγκαίες συμβάσεις με τον ΑΔΜΗΕ για το θέμα αυτό.
Παρόλα αυτά το έργο ολοκληρώθηκε με ταχύτατους ρυθμούς και μόνο όποια τμήματα αφέθηκαν να παραληφθούν από την κυβέρνηση της ΝΔ έχουν παραμείνει σε ακινησία. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα έργα που εκκρεμούν έπρεπε να ολοκληρωθούν και να παραληφθούν το 2020 με τα υφιστάμενα χρονοδιαγράμματα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η συμπληρωματική σύμβαση 717 (που αφορά τη αποκατάσταση της σηματοδότησης του δικτύου) δεν έχει ακόμα υπογραφεί ενώ έργα σε σημαντικό βαθμό ολοκληρωμένα στη Λάρισα με θετικές επιπτώσεις στη μείωση του χρόνου της διαδρομής Αθήνα – Θεσσαλονίκη παραπέμπονται στις καλένδες. Αντίστοιχα δεν ολοκληρώθηκε η παραλαβή των υποσταθμών του δικτύου.
Αντίστοιχα σημαντική καθυστέρηση παρουσιάστηκε στην ολοκλήρωση και παραλαβή της νέας γραμμής Κιάτου-Αιγίου (72 χλμ). Το δοκιμαστικό δρομολόγιο έγινε τον Απρίλιο 2019 και σήμερα, μετά 14 μήνες το έργο ακόμη δεν έχει παραδοθεί με ευθύνη της σημερινής κυβέρνησης.
Να θυμίσουμε ακόμα την ολοκλήρωση του Θριασίου Πεδίου (ιδιοκτησίας ΟΣΕ), έργο το οποίο πελαγοδρομούσε για πολλά χρόνια μέχρι το 2105. Το τεράστιο αυτό έργο ολοκληρώθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ επί ΣΥΡΙΖΑ και παραδόθηκε στον ΟΣΕ. Παράλληλα, το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών σε συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχώρησε τις απαιτούμενες διαδικασίες παραχώρησης τις οποίες η σημερινή κυβέρνηση έχει βαλτώσει.
Επειδή μας κατηγορούν ότι δεν προχωρήσαμε σε νέα έργα να τους θυμίσουμε μερικά που ολοκληρώθηκαν όπως:
· Ηλεκτροκίνηση Αθήνα-Πειραιάς
· Σιδηροδρομικός Σταθμός Ζεφυρίου
· Ηλεκτροκίνηση Αθήνα – Οινόη – Τιθορέα
· Νέος Σταθμός Αθήνας με ηλεκτροκίνηση
· Εξασφάλιση χρηματοδότησης, προκήρυξη και ολοκλήρωση διαγωνισμού και υπογραφή σύμβασης για την υπογειοποίηση Σεπολίων.
· Σχεδιασμός και ολοκλήρωση του υπόγειου έργου στην Μενεμένη
· Ολοκλήρωση ανισόπεδων διαβάσεων στα Τρίκαλα
· Ολοκλήρωση δύο έργων στο τμήμα Πολύκαστρο - Ειδομένη: (Κατασκευή νέας διπλής γραμμής και Κατασκευή ηλεκτροκίνησης.) Και τα δύο έργα είναι έτοιμα από τις αρχές 2019
· Υπεγράφη η σύμβαση για το έργο «Κανονικοποίηση της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Ισθμού-Λουτρακίου με ηλεκτροκίνηση»
· Υπεγράφη η σύμβαση για τα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας στον ποταμό Σπερχειό
· Υπεγράφη η σύμβαση για την κατασκευή νέας γέφυρας στον Γαλλικό ποταμό για την αντικατάσταση παλαιάς υφιστάμενης μεταλλικής.
Δεν θα παραλείψουμε να θυμίσουμε την ολοκλήρωση του διαγωνισμού και την υπογραφή σύμβασης για την σιδηροδρομική πρόσβαση στην Πάτρα. Το έργο εκτελείτο κανονικά και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα μέχρι το Ρίο. Μετά το Ρίο, είχε δρομολογηθεί υπογειοποίηση τμήματος 6,5 χλμ. μέχρι τον Σταθμό Αγίου Διονυσίου. Σήμερα, το έργο έχει σταματήσει εντελώς.
Αντίστοιχα για τις μελέτες, τα κυριότερα από τα έργα που έγιναν επί ΣΥΡΙΖΑ έχουν ως εξής:
· Ολοκληρώθηκαν οι μελέτες για την νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή για την σύνδεση του Κέντρου Αχαρνών (ΣΚΑ) με την κύρια γραμμή του ΟΣΕ προς Β. Ελλάδα με παράκαμψη του Δήμου Αχαρνών στην οποία περιλαμβάνεται η σήραγγα Αχαρνών μήκους 800 μ. περίπου.
· Δημοπρατήθηκαν και συνεχίστηκαν οι μελέτες για την νέα μονή Σιδηροδρομική Γραμμή Σύνδεσης του Σιδηροδρομικού Δικτύου με τον εμπορικό λιμένα Καβάλας (Λιμένας Φίλιππος)
· Δημοπρατήθηκαν και συνεχίστηκαν οι μελέτες αναβάθμισης της υποδομής του τμήματος της Σιδηροδρομικής Γραμμής Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας για την εγκατάσταση Ηλεκτροκίνησης
· Εξασφαλίστηκε χρηματοδότηση από το INTERREG για την σιδηροδρομική σύνδεση Ελλάδας-Αλβανίας με κλάδο και προς το αεροδρόμιο Καστοριάς.
· Υπεγράφη συμφωνία με την Βουλγαρία και ολοκληρώθηκε με κοινή χρηματοδότηση η προμελέτη σκοπιμότητας για τον εκσυγχρονισμό της Σιδηροδρομικής Γραμμής «Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Αλεξανδρούπολη-Μπουργκάς-Βάρνα-Ρούσε».
Αν απαριθμούσαμε το σύνολο των έργων που ολοκληρώθηκαν ή τέθηκαν σε τροχιά υλοποίησης θα χρειαζόμαστε σελίδες επί σελίδων. Αρκούν όμως μόνο αυτά ως αντιπαράδειγμα. Είναι γεγονός ότι μερικές φορές η επικοινωνία δεν αρκεί για να διαψεύσει την πραγματικότητα. Αν και μερικοί πολύ θα το ήθελαν.
δηλαδη η κυβερνηση συριζα δεν παιζεται, η καλυτερη παγκοσμιως
ΑπάντησηΔιαγραφή