Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Κυριακή 11 Οκτωβρίου 2020

ΣΥΡΙΖΑ για τα σιδηροδρομικά έργα και την εξέλιξη τους (Τμήμα Μεταφορών)

Κάντο όπως ο ΣΥΡΙΖΑ αναφέρει σε ανακοίνωση του το Τμήμα Μεταφορών! Διαβάζουμε: 
Καταιγιστικές και εν μέρει αντιφατικές είναι οι εξελίξεις στον τομέα των σιδηροδρομικών έργων τις τελευταίες ημέρες.

- Ο κ. Καραμανλής προ δεκαημέρου, παρεμβαίνοντας  στο συνέδριο του Economist αλλά και  μιλώντας από το βήμα του Thessaloniki Helexpo Forum ,επισήμανε ότι «τα έργα της επόμενης 15ετίας έχουν να κάνουν πρωτίστως με την ανάπτυξη των σιδηροδρόμων, την ηλεκτροκίνηση και τον χώρο των logistics».

-Πέντε ημέρες αργότερα γνωστοποιήθηκε (Σιδηροδρομικά Νέα /21 Σεπτεμβρίου)  ότι η ΕΡΓΟΣΕ ψάχνει για «Σύμβουλο για σιδηροδρομικά έργα», με αποστολή να «βάλει τάξη στο χάος των δεκάδων έργων που παραμένουν σε εκκρεμότητα και να προετοιμάσει τα επόμενα, ενεργώντας ως Project Manager». Αναφέρεται μάλιστα ότι ο προϋπολογισμός του διαγωνισμού για τον Project Manager της ΕΡΓΟΣΕ φτάνει τα 31 εκατ. Ευρώ!!!!!

-Στις 24 Σεπτεμβρίου δημοσιεύτηκε  στον τύπο η είδηση για το Τελεσίγραφο της Κομισιόν για ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ στο πλαίσιο της τελευταίας έκθεσης μεταμνημονιακής εποπτείας: Αναδιάρθρωση αλλιώς τέλος τα κονδύλια.                                      «Κίτρινη κάρτα βγάζει η Κομισιόν στην ελληνική κυβέρνηση για το θέμα των σιδηροδρομικών έργων αλλά και την ορθή λειτουργία των ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ. Πιο συγκεκριμένα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέσα στην τελευταία έκθεση μεταμνημονιακής εποπτείας εμφανίζεται δυσαρεστημένη για τις μεγάλες καθυστερήσεις που εμφανίζονται στην εκτέλεση και τον προγραμματισμό των έργων αλλά και εν γένει με τη λειτουργία του ΟΣΕ ως διαχειριστή της υποδομής. Σύμφωνα με την έκθεση η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δίνει προθεσμία ενός μήνα για να διορθώσει τη σημερινή κατάσταση που κατά την αγορά είναι οριακά λειτουργική……….»

 

Προκύπτει πλήθος ερωτημάτων :

1.     Όταν εξήγγειλε ο υπουργός την προώθηση των σιδηροδρομικών έργων γνώριζε για το τελεσίγραφο των Βρυξελλών;

2.     Γιατί έξη μήνες μετά τη με αρ. 4614/ΑΠΦ1796/27.03.2020 (ΑΔΑ: Ω29Χ465ΧΘΞ-Ξ9Γ) Υπουργική Απόφαση με θέμα «Σύσταση και συγκρότηση στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Συντονιστικής Επιτροπής και Ομάδας Εργασίας για την υποβοήθηση της υλοποίησης του Ν. 3891/2010, του Ν. 4632/2019 και την επιτάχυνση υλοποίησης των σιδηροδρομικών έργων που λαμβάνουν ή πρόκειται να λάβουν ενωσιακή στήριξη» με τη συμμετοχή και κοινοτικών παραγόντων, η Επιτροπή δεν έχει συνεδριάσει ακόμη;

3.     Ποιος έχει την ευθύνη για την κακή λειτουργία του ΟΣΕ, όταν μετά την συγκρουσιακή περίοδο με τον υπουργό της διοίκησης Σπηλιόπουλου , δεν έχει ακόμη οριστεί Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος στον μεγαλύτερο σιδηροδρομικό Οργανισμό της χώρας ; 

4.     Γιατί απαξιώνεται (εάν δεν ακυρώνεται) η ΕΡΓΟΣΕ, η οποία έχει εκτελέσει σιδηροδρομικά έργα της τάξης  7 δισεκατομμυρίων ευρώ, με την προκήρυξη πρόσληψης εξωτερικού συμβούλου Project Manager, δηλαδή για το αντικείμενο για το οποίο συστάθηκε το 1996;

5.     Ποιος Τεχνικός Σύμβουλος διαθέτει την απαραίτητη εμπειρία και τεχνογνωσία ώστε να είναι σε θέση να παράσχει ωφέλιμες υπηρεσίες στην ΕΡΓΟΣΕ;

6.     Μήπως σκόπιμα παραβλέπεται το γεγονός ότι με παρακαταθήκη  αυτή τη δυσεύρετη τεχνογνωσία και το πολύ καλό όνομα το οποίο έκτισε όλα αυτά τα χρόνια, κατόρθωσε επί ΣΥΡΙΖΑ με μεγάλη προσπάθεια των στελεχών της, να στραφεί στο εξωτερικό; Και ακόμη ότι αυτή η  προσπάθεια άρχισε να αποδίδει καρπούς, αφού η ΕΡΓΟΣΕ έκανε έργα στα Βαλκάνια (Μαυροβούνιο) και διεκδίκησε έργα σε πολλές χώρες της γειτονιάς μας (Αίγυπτος, Σερβία, Αλβανία, Τουρκία), καθώς και ότι ολοκλήρωσε με εξαιρετικά αποτελέσματα το ερευνητικό πρόγραμμα ETALON προϋπολογισμού ύψους 1,699,998.75. ευρώ;

Πρόκειται για έργο που  χρηματοδοτήθηκε  εξ’ ολοκλήρου από το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα “Horizon 2020,” με αντικείμενο την ανάπτυξη πρωτότυπου συστήματος το οποίο θα παρέχει  στους μηχανοδηγούς και ρυθμιστές της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας έγκαιρη ενημέρωση για την ακριβή κατάσταση των συρμών αναφορικά με την διάρθρωσή τους, την θέση τους, αλλά και την ατυχηματική αποσύνδεση βαγονιών.

 

Και μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία επιλογής τεχνικού συμβούλου, η οποία  θα απαιτήσει πολλούς μήνες (αν όχι χρόνια), θα συνεχιστεί αυτή η πορεία απαξίωσης της εταιρείας με τον κίνδυνο απώλειας κοινοτικών πόρων; Πάντως τις  αποφάσεις για τις εν εξελίξει εργολαβίες (οι περισσότερες ευρίσκονται εν υπνώσει) καλείται να τις λάβει άμεσα η εταιρεία διότι ήδη οι καθυστερήσεις είναι υπέρμετρες.

Η πλήρης τρικυμία στη στρατηγική του Υπουργείου εντείνεται με τις εξαγγελίες για έργα που θα ξεκινήσουν ή θα ολοκληρωθούν με την μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου, οι διαδικασίες του οποίου είναι εντελώς ακατάλληλες για τα σιδηροδρομικά έργα στην Ελλάδα.

 Μα η ΕΡΓΟΣΕ δεν είναι η ίδια εταιρεία η οποία επί διακυβέρνησης της χώρας από  τον ΣΥΡΙΖΑ υλοποίησε έργα της τάξης των 800 εκατομμυρίων ευρώ;

Συνοπτικά τα  νέα έργα της περιόδου 2015-2019 τα οποία παραδόθηκαν σε χρήση,  (νέα διπλή γραμμή Τιθορέα-Δομοκός, νέος εμπορευματικός σταθμός Θριασίου, ηλεκτροκίνηση  Πειραιάς -Αθήνα – Οινόη – Τιθορέα, νέος Σταθμός Αθήνας με ηλεκτροκίνηση, νέος Σταθμός στο Ζεφύρι, υπογειοποίηση σιδηροδρομικού δικτύου στη Μενεμένη Θεσσαλονίκης  και ανισόπεδες διαβάσεις στα Τρίκαλα) ή ολοκληρώθηκαν τους πρώτους μήνες του 2019 (Κιάτο-Ροδοδάφνη, Πολύκαστρο-Ειδομένη), είναι πολύ περισσότερα από τα αντίστοιχα της προηγούμενης δεκαετίας. Επίσης είχε δημοπρατηθεί  και είχε αρχίσει η κατασκευή της υπογειοποίησης Σεπολίων ενώ είχαν υπογραφεί οι συμβάσεις  για τα έργα «Κανονικοποίηση της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Ισθμού-Λουτρακίου με ηλεκτροκίνηση» , της  αντιπλημμυρικής προστασίας στον ποταμό Σπερχειό και η κατασκευή νέας γέφυρας στον Γαλλικό ποταμό για την αντικατάσταση παλαιάς υφιστάμενης μεταλλικής.

Μήπως όμως κύριοι της κυβέρνησης ,τελικά τα πράγματα είναι απλούστερα; Μήπως χρειάζεται να απαλλαγείτε από την ιδεοληψία η οποία  σας κατατρύχει και να αντικρύσετε  την πραγματικότητα χωρίς  απέχθεια για κάθε τι κρατικό;

Διότι τότε η συνταγή είναι απλή.

Κάντε το όπως ο ΣΥΡΙΖΑ.

Ξεχάστε τις ιδέες σας για ιδιωτικοποιήσεις και εμπιστευθείτε Διοικήσεις στον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ που διαθέτουν γνώση, επάρκεια και διάθεση για σκληρή δουλειά, εμπιστευτείτε το ανθρώπινο δυναμικό των δύο εταιρειών, και φυσικά, προσπαθήστε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου να στέκεται αρωγός στις προσπάθειες αυτές και όχι να μην συνομιλεί επί μήνες με τις Διοικήσεις (όπως συνέβη πρόσφατα με τον ΟΣΕ).   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου