Περιορισμό της συνταξιοδοτικής δαπάνης στα 26,39 δισ. ευρώ έναντι 26,53 δισ. ευρώ το 2019 και 26,01 δισ. ευρώ το 2018 προβλέπει ο προϋπολογισμός του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης για το 2020 την ώρα που
τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης προσπαθούν να πείσουν στηρίζοντας την Κυβερνητική γραμμή ότι τάχα για όλους επίκεινται αυξήσεις στις συντάξεις!
Την ίδια στιγμή, περιορίζεται περαιτέρω η κρατική χρηματοδότηση στον ΕΦΚΑ κατά 481 εκατ. ευρώ, στα 14,42 δισ. ευρώ το 2020 έναντι 14,90 δισ. ευρώ το 2019.
Τα νούμερα είναι αποκαλυπτικά, για την ή επικοινωνιακή πολιτική που κρύβει την ουσία.
Πως είναι δυνατόν να μειώνεται η συνταξιοδοτική δαπάνη και να ...προκύπτουν αυξήσεις για τις συντάξεις!
Φυσικά παρελθόν αποτελεί η καταβολή της 13ης σύνταξης (με τα γνωστά απαράδεκτα πλαφόν) που είχε θεσπίσει η προηγούμενη Κυβέρνηση καθώς απο κάπου πρέπει να βρεθούν χρήματα για να πληρωθούν οι παράνομες περικοπές της 5ετίας 2010-2014 που κέρδισαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας οι συνταξιούχοι.
ΘΥΜΙΖΟΥΜΕ στους σιδηροδρομικούς ότι ο Νόμος Κατρούγκαλου -με τα όσα επαχθή προέβλεπε για τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης-, αύξησε κατά 30-35% τις συντάξεις τους καθώς αυτές έγιναν ανταποδοτικές.
Τι λέει ο Κατρούγκαλος για τον Νόμο Βρούτση (συνταξιοδοτικό).
«Ο καλός Βρούτσης, έδωσε αύξηση 120 ευρώ. Όμως πετιέται από τη μαύρη τρύπα ο κακός Κατρούγκαλος και σου λέει 'ωωπ, μου χρωστάς με την προσωπική διαφορά 80 ευρώ' και, ενώ η καλή μας η κυβέρνηση ήθελε να δώσει στον συνταξιούχο και τα 120 ευρώ, τελικά του δίνει μόνο τα 40».
Αυτή, περίπου, είναι η κυβερνητική αφήγηση για τις υποτιθέμενες αυξήσεις στις συντάξεις, με τη γνωστή γλαφυρότητα βεβαίως του κ. Αυτιά. Η γλώσσα των παραμυθιών ταιριάζει απολύτως στην αφήγηση, γιατί η πραγματικότητα είναι εντελώς αντίθετη: Το 90% των συνταξιούχων όχι μόνον δεν θα δουν αυξήσεις, αλλά θα χάσουν με τον νέο ασφαλιστικό νόμο, δεδομένου ότι καταργείται η 13η σύνταξη. (Για τον λόγο αυτόν έχει εγγραφεί συνταξιοδοτική δαπάνη στον προϋπολογισμό του 2020 μικρότερη κατά 155 εκατομμύρια από το 2019). Σε κάθε περίπτωση, δεν προβλέπεται καμία αύξηση για τους «παλαιούς» συνταξιούχους, όσους δηλαδή πήραν σύνταξη πριν από τον νόμο της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης του 2016.
Ορισμένοι από αυτούς θα δουν μόνον μία λογιστική διόρθωση στη λεγόμενη «προσωπική διαφορά». Τι είναι αυτή; Είναι η απόκλιση που έχει η σύνταξη καθενός από τους «παλαιούς» συνταξιούχους σε σχέση με αυτή που θα έπαιρνε βάσει των διατάξεων της μεταρρύθμισης του 2016. Αυτή μπορεί να είναι θετική ή αρνητική, προς τα πάνω ή προς τα κάτω. Έτσι με τον νέο υπολογισμό 620.000 συνταξιούχοι είδαν αυξήσεις στις συντάξεις τους από την περασμένη χρονιά, γιατί ο νέος νόμος δίνει μεγαλύτερη σύνταξη από αυτή που έπαιρναν μέχρι τότε.
Ακόμη όμως και για εκείνους για τους οποίους προκύπτει χαμηλότερη σύνταξη, ο λεγόμενος «νόμος Κατρούγκαλου» προβλέπει ότι δεν θα χάσουν ούτε ένα ευρώ. Απλώς δεν θα πάρουν αύξηση μέχρις ότου η σύνταξή τους αντιστοιχηθεί πλήρως με αυτή των «νέων» συνταξιούχων με ίδιο εισόδημα και χρόνια ασφάλισης. (Η σύνταξη των τελευταίων αυξάνεται κάθε χρόνο ανάλογα με την αύξηση του ΑΕΠ).
Η πρόβλεψη αυτή έγινε αφενός για να προστατευτεί το εισόδημα των συνταξιούχων που είχαν ήδη πάνω από 11 περικοπές των συντάξεών τους από τις κυβερνήσεις Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ και αφετέρου για να μην έχουμε στο εξής διαφορετικές κατηγορίες συνταξιούχων.
Το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε ιδιαίτερα θετικά το μέτρο αυτό του «επανυπολογισμού», νομολογώντας ότι ανταποκρίνεται στις αξίες «της κοινωνικής δικαιοσύνης και διαγενεακής ισότητας και αλληλεγγύης, δεδομένου ότι και αυτοί (οι παλαιοί συνταξιούχοι) ωφελούνται εξίσου από την επιδιωκόμενη, με την επιχειρούμενη ασφαλιστική μεταρρύθμιση, διασφάλιση της βιωσιμότητας του ασφαλιστικού συστήματος, τη διατήρηση δηλαδή της ικανότητάς του να χορηγεί συντάξεις στους υφιστάμενους και στους μελλοντικούς συνταξιούχους».
Ο νόμος του κ. Βρούτση αυξάνει το ποσοστό αναπλήρωσης αποκλειστικά και μόνον για μικρό μονοψήφιο ποσοστό νέων συνταξιούχων, που έχουν πάνω από 30 χρόνια ασφάλισης, ενώ πρακτικά θα δουν διαφορά μόνον όσοι από αυτούς είχαν σχετικά υψηλές αποδοχές στον εργάσιμο βίο τους. Και τούτο γιατί ο «νόμος Κατρούγκαλου», όχι μόνον επέβαλε για πρώτη φορά τους ίδιους κανόνες συνταξιοδότησης για όλους, στον δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα, αλλά είχε ως πρόσθετο σκοπό να εξασφαλίσει μεγαλύτερα ποσοστά αναπλήρωσης για τη μεσαία τάξη και τους χαμηλόμισθους.
Και κάτι τελευταίο απο το στέκι της έλξης >
Καμια πρόβλεψη δεν έχει ο Νόμος Βρούτση για τα όρια ηλικίας,αυτά που τάχα θα καταργούσαν οι σημερινοί Κυβερνώντες.
Το τι ακούσαμε 7 μήνες τώρα δεν περιγράφετε. Μέχρι και ότι ....θα πληρωνόταν το εφάπαξ σε όσους έχουν 35 χρόνια υπηρεσίας. Εμπόριο ελπίδας κανονικό.
Και κάτι τελευταίο απο το στέκι της έλξης >
Καμια πρόβλεψη δεν έχει ο Νόμος Βρούτση για τα όρια ηλικίας,αυτά που τάχα θα καταργούσαν οι σημερινοί Κυβερνώντες.
Το τι ακούσαμε 7 μήνες τώρα δεν περιγράφετε. Μέχρι και ότι ....θα πληρωνόταν το εφάπαξ σε όσους έχουν 35 χρόνια υπηρεσίας. Εμπόριο ελπίδας κανονικό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου