Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Κυριακή 31 Μαΐου 2020

Πάτρα - Προαστιακός: Το τρένο ξανά ως το Ρίο αλλά με μπόλικο παρασκήνιο.

Πρωινό εγερτήριο χθες για κατοίκους του Ρίου και δημοτικούς παράγοντες της Πάτρας που μπήκαν μπροστά στα μηχανήματα του εργολήπτη ο οποίος προσπάθησε να ξεκινήσει, για λογαριασμό της ΕΡΓΟΣΕ, το ξήλωμα της γραμμής στο ύψος του Σταθμού στο Ρίο, με κατεύθυνση προς Καστελόκαμπο.

Τα μηχανήματα της κατασκευάστριας GD Infrastrutture παραλίγο να… πιάσουν στον ύπνο τους Ριώτες καθώς, εκτός από την ξαφνική τους εμφάνιση, μέσα από το εργοτάξιο του τμήματος Αραχωβίτικα - Πάτρα, τα τελευταία 24ωρα είχε καλλιεργηθεί η προσδοκία ότι η παλαιά γραμμή θα παρέμενε ενεργή, για να είναι σταθερός στις ράγες του ο Προαστιακός, από την Πάτρα έως και το Ρίον!
Η πιθανότητα αιφνιδιασμού είχε ήδη εξεταστεί κατά τις παλαιότερες συναντήσεις κοινοταρχών αλλά αποκλείστηκε πρόσφατα καθώς οι αναρτήσεις στα Μέσα, και ρεπορτάζ ανέφεραν ότι αρχές Ιουνίου (από μεθαύριο Δευτέρα) επιστρέφει ο Προαστιακός προς Ρίο (σήμερα κάνει στάση στην Αγυιά).
Η αιφνιδιαστική, κόντρα στις πληροφορίες, εμφάνιση του εργολάβου για το ξήλωμα της γραμμής τελικώς διέρρευσε αργά προχθές. Με τη Δημοτική Αρχή της Πάτρας, από τη μια, και τους κατοίκους του Ρίο από την άλλη, να είναι από τις 7:00 το πρωί χθες μπροστά στα μηχανήματα...
Στο χώρο βρέθηκε και ο Δήμαρχος Κώστας Πελετίδης ο οποίος απευθυνόμενος στους κατοίκους, τους κάλεσε σε επαγρύπνηση και συνεχή αγώνα, μέχρι να υλοποιηθεί το αίτημα για υπογειοποίηση της γραμμής με ταυτόχρονη λειτουργία του Προαστιακού και δημιουργία του γραμμικού πάρκου.
Ο κ. Πελετίδης, όπως και η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, επιβεβαίωσαν χθες ότι το αίτημα για επαναλειτουργία του Προαστιακού, μέχρι το Ρίο, έγινε δεκτό από τον ΟΣΕ και τον πρόεδρό του Κώστα Σπηλιόπουλο.
«Από την ώρα που ο ΟΣΕ θέλει να φέρει τον Προαστιακό στο Ρίο, πως είναι δυνατόν ο εργολάβος να εμφανίζεται να ξηλώσει τη γραμμή; Κάποιοι φαίνεται ότι θέλουν τετελεσμένα...» σχολίασε ο πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας του Ακταίου Δημήτρης Καραϊσκος.
«Είμαστε εδώ άγρυπνοι φρουροί προκειμένου να αγωνιστούμε για την ποιότητα ζωής των κατοίκων, είναι θετικό ότι τόσο η Δημοτική Αρχή όσο και η αντιπολίτευση, σύσσωμη, είναι δίπλα μας» σχολίασε η πρόεδρος της ΔΕ Ρίου Νικολίτσα Μπετιχαβά.
Πριν το 'μπλόκο' στο Ρίο το οποίο απέτρεψε την έναρξη του έργου στο ανατολικό μέτωπο, του Ρίου, είχε προηγηθεί και η κινητοποίηση των κατοίκων στον Καστελόκαμπο και η αντίδρασή τους στην απόφαση της ΕΡΓΟΣΕ να δώσει πράσινο φως στην έναρξη του έργου στο δυτικό μέτωπο, από Πάτρα (Κανελλοπούλου) προς Ρίο.

Ικανοποιημένος από την επανέναρξη των δρομολογίων του προαστιακού δήλωσε ο περιφερειάρχης Νεκτάριος Φαρμάκης, ο οποίος είχε παρέμβει στον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ μετά από εκκλήσεις κατοίκων της περιοχής. Ερωτηματικά όμως αφήνει η απάντηση της ΕΡΓΟΣΕ προς την Περιφέρεια, καθώς παραχωρεί το τμήμα Ρίο-Κανελλοπούλου για τον προαστιακό το καλοκαίρι. Γιατί, τότε, διακόπηκαν προσωρινά τα δρομολόγια τον προηγούμενο Απρίλιο;
Η Περιφέρεια έδωσε χθες στη δημοσιότητα τις απαντητικές επιστολές που έλαβε ο Ν. Φαρμάκης από τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστο Βίνη, και τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ, Κώστα Σπηλιόπουλο.

Η ΕΡΓΟΣΕ

Ο Χρ. Βίνης στην επιστολή του αναφέρει ότι η απόδοση του τμήματος Ρίο-Κανελλοπούλου, στο χρόνο που έγινε, ήταν αναγκαία καθώς «στο υπόλοιπο τμήμα του έργου και ειδικότερα στην περιοχή από την αρχή του (ΧΘ 113+000) μέχρι το τέλος του προβλεπόμενου Cover and Cut Ρίου (ΧΘ 120+111), οι εργασίες κατασκευής, που έχουν εκτελεστεί με εντατικούς ρυθμούς από τον Απρίλιο του 2018, βρίσκονται ήδη σε αυξημένο ποσοστό ολοκλήρωσης.».
Ο διευθύνων της ΕΡΓΟΣΕ προσθέτει ότι, «βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία σύνταξης τευχών δημοπράτησης, με στόχο την άμεση δημοπράτηση, του επόμενου έργου με τίτλο "Κατασκευή Σιδηροδρομικών Σταθμών και Στάσεων (κτίρια, αποβάθρες, στέγαστρα και περιβάλλων χώρος) επιδομής, Ηλεκτροκίνησης, Σηματοδότησης - Τηλεδιοίκησης, Τηλεπικοινωνιών και Ηλεκτρομηχανολογικών Εγκαταστάσεων σήραγγας Παναγοπούλας, για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο - Πάτρα, στο τμήμα Ροδοδάφνη - Ρίο" (ΑΔ 1510), με το οποίο σχεδιάζεται να ολοκληρωθεί ένα πλήρες λειτουργικό τμήμα έργου, δυνάμενο να αποδοθεί αυτοτελώς σε χρήση.». Και αναφέρει ότι η κατασκευαστική μεθοδολογία, που πρόκειται να ακολουθήσει η εταιρεία «συνίσταται σε εμπροσθοβαρή ανάπτυξη του εν θέματι έργου με κύριο στόχο πρώτα να ολοκληρωθεί το τμήμα του έργου από ΧΘ 113+100 έως ΧΘ 120+111, συνολικού μήκους περίπου 7 χλμ, που εμπίπτει στα όρια του επόμενου τμήματος, ώστε καταρχάς να μην υπάρξουν εμπόδια και καθυστερήσεις στην προαναφερθείσα διαδικασία δημοπράτησης και κατασκευής μέχρι το Ρίο, χωρίς αυτό βέβαια να υποβαθμίζει τη σημασία ολοκλήρωσης του συνολικού έργου.».
Πάντως, η επιμονή της ΕΡΓΟΣΕ στην κατασκευή μέχρι το Ρίο γεννά ερωτηματικά ως προς τη συνέχειά του και επ' αυτού η απάντηση του διευθύνοντα συμβούλου δεν είναι διαφωτιστική.
Οσο αφορά τον προαστιακό αναφέρει ότι η ΕΡΓΟΣΕ είναι διατεθειμένη να παραχωρήσει προσωρινά το τμήμα Ρίο-Κανελλοπούλου, «όπου δεν έχει γίνει ουδεμία επέμβαση μέχρι σήμερα, προς χρήση από τον προαστιακό σιδηρόδρομο κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, όπου εμφανίζεται μεγάλη ζήτηση, ώστε να μην υπάρξει υπέρμετρη όχληση στους πολίτες και επαγγελματίες των γύρω περιοχών.». Θέτει ως όρο στην προσωρινή παραχώρηση ότι «η άρση της και η έναρξη των εργασιών θα γίνουν εντός 48 ωρών από τη στιγμή που θα ζητηθεί εγγράφως από την Υπηρεσία μας, δεδομένου ότι η οποιαδήποτε καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του τμήματος αυτού ενέχει τον κίνδυνο απώλειας κοινοτικών πόρων».

Ο ΟΣΕ

Η Περιφέρεια δημοσιοποίησε και την επιστολή του Κ. Σπηλιόπουλου, στην οποία μεταξύ άλλων αναφέρεται: «Ο ΟΣΕ αναστέλλει από την 01.06.2020 την ισχύ του γ' σχετικού (σ.σ. έγγραφο ΕΡΓΟΣΕ για απόδοση γραμμής) και έτσι από την ημερομηνία αυτή το τμήμα της γραμμής ΠΑΠ από τη ΧΘ 213+150 ως και 226+539, επανέρχεται προσωρινά στην κατηγορία του Ενεργού Δικτύου. Συνεπώς, καλείται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως προχωρήσει σύντομα στην επαναφορά των δρομολογίων που ίσχυαν ως τη 13η Απριλίου 2020, περιλαμβάνοντας δηλαδή και τις στάσεις Μποζαΐτίκων, Καστελόκαμπου και Ρίου».

Ο Ν. Φαρμάκης

Μετά και τις προαναφερόμενες εξελίξεις, ο Ν. Φαρμάκης εξέφρασε την ικανοποίησή του για την ανταπόκριση των εμπλεκομένων υπηρεσιών στο αίτημα της τοπικής κοινωνίας, σημειώνοντας ότι η επαναφορά των δρομολογίων του προαστιακού προς το Ρίο, αποτελεί ανακούφιση για χιλιάδες πολίτες, αλλά και για δεκάδες επιχειρήσεις των παράκτιων περιοχών βορείως της Πάτρας, σε μία πολύ δύσκολη για όλους, θερινή περίοδο. «Μέσα από διάλογο και διάθεση συνεννόησης, μπορούμε πάντοτε να βρίσκουμε τις καλύτερες δυνατές λύσεις» σχολίασε.


www.pelop.gr - Μιχάλης Βασιλάκης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου