Συνάντηση και ανοικτή συζήτηση με τους συναδέλφους στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο εργοστάσιο και μηχανοστάσιο Θεσσαλονίκης είχε το Προεδρείο των Σωματείων που δραστηριοποιούνται στην εταιρεία. Στην συζήτηση που έγινε
παρουσία δεκάδων συναδέλφων ξεκαθαρίστηκαν αρκετές απο τις ανακρίβειες που κυκλοφορούν στους χώρους εργασίας γύρω από την Συλλογική Σύμβαση Εργασίας,την συνδικαλιστική εκπροσώπηση στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την επόμενη ημέρα,μέχρι την λήξη της ισχύουσας ΣΣΕ,τουλάχιστο.
Οι εκπρόσωποι των 2 Σωματείων διένημαν το κείμενο της ισχύουσας επιχειρησιακής ΣΣΕ στους εργαζόμενους,άκουσαν με προσοχή τα προβλήματα (ιδιαίτερα με τις πολλές κατηγορίες συμβάσεων που υπήρχαν στην πρώην ΕΕΣΣΤΥ) και ανέλυσαν το περιβάλλον.
Διαπιστώθηκε ότι υπήρξε παραπληροφόρηση γύρω από τι ισχύει σήμερα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ,ενώ ξεκάθαρη ήταν και η τοποθέτηση των εκπροσώπων των 2 Σωματείων γύρω από την ΣΣΕ.
Για να μπορέσει να ενταχθούν σε αυτήν οι τεχνίτες,θα πρέπει να τροποποιηθεί η ισχύουσα ΣΣΕ και αυτό μπορεί να συμβεί μόνο από τα 2 Σωματεία την τρέχουσα περίοδο.
Το Διοικητικό Προσωπικό μπορεί να ενταχθεί σε αυτήν άμεσα,καθώς μισθολόγιο υφίσταται για αυτό στην ισχύουσα ΣΣΕ αλλά προκειμένου να ενταχθούν σε αυτήν οι τεχνίτες θα πρέπει η ΣΣΕ - που έχει ισχύ Νόμου- να τροποποιηθεί από τα 2 Σωματεία.
Συζήτηση έγινε για το πλαφόν των 100 Ευρώ στις αυξήσεις (εκτός των οικογενειακών επιδομάτων) που πρότεινε ο Δ/νων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Τσαλίδης στην τελευταία του επιστολή.
Οι εκπρόσωποι των Σωματείων ανέφεραν πως κάτι τέτοιο δεν υφίσταται πουθενά στο κείμενο της ΣΣΕ,πιθανολογώντας πως η Διοίκηση θα θέλει να διαπραγματευτεί όρους καθώς οι αυξήσεις είναι ΠΟΛΥ ΥΨΗΛΕΣ για τους παλιούς τεχνίτες αλλά και τους νέους εργαζόμενους.
Οι εκπρόσωποι των Σωματείων ανέφεραν πως κάτι τέτοιο δεν υφίσταται πουθενά στο κείμενο της ΣΣΕ,πιθανολογώντας πως η Διοίκηση θα θέλει να διαπραγματευτεί όρους καθώς οι αυξήσεις είναι ΠΟΛΥ ΥΨΗΛΕΣ για τους παλιούς τεχνίτες αλλά και τους νέους εργαζόμενους.
Αντίθετα με όσα συζητούνταν,η ΣΣΕ τελικά αποδεικνύετε ότι δίνει ΑΥΞΗΣΕΙΣ σε όλους,ενώ καταργεί και τις ατομικές Συμβάσεις που έχουν υπογράψει τους τελευταίους μήνες οι νέοι συνάδελφοι στην ΕΕΣΣΤΥ και που έχουν δημιουργήσει πολλές κατηγορίες εργαζομένων μεταξύ τους,όπως διαπιστώθηκε στην συζήτηση. ΌΛΟΙ εντάσσονται στο συλλογικό δίκαιο και αυτό είναι πολύ σημαντικό για την προστασία των δικαιωμάτων τους.
Οι εκπρόσωποι της ΠΕΠ -ΤΡΑΙΝΟΣΕ κάλεσαν τους συναδέλφους να εγγραφούν στο επιχειρησιακό Σωματείο που σήμερα εκπροσωπεί 400 εργαζόμενους στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ (290 εκπροσωπεί το Σωματείο των μηχανοδηγών) προκειμένου κατόπιν να διεξαχθούν αρχαιρεσίες σε αυτό και να έχουν την εκπροσώπηση τους στο συνδικάτο.
Ακούστηκε και πάλι ότι οι εργαζόμενοι στην πρώην τεχνική βάση οργανώνονται σε νέο Σωματείο που θα συσταθεί τους επόμενους μήνες,χωρίς όμως να καταργηθούν τα παραδοσιακά Σωματεία!
Μάλιστα ενώ έχουν συγκεντρωθεί πέραν των 160 υπογραφών-όπως δήλωσε συνδικαλιστής της ΔΑΚΕ επιδεικνύοντας τες- δεν έχει παρουσιαστεί σε όσους υπογράφουν ΟΥΤΕ καταστατικό του Σωματείου!
Καλούν δηλαδή τους εργαζόμενους να υπογράψουν σε λευκή σελίδα την δημιουργία ενός Σωματείου,το καταστατικό του οποίου δεν έχει καν συζητηθεί στις συνελεύσεις τους,γεγονός που προκάλεσε την έκπληξη των συνδικαλιστών των 2 Σωματείων.
Απευθυνόμενοι στην λογική αναρωτήθηκαν ποιος είναι ο λόγος για την δημιουργία ενός 8ου Σωματείου εντός της τεχνικής βάσης,όταν σε αυτήν ήδη δραστηριοποιούνται 7(Λαρισαϊκός,ΣΣΒΕ,Θεσσαλικός,Πελοπόννησος,Πτυχιούχοι ΤΕ, Πτυχιούχοι ΠΕ, Ηλεκτρολόγοι-Ηλεκτρονικοί).
Και μάλιστα δημιουργείτε Σωματείο,την ίδια ώρα που υφίσταται επιχειρησιακό Σωματείο στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ που δέχεται την διεξαγωγή αρχαιρεσιών εφόσον εγγραφούν σε αυτό οι εργαζόμενοι!
Στην συζήτηση τέθηκε και πάλι η συζήτηση για το Σωματείο των Μηχανοδηγών.
Ο Πρόεδρος της ΠΕΠΕ απάντησε πως σήμερα εκπροσωπεί μηχανοδηγούς απο όλες τις εταιρείες και πως η συνδικαλιστική εκπροσώπηση των μηχανοδηγών σε όλη την Ευρώπη έχει την ίδια δομή με αυτήν στην Ελλάδα.
Ακόμα και στην Ιταλία,όπου δραστηριοποιείτε η μητρική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Ferrovie Dello Stato,η συνδικαλιστική εκπροσώπηση είναι ανάλογη. Ξεκαθάρισε δε πως οι μηχανοδηγοί στηρίζουν όλους τους συναδέλφους στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ,δηλώνουν παρόντες σε κάθε συζήτηση και θα είναι παρόντες σε κάθε κουβέντα στο μέλλον,κοιτάζοντας όλους στα μάτια.
Ακόμα και στην Ιταλία,όπου δραστηριοποιείτε η μητρική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Ferrovie Dello Stato,η συνδικαλιστική εκπροσώπηση είναι ανάλογη. Ξεκαθάρισε δε πως οι μηχανοδηγοί στηρίζουν όλους τους συναδέλφους στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ,δηλώνουν παρόντες σε κάθε συζήτηση και θα είναι παρόντες σε κάθε κουβέντα στο μέλλον,κοιτάζοντας όλους στα μάτια.
Το επόμενο διάστημα οι συνδικαλιστές των ΠΕΠ-ΠΕΠΕ θα επισκεφτούν και άλλους χώρους εργασίας στην τεχνική βάση,προκειμένου να ξεκαθαρίσει το τοπίο και η παραπληροφόρηση που έχει υπάρξει γύρω από πολλά θέματα.
Τέλος αλγεινή εντύπωση προκάλεσαν οι -λεκτικοί-προπηλακισμοί 1-2 παρόντων προς τους εκπροσώπους των 2 Σωματείων στο εργοστάσιο, που προκάλεσαν την αντίδραση των ίδιων των εργαζομένων και απομακρύνθηκαν,όπως και η επιθετική παρουσία τομεάρχη ο οποίος νόμιζε ότι θα εμπόδιζε την ενημερωτική συζήτηση στους εργαζόμενους στο μηχανοστάσιο και αφού πήρε την απάντηση που αρμόζει τράπηκε σε άτακτη φυγή.
Προκύπτει μάλιστα ερώτημα προς την Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ,αν έχει δώσει εντολή σε υπηρεσιακά της στελέχη να εμποδίζουν την ενημέρωση των συνδικάτων στους εργαζόμενους.
Σημειώνετε ότι στο τέλος της συζήτησης συνάδελφοι εντάχθηκαν στο επιχειρησιακό Σωματείο και πως πολλοί ζήτησαν και έλαβαν αιτήσεις εγγραφής,την ΣΣΕ και το Καταστατικό του,καθώς διαπίστωσαν την αλήθεια.
Στην Θεσσαλονίκη βρέθηκαν και συνομίλησαν με τους συναδέλφους ο Πρόεδρος και Γ.Γραμματέας της ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ συνάδελφοι Ζαβογιάννης Β και Παπαδόπουλος Σ καθώς και ο Πρόεδρος της ΠΕΠΕ συνάδελφος Γενιδούνιας Κ.
Επίσης παρόντες ήταν ο Πρόεδρος του Σωματείου Ηλεκτρολόγων-Ηλεκτρονικών ΟΣΕ συνάδελφος Χατζικίδης Π. και το μέλος του ΔΣ της ΠΟΣ Δελημιχάλης Η.
Επίσης παρόντες ήταν ο Πρόεδρος του Σωματείου Ηλεκτρολόγων-Ηλεκτρονικών ΟΣΕ συνάδελφος Χατζικίδης Π. και το μέλος του ΔΣ της ΠΟΣ Δελημιχάλης Η.
Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου