Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Σάββατο 18 Ιανουαρίου 2020

Κ. Γενιδούνιας στην Εφημερίδα Συντακτών: Οι μηχανοδηγοί είναι έτοιμοι να βοηθήσουν για την αναγέννηση του σιδηροδρόμου

Άρθρο της Εφημερίδας των Συντακτών για την επαναλειτουργία του τρένου στην Πελοπόννησο με συνέντευξη του Προέδρου του Σωματείου μας.

Την άμεση επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου ζητούν οι εργαζόμενοι
στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ με επιστολή τους προς τον αρμόδιο υπουργό Κώστα Αχ. Καραμανλή και τη διοίκηση του ΟΣΕ. Οι γραμμές, ύστερα από περισσότερα από 150 χρόνια λειτουργίας, μπήκαν στον πάγο το 2010 με βάση τον νόμο 3891 και τη μνημονιακή υποχρέωση της χώρας να καταργήσει πάνω από το 30% των δρομολογίων, κυρίως στην Πελοπόννησο, για να μειωθούν τα ελλείμματα του τότε ενιαίου ΟΣΕ.


Επειτα από μία δεκαετία, στην ουσία δρομολόγια γίνονται μόνο στο δίκτυο του προαστιακού, που φτάνει ώς το Κιάτο, και στην τοπική γραμμή της Πάτρας, ενώ υπάρχουν οι ειδικές διαδρομές Διακοφτού-Καλαβρύτων και Κυλλήνης-Αρχαίας Ολυμπίας. Το περίφημο γεφύρι της Αρτας ωχριά μπροστά στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο, που θα αυξήσει το δίκτυο κατά 74 χλμ. και θα εξυπηρετήσει τους επιβάτες με προορισμό την Πάτρα. Επρεπε να λειτουργεί από το 2012, αλλά δύο χρόνια αργότερα παραδόθηκαν μόνον οι σταθμοί, χωρίς τη σιδηροδρομική γραμμή!

Αλλη μία «πονεμένη» ιστορία είναι η αναβάθμιση της ιστορικής γραμμής Κορίνθου-Αργους-Ναυπλίου, για την οποία διατέθηκαν πάνω από 80 εκατ. ευρώ. Είχε κλείσει το 2004, προσωρινά για 18 μήνες, αλλά τα έργα ολοκληρώθηκαν το 2009, εγκαινιάστηκαν και σε έναν χρόνο έκλεισαν και ώς σήμερα η γραμμή παραμένει εκτός λειτουργίας!

Το κοινό αίτημα όλων των φορέων της Αργολίδας για επαναλειτουργία της γραμμής έχει μείνει στα «θα». Να σημειωθεί ότι το 1887 είχε κηρυχθεί από τον Χαρίλαο Τρικούπη «έτος σιδηροδρόμου» και τρία χρόνια αργότερα λειτούργησε ολόκληρο το δίκτυο της Πελοποννήσου, το οποίο έχει μήκος 750 χλμ.

«Η γραμμή προς Ναύπλιο μπορεί να λειτουργήσει με μικρές παρεμβάσεις, που είναι αναγκαίες ύστερα από τόσα χρόνια εγκατάλειψης και μπορούν να γίνουν από συνεργεία του ΟΣΕ», είπε στην «Εφ.Συν.» ο Κώστας Γενιδούνιας, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ), που εκπροσωπεί κυρίως τους μηχανοδηγούς της ιδιωτικοποιημένης ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Θεωρεί ότι η επαναλειτουργία της θα συνδέσει σε λιγότερο από δύο ώρες την Αθήνα με το Ναύπλιο, για το οποίο θυμίζει ότι ήταν η πρώτη πρωτεύουσα του νεότερου ελληνικού κράτους.

Με μικρό κόστος, ο πρόεδρος της ΠΕΠΕ εκτιμά ότι μπορεί να βελτιωθεί η γραμμή Πάτρα-Πύργος, για να εξυπηρετήσει τους πολίτες που ταλαιπωρούνται και κινδυνεύουν στην «καρμανιόλα» της αποκαλούμενης εθνικής οδού. Το ίδιο μπορεί να γίνει και στη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τις Σέρρες, με γραμμή προαστιακού. Η ηλεκτροδότηση της βασικής γραμμής Αθήνας-Θεσσαλονίκης, που ολοκληρώθηκε τον περασμένο Απρίλιο, επέτρεψε να φτάσει η ταχύτητα στα 160 χλμ. και είχε αποτέλεσμα να αυξηθεί η επιβατική κίνηση πάνω από 50%.

«Είμαστε έτοιμοι να βοηθήσουμε στην αναγέννηση του σιδηρόδρομου», τονίζει στην «Εφ.Συν.» και ενημερώνει ότι, μετά τις 100 προσλήψεις που έγιναν το τελευταίο διάστημα, υπάρχουν περίπου 270 μηχανοδηγοί, κατά 60% κάτω από 45 χρόνων, που επαρκούν για να καλύψουν τα νέα δρομολόγια.

Κιάτο-Ροδοδάφνη ώς τον Απρίλιο

Αγώνα δρόμου πρέπει να κάνει η ΕΡΓΟΣΕ, η θυγατρική του ΟΣΕ στον τομέα των έργων, για να ολοκληρωθεί ώς το τέλος Απριλίου η σιδηροδρομική γραμμή από το Κιάτο ώς τη Ροδοδάφνη Αιγίου, γιατί σε αντίθετη περίπτωση η χώρα θα αναγκαστεί να επιστρέψει ολόκληρη την κοινοτική συνδρομή ύψους 250 εκατ. ευρώ! Δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία για την ηλεκτροκίνηση, αλλά η νέα γραμμή μπορεί να λειτουργήσει με ντιζελοκίνητα τρένα, εφόσον όμως εγκριθεί από τις διοικήσεις του δημόσιου ΟΣΕ και της ιδιωτικής ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου