Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τετάρτη 19 Δεκεμβρίου 2012

κ. Χατζηδάκη, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα δοθεί σε άλλους κρατικούς σιδηροδρόμους;»


Γιατί πωλείται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ; Ποιο μοντέλο ιδιωτικοποίησης σιδηροδρόμων πέτυχε, ώστε αυτό να υιοθετηθεί στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ; Μήπως, αυτό των βρετανικών σιδηροδρόμων, όπου συνέβησαν 4 μεγάλα ατυχήματα σε 5 χρόνια; Γιατί στη Βρετανία έχουν τα υψηλότερα σιδηροδρομικά εισιτήρια; Γιατί οι Βρετανοί ζητούν την επανεθνικοποίηση του σιδηροδρόμου;».
Αυτά τα ερωτήματα έθεσαν, κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνέντευξης τύπου της ΠΟΣ, εργαζόμενοι του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά το καλύτερο το άφησαν για το τέλος:

«Δηλαδή, κ. Χατζηδάκη, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ που είναι 100% κρατική πωλείται στους γερμανικούς ή τους ρωσικούς σιδηροδρόμους που είναι και αυτή με τη σειρά τους κρατικοί;». 

metaforespress.gr

2 σχόλια:

  1. Υπάρχει μια παρανόηση που είναι ακόμα διαδεδομένη σε πολλούς κύκλους.

    Η ΕΕ *δεν* ζητάει ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων, αλλά 'απελευθέρωση του ανταγωνισμού', κάτι το οποίο είναι πολύ διαφορετικό.
    Αν μπείτε στον κόπο να διαβάσετε το νομικό πλαίσιο που ισχύει, πουθενά δεν αναφέρεται η λέξη 'ιδιωτικοποίηση', αλλά μόνο η έκφραση που σας είπα.

    Αυτό σημαίνει ότι η ΕΕ δεν έχει κανένα απολύτως πρόβλημα να πάει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ π.χ. και να ανταγωνίζεται τους BDZ στη Βουλγαρία, ή να γίνει το αντίστροφο (να έρθουν οι BDZ εδώ).

    Ν.Φ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεύτερον, από τη στιγμή που ξεκαθαρίσαμε ότι ΔΕΝ μιλάμε απαραίτητα για ιδιωτικοποίηση, να επισημάνω ότι υπάρχουν μια σειρά από μοντέλα (έχω γράψει και σχετικό συγκριτικό άρθρο), τα οποία λειτούργησαν περισσότερο ή λιγότερο επιτυχημένα.

    Αλλά ακόμα κι αν επιλεγεί ένα μοντέλο όπως της Σουηδίας, το οποίο ακολουθεί η ΕΕ (διαχωρισμός δικτύου, το οποίο μένει υπό κρατικό έλεγχο και train operators -ιδιωτικοί ή κρατικοί- οι οποίοι ανταγωνίζονται επάνω στις ράγες), τίποτα δεν εγγυάται ότι θα λειτουργήσει σωστά στην Ελληνική πραγματικότητα.

    Είναι περισσότερο θέμα σωστής εκτέλεσης (execution), όχι φυσικά στα 11 μέτρα, αλλά με την άλλη έννοια.

    Ν.Φ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή