Το στέκι παρακολουθεί τις εξελίξεις, βρίσκεται σε επικοινωνία με συναδέλφους σε όλη την Ευρώπη και ενημερώνει. Ξεκινάμε με την Ιταλία όπου η Trenitalia αύξησε
τον αριθμό των περιφερειακών υπηρεσιών απο 2000 στις 3800, ή στο 50% της κανονικής -συνήθους λειτουργίας της στις 4 Μαΐου. Η εταιρεία επίσης προσέθεσε 12 Frecciarossa (υψηλής ταχύτητας τρένα) και 6 InterCity trains μεταξύ πόλεων στην ενδοχώρα ενώ 2 επιπλέον Frecciarossa μεταξύ Ρώμης και Βενετίας προστέθηκαν στις 5 Μαίου.
Η Trenitalia αναφέρει πως 190.000 επιβάτες χρησιμοποιούν τα περιφερειακά τρένα, αύξηση της τάξης του 8% σε σχέση με την περασμένη εβδομάδα, ωστόσο το νούμερο αυτό αποτελεί μόλις το 13% της επιβατικής κίνησης στην προ πανδημίας περίοδο. Η εταιρεία τηρεί την οδηγία για διάθεση του 50% των θέσεων σε κάθε τρένο προκειμένου να αποφεύγεται ο συνωστισμός, έχοντας τοποθετήσει διακριτικά σημάδια στις θέσεις που δεν πρέπει να καταληφθούν καθώς και οδηγίες σε εμφανή σημεία για τις θύρες εισόδου - εξόδου των επιβατών.
Την ίδια ώρα ο ανταγωνιστής της Trenitalia, NTV εξακολουθεί να παρέχει ένα μόλις ζεύγος τρένων μεταξύ Ρώμης και Βενετίας και αυτή είναι η πρόβλεψη του μέχρι την επόμενη Κυριακή 17 Μαίου.
Στην Ισπανία η Renfe προετοιμάζεται για την επαναφορά του 100% των δρομολογίων απο τις 11 Μαΐου, ενώ μεγάλη προσπάθεια γίνεται προκειμένου εντός των συρμών να τηρούνται οι οδηγίες για την αποφυγή του συνωστισμού.
Η Rnfe εξέδωσε οδηγίες στο επιβατικό κοινό, για την διατήρηση της απαραίτητης απόστασης, την χρήση προστατευτικής μάσκας εντός των συρμών συνιστώντας σε αυτό να ταξιδεύει αυτήν την περίοδο μόνο αν είναι απολύτως απαραίτητο
Τα ίδια μέτρα συνιστά και ο διαχειριστής υποδομής Adif, ενώ σε κεντρικούς σταθμούς όπως αυτός της Βαρκελώνης, διαχωρίζει τις πύλες εισόδου - εξόδων των επιβατών απο αυτόν καθώς και αυτές που τους συνδέουν με το Μετρό.
Στην Ισπανία αυτήν την περίοδο η Rnfe υπέγραψε νέα δεκαετή συμφωνία με τον διαχειριστή της υποδομής Adif για την πρόσβαση της στο δίκτυο αναλαμβάνοντας σημαντικές υποχρεώσεις για επενδύσεις.
Στην χώρα απελευθερώνεται η αγορά των επιβατικών μεταφορών και δημιουργείτε ανταγωνισμός καθώς στην αγορά επιβατών απο τις 14 Δεκεμβρίου 2020, δραστηριοποιούνται οι SNCF και Isla με 14 και 23 συρμούς αντίστοιχα, έχοντας επίσης υπογράψει συμβάσεις για την πρόσβαση τους στο δίκτυο, με σαφείς δεσμεύσεις για ανάπτυξη επιχειρησιακού και εμπορικού δικτύου.
Την ίδια ώρα οι Ισπανικές ανεξάρτητες αρχές απέρριψαν την αίτηση της Eco Rail για πρόσβαση στις επιβατικές μεταφορές και η εταιρεία θα προσφύγει στην δικαστική οδό.
Το άνοιγμα της επιβατικής αγοράς στην Ισπανία θα αναγκάσει πλέον τις αρμόδιες αρχές και την Adif να τηρούν αυστηρούς κανόνες για την χωρητικότητα στο δίκτυο.
Στην Πορτογαλία η CP επανέφερε όλες τις περιφερειακές υπηρεσίες από τις 4 Μαΐου. Ωστόσο τα InterCity εξακολουθούν το μειωμένο πρόγραμμα κυκλοφορίας όπως αυτός αποφασίστηκε στις 14 Απριλίου.
Στην Γερμανία η DB Regio επανέφερε τα περιφερειακά δρομολόγια σε ποσοστό 90% στις 5 Μαΐου, στο πρώτο βήμα για την πλήρη επαναλειτουργία της. Σημειώνεται ότι κατά την διάρκεια της πανδημίας η εταιρεία εξακολουθούσε να τρέχει το 70% των δρομολογίων.
Στην Ολλανδία ο σχεδιασμός προβλέπει την αύξηση απο το 15% στο 40% των δρομολογίων απο την 1η Ιουνίου ημέρα όπου ανοίγουν και τα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην χώρα ενώ η NS (Netherland Railways) σχεδιάζει την αύξηση της χωρητικότητας των συρμών για να τηρηθούν τα μέτρα απόστασης. Η μεταφορά ποδηλάτων απαγορεύτηκε στους συρμούς από τις 12 Μαΐου ενώ περιορίζονται και οι προσφορές στις τιμές των εισιτηρίων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου