Και όλη η συνέντευξη του Δ/ντος Συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ κ. Πετρόπουλου.(.ypodomes.com)
Με απόφαση του ΔΣ της ΕΡΓΟΣΕ αποφασίστηκε η προκήρυξη της μελέτης για την κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής για τη σύνδεση του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών (ΣΚΑ) με την κύρια γραμμή του ΟΣΕ προς Β. Ελλάδα με παράκαμψη του Δήμου Αχαρνών.
Πρόκειται για έργο που ουσιαστικά «συμπληρώνει» τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου της Αττικής και μάλιστα με σημαντικά τεχνικά έργα. Στόχος είναι το έργο να δημοπρατηθεί μέσω του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020.
Θα πραγματοποιηθούν τοπογραφικές, συγκοινωνιακές, υδραυλικές, στατικές, Ηλεκτρομηχανολογικές και γεωτεχνικές μελέτες. Το τμήμα αυτό θα διαθέτει και μία σήραγγα 750 μέτρων στα όρια του Δήμου Αχαρνών (σήραγγα Αχαρνών).
Ερώτηση: Πότε θα παραδοθεί και επίσημα το τμήμα 3 Γέφυρες-ΣΚΑ και οι σταθμοί ΠΥΡΓΟΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ και ΛΥΚΟΤΡΥΠΑ;
Γ.Πετρόπουλος: Δεν θα αργήσουν να παραδοθούν. Λογικά μέχρι τον Μάρτιο θα έχουν ανοίξει, μαζί και οι 2 σταθμοί που αναφέρατε.
Ερώτηση: Πότε να περιμένουμε την εργολαβία ολοκλήρωσης του τμήματος Πειραιάς-3 Γέφυρες;
Γ.Πετρόπουλος: Είναι ένα έργο που ετοιμάζουμε προς δημοπράτηση αυτή την εποχή. Γίνεται ολοκλήρωση των τευχών δημοπράτησης και ακολούθως πρέπει να εγκριθούν από τον ΟΣΕ. Έχουν προϋπολογισμό γύρω στα 80εκ.ερυώ και δεν πιστεύουμε να καθυστερήσει η δημοπράτηση τους.
Ερώτηση: Τι θα γίνει με τον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό της Αθήνας;
Γ.Πετρόπουλος: Εντάσσεται στην ίδια εργολαβία και περιλαμβάνει την λειτουργία των συνολικά 8 αποβάθρων του σταθμού.
Ερώτηση: Υπάρχει κάποια εξέλιξη για την επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου προς Λαύριο;
Γ.Πετρόπουλος: Υπάρχουν δύο μελέτες αυτή τη στιγμή που βρίσκονται στο ΥΠΕΚΑ εδώ και καιρό. Είναι καθυστερημένες καθώς περιμένουμε την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για την οριστική χάραξη. Επίσης έχουμε και αντιδράσεις από τους κατοίκους των περιοχών που θα διέλθει ο Προαστιακός.
Αυτή τη στιγμή έχουμε εγκεκριμένη την ΠΠΕ και πιστεύουμε ότι είναι εφικτό να δημοπρατηθεί στο νέο ΕΣΠΑ (2014-2020). Το κόστος του εκτιμάται γύρω στα 200εκ.ευρώ.
Ερώτηση: Έχουν γίνει 3 διαγωνισμοί για 3 μεγάλα έργα αλλά δεν έχουν ανατεθεί ακόμα. Πότε θα υπογραφούν οι συμβάσεις;
Γ.Πετρόπουλος: Α. Για το έργο ανάταξης της ηλεκτροκίνησης Αχαρνές-Τιθορέα, ο διαγωνισμός πάει για παρουσίαση και έγκριση από την Βουλή καθώς έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Θα ακολουθήσει η υπογραφή της σύμβασης.
Β. Για το έργο-σκούπα Τιθορέα-Δομοκός που ολοκληρώνει τον διάδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη, είχαμε 2 ενστάσεις στο ΣτΕ. Οι αποφάσεις βγήκαν απορριπτικές και έτσι περιμένουμε να καθαρογραφούν και να προχωρήσουμε με απόφαση του Δ.Σ στην ανάδειξη του προσωρινού αναδόχου. Πιστεύουμε πως μέχρι τον Απρίλιο θα υπογραφεί η σύμβαση.
Γ.Για το έργο Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος που περιλαμβάνει τη σήραγγα Παναγοπούλας δεν έχει γίνει ακόμα η ανακήρυξη του μειοδότη και είμαστε προς το παρόν σε αναμονή.
Ερώτηση: Πέρυσι διαλύθηκαν κάποιες εργολαβίες στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη τα οποία παραμένουν ορφανά. Πότε να περιμένουμε την δημοπράτηση του έργου σκούπα;
Γ.Πετρόπουλος: Είμαστε σε φάση ολοκλήρωσης των τευχών δημοπράτησης και ακολούθως θα σταλεί στην Διαχειριστική Αρχή για γνωμοδότηση. Το έργο έχει προϋπολογισμό 180-200εκ.ευρώ και πιστεύουμε πως μέσα στην Άνοιξη θα δημοπρατηθεί.
Ερώτηση: Από τον Ψαθόπυργο μέχρι την Πάτρα τι θα γίνει; Με το θέμα της υπογειοποίησης στην πόλη της Πάτρας θα έχουμε κάτι;
Γ.Πετρόπουλος: Πιθανότατα το έργο να πάει για το νέο ΕΣΠΑ. Μιλάμε για δύο τμήματα. Το πρώτο από τον Ψαθόπυργο μέχρι το Ρίο με κόστος 120εκ.ευρώ, το όποιο είναι προχωρά αλλά είναι ανώριμο ακόμα.
Διερευνούμε όλες τις πιθανότητες για να υπάρξει εκσυγχρονισμός σε όλο το τμήμα μέχρι την Πάτρα. Η προσωπική μου άποψη είναι πως και λόγω της σφοδρής οικονομικής κρίσης, το τρένο να πάει επιφανειακά με ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση. Το κόστος σε αυτή την περίπτωση θα ήταν το 1/10 από την λύση της υπογειοποίησης που αποφασίστηκε το 2007 και ανεβάζει το κόστος στα 700εκ.ευρώ.
Ερώτηση: Τι να περιμένουμε για τα έργα στον Θεσσαλικό Σιδηρόδρομο που διεκδικεί η Περιφέρεια Θεσσαλίας;
Γ.Πετρόπουλος: Κοιτάξτε, είμαστε σε συνεννόηση με την Περιφέρεια και υπάρχουν τα εξής δεδομένα. Σε πρώτη φάση κοιτάμε το τμήμα Λάρισα-Βόλος. Εκεί θα χρειαστούν 2 εργολαβίες. Την πρώτη από τον ΟΣΕ και αφορά την ανακαίνιση των γραμμών με κόστος 4-5 εκ.ευρώ.
Η δεύτερη θα γίνει από την ΕΡΓΟΣΕ και αφορά την ηλεκτροκίνηση της γραμμής με κόστος 20εκ.ευρώ. Χρηματοδότηση υπάρχει, οπότε είναι ένα έργο που είναι εφικτό να γίνει.
Για το τμήμα Καλαμπάκα-Παλαιοφάρσαλος τα πράγματα είναι απλά καθώς η γραμμή ανακαινίστηκε πρόσφατα. Μιλάμε για ένα έργο 45εκ.ευρώ που περιλαμβάνει ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση. Προς το παρόν πρέπει να γίνει η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Το έργο είναι ακόμα ανώριμο ενώ και οι πιστώσεις δεν υπάρχουν, προς το παρόν.
Ερώτηση: Πείτε μας για τα έργα σύνδεσης του Σιδηρόδρομου με τα λιμάνια Καβάλας και Αλεξανδρούπολης
Γ.Πετρόπουλος: Πρόκειται για δύο έργα που αποφασίστηκε να γίνουν για να εξυπηρετήσουν την εμπορευματική κίνηση των δύο λιμανιών. Ήδη στην Αλεξανδρούπολη εγκρίθηκε η ένταξη στο ΕΣΠΑ και επίκειται η δημοπράτηση ενώ για το έργο στο λιμάνι της Καβάλας εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι.
Με απόφαση του ΔΣ της ΕΡΓΟΣΕ αποφασίστηκε η προκήρυξη της μελέτης για την κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής για τη σύνδεση του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών (ΣΚΑ) με την κύρια γραμμή του ΟΣΕ προς Β. Ελλάδα με παράκαμψη του Δήμου Αχαρνών.
Πρόκειται για έργο που ουσιαστικά «συμπληρώνει» τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου της Αττικής και μάλιστα με σημαντικά τεχνικά έργα. Στόχος είναι το έργο να δημοπρατηθεί μέσω του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020.
Θα πραγματοποιηθούν τοπογραφικές, συγκοινωνιακές, υδραυλικές, στατικές, Ηλεκτρομηχανολογικές και γεωτεχνικές μελέτες. Το τμήμα αυτό θα διαθέτει και μία σήραγγα 750 μέτρων στα όρια του Δήμου Αχαρνών (σήραγγα Αχαρνών).
Ερώτηση: Πότε θα παραδοθεί και επίσημα το τμήμα 3 Γέφυρες-ΣΚΑ και οι σταθμοί ΠΥΡΓΟΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ και ΛΥΚΟΤΡΥΠΑ;
Γ.Πετρόπουλος: Δεν θα αργήσουν να παραδοθούν. Λογικά μέχρι τον Μάρτιο θα έχουν ανοίξει, μαζί και οι 2 σταθμοί που αναφέρατε.
Ερώτηση: Πότε να περιμένουμε την εργολαβία ολοκλήρωσης του τμήματος Πειραιάς-3 Γέφυρες;
Γ.Πετρόπουλος: Είναι ένα έργο που ετοιμάζουμε προς δημοπράτηση αυτή την εποχή. Γίνεται ολοκλήρωση των τευχών δημοπράτησης και ακολούθως πρέπει να εγκριθούν από τον ΟΣΕ. Έχουν προϋπολογισμό γύρω στα 80εκ.ερυώ και δεν πιστεύουμε να καθυστερήσει η δημοπράτηση τους.
Ερώτηση: Τι θα γίνει με τον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό της Αθήνας;
Γ.Πετρόπουλος: Εντάσσεται στην ίδια εργολαβία και περιλαμβάνει την λειτουργία των συνολικά 8 αποβάθρων του σταθμού.
Ερώτηση: Υπάρχει κάποια εξέλιξη για την επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου προς Λαύριο;
Γ.Πετρόπουλος: Υπάρχουν δύο μελέτες αυτή τη στιγμή που βρίσκονται στο ΥΠΕΚΑ εδώ και καιρό. Είναι καθυστερημένες καθώς περιμένουμε την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για την οριστική χάραξη. Επίσης έχουμε και αντιδράσεις από τους κατοίκους των περιοχών που θα διέλθει ο Προαστιακός.
Αυτή τη στιγμή έχουμε εγκεκριμένη την ΠΠΕ και πιστεύουμε ότι είναι εφικτό να δημοπρατηθεί στο νέο ΕΣΠΑ (2014-2020). Το κόστος του εκτιμάται γύρω στα 200εκ.ευρώ.
Ερώτηση: Έχουν γίνει 3 διαγωνισμοί για 3 μεγάλα έργα αλλά δεν έχουν ανατεθεί ακόμα. Πότε θα υπογραφούν οι συμβάσεις;
Γ.Πετρόπουλος: Α. Για το έργο ανάταξης της ηλεκτροκίνησης Αχαρνές-Τιθορέα, ο διαγωνισμός πάει για παρουσίαση και έγκριση από την Βουλή καθώς έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Θα ακολουθήσει η υπογραφή της σύμβασης.
Β. Για το έργο-σκούπα Τιθορέα-Δομοκός που ολοκληρώνει τον διάδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη, είχαμε 2 ενστάσεις στο ΣτΕ. Οι αποφάσεις βγήκαν απορριπτικές και έτσι περιμένουμε να καθαρογραφούν και να προχωρήσουμε με απόφαση του Δ.Σ στην ανάδειξη του προσωρινού αναδόχου. Πιστεύουμε πως μέχρι τον Απρίλιο θα υπογραφεί η σύμβαση.
Γ.Για το έργο Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος που περιλαμβάνει τη σήραγγα Παναγοπούλας δεν έχει γίνει ακόμα η ανακήρυξη του μειοδότη και είμαστε προς το παρόν σε αναμονή.
Ερώτηση: Πέρυσι διαλύθηκαν κάποιες εργολαβίες στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη τα οποία παραμένουν ορφανά. Πότε να περιμένουμε την δημοπράτηση του έργου σκούπα;
Γ.Πετρόπουλος: Είμαστε σε φάση ολοκλήρωσης των τευχών δημοπράτησης και ακολούθως θα σταλεί στην Διαχειριστική Αρχή για γνωμοδότηση. Το έργο έχει προϋπολογισμό 180-200εκ.ευρώ και πιστεύουμε πως μέσα στην Άνοιξη θα δημοπρατηθεί.
Ερώτηση: Από τον Ψαθόπυργο μέχρι την Πάτρα τι θα γίνει; Με το θέμα της υπογειοποίησης στην πόλη της Πάτρας θα έχουμε κάτι;
Γ.Πετρόπουλος: Πιθανότατα το έργο να πάει για το νέο ΕΣΠΑ. Μιλάμε για δύο τμήματα. Το πρώτο από τον Ψαθόπυργο μέχρι το Ρίο με κόστος 120εκ.ευρώ, το όποιο είναι προχωρά αλλά είναι ανώριμο ακόμα.
Διερευνούμε όλες τις πιθανότητες για να υπάρξει εκσυγχρονισμός σε όλο το τμήμα μέχρι την Πάτρα. Η προσωπική μου άποψη είναι πως και λόγω της σφοδρής οικονομικής κρίσης, το τρένο να πάει επιφανειακά με ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση. Το κόστος σε αυτή την περίπτωση θα ήταν το 1/10 από την λύση της υπογειοποίησης που αποφασίστηκε το 2007 και ανεβάζει το κόστος στα 700εκ.ευρώ.
Ερώτηση: Τι να περιμένουμε για τα έργα στον Θεσσαλικό Σιδηρόδρομο που διεκδικεί η Περιφέρεια Θεσσαλίας;
Γ.Πετρόπουλος: Κοιτάξτε, είμαστε σε συνεννόηση με την Περιφέρεια και υπάρχουν τα εξής δεδομένα. Σε πρώτη φάση κοιτάμε το τμήμα Λάρισα-Βόλος. Εκεί θα χρειαστούν 2 εργολαβίες. Την πρώτη από τον ΟΣΕ και αφορά την ανακαίνιση των γραμμών με κόστος 4-5 εκ.ευρώ.
Η δεύτερη θα γίνει από την ΕΡΓΟΣΕ και αφορά την ηλεκτροκίνηση της γραμμής με κόστος 20εκ.ευρώ. Χρηματοδότηση υπάρχει, οπότε είναι ένα έργο που είναι εφικτό να γίνει.
Για το τμήμα Καλαμπάκα-Παλαιοφάρσαλος τα πράγματα είναι απλά καθώς η γραμμή ανακαινίστηκε πρόσφατα. Μιλάμε για ένα έργο 45εκ.ευρώ που περιλαμβάνει ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση. Προς το παρόν πρέπει να γίνει η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Το έργο είναι ακόμα ανώριμο ενώ και οι πιστώσεις δεν υπάρχουν, προς το παρόν.
Ερώτηση: Πείτε μας για τα έργα σύνδεσης του Σιδηρόδρομου με τα λιμάνια Καβάλας και Αλεξανδρούπολης
Γ.Πετρόπουλος: Πρόκειται για δύο έργα που αποφασίστηκε να γίνουν για να εξυπηρετήσουν την εμπορευματική κίνηση των δύο λιμανιών. Ήδη στην Αλεξανδρούπολη εγκρίθηκε η ένταξη στο ΕΣΠΑ και επίκειται η δημοπράτηση ενώ για το έργο στο λιμάνι της Καβάλας εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου