Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Κυριακή 23 Ιουνίου 2024

Πρόστιμο 50.000 ευρώ στη Hellenic Train για μη τήρηση κανόνων ασφάλειας

 Αφορά σοβαρό περιστατικό παρολίγον σύγκρουσης δύο συρμών στις Αχαρνές, λίγο πριν τα περασμένα Χριστούγεννα. Τι αναφέρει η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων. Οξύνεται η κόντρα των μηχανοδηγών με τις Hellenic Train – ΟΣΕ.

Πρόστιμο 50.000 ευρώ στη Hellenic Train επιβάλλει η ΡΑΣ για το συμβάν με την παραβίαση κόκκινου φωτόσημου από συρμό του προαστιακού λίγο πριν τα περασμένα Χριστούγεννα, ενώ περιορίζεται σε «απειλή» έναντι του ΟΣΕ.

Η ρυθμιστική αρχή, μετά τη δημοσιοποίηση του συμβάντος που ξύπνησε μνήμες από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, καθώς αποφεύχθηκε χάρη στην τηλεδιοίκηση, μία παρολίγον σύγκρουση στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ), προχώρησε σε αυτεπάγγελτη έρευνα.

Εξετάζοντας όλα τα προσκομισθέντα στοιχεία, αλλά και τις ενστάσεις που υπέβαλαν οι δύο φορείς, η ΡΑΣ διαπίστωσε ότι δεν τηρήθηκαν από τη Hellenic Train οι προβλεπόμενοι από τον νόμο κανόνες ασφαλείας των σιδηροδρόμων. Ειδικότερα, μετά τη σχετική έρευνα, απέδωσε την παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη στο γεγονός ότι ο μηχανοδηγός αγνόησε το «πορτοκαλί» φωτόσημο σε απόσταση 1.200 μέτρων και δεν φρέναρε εγκαίρως.

Στον αντίποδα, στο ημερήσιο φύλλο περιστατικών ασφάλειας και καταργήσεων, το οποίο προσκόμισε η Hellenic Train, αιτιολογεί την υπέρβαση από την αμαξοστοιχία που εκτελούσε το δρομολόγιο Κιάτο – Πειραιάς του ερυθρού σηματοδότη στο ΣΚΑ λόγω ολίσθησης. Απέδωσε, δε, το συμβάν σε καθυστέρηση πέδησης από τον μηχανοδηγό, λόγω λάθος υπολογισμού της απόστασης, συμπέρασμα στο οποίο καταλήγει και το πόρισμα του ΟΣΕ.

Επίσης, παρότι της ζητήθηκε από την αρχή, η εταιρεία δεν προσκόμισε τα στοιχεία του ταχογράφου, με την αιτιολόγηση ότι δεν υπάρχουν. Για τα παραπάνω, η αρχή επέβαλε πρόστιμο συνολικού ύψους 50.000 ευρώ και προειδοποίησε την εταιρεία να συμμορφώνεται με τους νόμους και τους κανονισμούς, απειλώντας με νέα πρόστιμα εάν πιαστεί υπότροπη. Προειδοποίηση απέστειλε, όμως, και στον ΟΣΕ, για την υποχρέωσή του να τηρεί, ως διαχειριστής της σιδηροδρομικής υποδομής, το σύνολο του γενικού κανονισμού κυκλοφορίας, όπως αυτός έχει τροποποιηθεί και ισχύει, με απειλή μάλιστα προστίμου.

Εκπαιδευτικό ή όχι το δρομολόγιο;

Ως προς το εάν υπήρχε εκπαιδευόμενος μηχανοδηγός εντός της καμπίνας, ελλείψει όμως πιστοποιημένου μηχανοδηγού-εκπαιδευτή, όπως ορίζεται από τον νόμο, η αρχή αποδέχθηκε ως βάσιμους τους ισχυρισμούς της εταιρείας. Ότι, δηλαδή, το δρομολόγιο δεν είχε δηλωθεί ως εκπαιδευτικό και συγχρόνως ο εν λόγω επιβαίνων απλώς μετακινείτο με τον συρμό, όπως δικαιούνται οι εργαζόμενοι της εταιρείας. Παραδοχή που απαλλάσσει και τον ΟΣΕ από τη σχετική ευθύνη.


Εξάλλου, από τα προσκομισθέντα έγγραφα η ΡΑΣ διαπίστωσε ότι, εκείνη την περίοδο εκείνος είχε ήδη ολοκληρώσει την απαιτούμενη εκπαιδευτική διαδικασία και ανέμενε τις εξετάσεις ώστε να λάβει την ευρωπαϊκή άδεια μηχανοδηγού. Υπενθυμίζεται ότι σε πρόσφατη απόφαση – πιλότο της ΡΑΣ, για περιστατικό που χρονολογείται από το 2021, με τη σύγκρουση δύο φορταμαξών.

Σε αυτή διαπιστώθηκε ότι ένας εκ των μηχανοδηγών της αμαξοστοιχίας είτε δεν διέθετε τουλάχιστον ένα από τα απαραίτητα πιστοποιητικά,  προκειμένου να οδηγεί στο δίκτυο, είτε διέθετε ελλιπή πιστοποιητικά, έγινε στην εταιρεία η σχετική σύσταση. Όμως, αυτή «πιάστηκε» υπότροπη σε δύο μεταγενέστερα συμβάντα, με αποτέλεσμα να της επιβληθεί στα μέσα Μαρτίου πρόστιμο 100.000 ευρώ.

Μπρα-ντε-φερ μηχαδηγών με Hellenic Train και ΟΣΕ

Πάντως, στη διαχείριση του περιστατικού στο ΣΚΑ, που βγήκε στη δημοσιότητα στις αρχές του 2024, οι μηχανοδηγοί είδαν τότε μία ξεκάθαρη στοχοποίησή τους, την οποία απέδωσαν στις δυναμικές τους παρεμβάσεις μετά τα Τέμπη. Αυτή η υποβόσκουσα τότε κόντρα, φαίνεται πως επανέρχεται τις τελευταίες ημέρες πολύ πιο δυναμικά.

Πριν λίγες ημέρες, η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) με δύο εξώδικα προειδοποιούσε για τον κίνδυνο νέου σιδηροδρομικού ατυχήματος, δεδομένου ότι 16 μήνες μετά την τραγωδία των Τεμπών, ο σιδηρόδρομος εξακολουθεί να λειτουργεί με σημαντικά κενά ασφαλείας. Εχθές, με κοινή απάντηση προς τα εξώδικα, οι διοικήσεις ΟΣΕ και Hellenic Train αναφέρθηκαν σε πρωτοβουλίες που επιδιώκουν να πλήξουν τη φήμη του σιδηροδρομικού τομέα.

Σημείωσαν, μάλιστα, πως αυτές δεν θα εμποδίσουν τη συνεργασία των δυο διοικήσεων, «που είναι αποφασισμένες μέσω ουσιαστικού διαλόγου να βελτιώσουν τις υπηρεσίες του ελληνικού σιδηροδρόμου προς το επιβατικό κοινό, αλλά και προς το εμπορευματικό έργο». Επισήμαναν, μάλιστα, που οι δυσλειτουργίες του παρελθόντος έχουν εντοπιστεί και έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες επίλυσής τους.


www.businessdaily.gr Όλγα Κλώντζα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου