Υπό “ομηρία” βρίσκονται οι διαγωνισμοί αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της πρώην τεχνικής βάσης του ΟΣΕ, της ΕΕΣΣΤΥ. Η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν έχει κλείσει ακόμα το φάκελο των κρατικών ενισχύσεων σε ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΟΣΕ, κάτι το οποίο θέτει πρόσθετους προβληματισμούς στους υποψήφιους επενδυτές.
Του Φώτη Φωτεινού -metaforespess.gr
Μονάχα τυχαία δεν ήταν η τοποθέτηση του προέδρου των Ρωσικών Σιδηροδρόμων (RZD) Βλαντιμίρ Γιακούνιν, ο οποίος σε συνέντευξή του, ανέφερε ότι “ανησυχώ, διότι γνωρίζω την ΕΕ και την πολιτική της. Ως τώρα δεν έχουμε ξεκάθαρη εικόνα για το ποια θα είναι η διαδικασία της ιδιωτικοποίησης Αν ενδιαφέρεστε, ερχόμαστε, αν δεν ενδιαφέρεστε, δεν ερχόμαστε”.
O πρόεδρος των Ρωσικών Σιδηροδρόμων, όπως και οι άλλοι δυο διεκδικητές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι Γάλλοι της SNCF και οι Ρουμάνοι τηςGFR γνωρίζουν ότι η διαδικασία αποκρατικοποίησης της ελληνικής σιδηροδρομικής εταιρείας τελεί υπό την διακριτική εποπτεία της ΕΕ.
Πόσω μάλλον, όταν η ΕΕ έχει διαπιστώσει κρατικές ενισχύσεις ύψους 1,2 δισ. για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και 1 δισ. για τον ΟΣΕ, οι οποίες πηγάζουν από τις διαγραφές χρεών και τη μεταφορά τροχαίου υλικού και ακινήτων.
Μπορεί η ελληνική κυβέρνηση, μέσα από το νόμο εξυγίανσης του ΟΣΕ, να έχει προβεί στον λειτουργικό διαχωρισμό του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ωστόσο οι μεταξύ τους συμβάσεις δεν έχουν πείσει, τελεσίδικα, την ΕΕ για την μη ύπαρξη κρατικών ενισχύσεων.
Υπενθυμίζεται ότι οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι κατέβηκαν στο διαγωνισμό αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την κατασκευαστική ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ του Γ. Περιστέρη. Ως αντιπάλους έχουν τους γαλλικούς σιδηροδρόμους (SNCF) και τον Ρουμάνο Γκρούια Στόικα, ιδιοκτήτη της Grup Feroviar Roman, ο οποίος έχει προβλήματα στη χώρα του, αφού δεν κατάφερε να βρει τα αναγκαία κεφάλαια για την εξαγορά της CFR Marfa, αν και πλειοδότησε στο σχετικό διαγωνισμό.
Πάντως, εάν και στις δημόσιες τοποθετήσεις τους, τόσο ο Β. Γιακούνιν, όσο και η Β. Ματβιένκο (Άνω Βουλή Ρωσίας) ανέφεραν ότι “εμείς ενδιαφερόμαστε για ενιαίες υποδομές ΤΡΑΙΝΟΣΕ – ΟΛΘ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αυτόνομη είναι μηδαμινής σημασίας και αξίας”, παρόλα ταύτα δεν έχουν θέσει τέτοιους αστερίσκους στα έγγραφα συμμετοχής στους διαγωνισμούς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ.
“Οι Ρώσοι τα λένε αυτά για δημόσια κατανάλωση, εάν είχαν θέσει προαπαιτούμενα, θα είχαν αποκλειστεί από τη συνέχεια των διαγωνισμών”, αναφέρουν στελέχη που παρακολουθούν την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Ο διαγωνισμός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εισήλθε στη β΄ φάση, δηλαδή στην κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών. Οι προσφορές εκτιμάται ότι θα κατατεθούν έως τη λήξη του πρώτου εξαμήνου του 2014.
Για την πρώην τεχνική βάση του ΟΣΕ, την ΕΕΣΣΤΥ έχουν εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον πάλι με την ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ, με αντιπάλους την γερμανική Siemens και τη γαλλική Alstom, η οποία συνασπίστηκε με την Demco του ομίλου Κοπελούζου.
Και οι δυο διαγωνισμοί έχουν προκαλέσει την εναντίωση των σιδηροδρομικών. Μάλιστα, χθες συζητήθηκε στο Συμβούλιο της Επικρατείας, η αίτηση της ΠΟΣ και των σωματείων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την ακύρωση μεταβίβασης μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο ΤΑΙΠΕΔ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου