Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου 2014

«Σώζονται» τα 130 εκατ. ευρώ της ηλεκτροκίνησης

Λίφτινγκ στον σταθμό Λαρίσης – Έρχεται εργολαβία 20 εκατ. ευρώ
Το εφιαλτικό σενάριο της κατάπτωσης των 130 εκατ. ευρώ από τα ευρωπαϊκά κονδύλια που δαπανήθηκαν για τη δημιουργία δικτύου ηλεκτροκίνησης στον σιδηρόδρομο και παρ' ολίγον να επιστρέφονταν λόγω της καταγγελίας
της σύμβασης του ΟΣΕ για την αναβάθμιση του Προαστιακού στο τμήμα Πειραιάς - Τρεις Γέφυρες φαίνεται ότι τελικά δεν θα επιβεβαιωθεί.
Το έργο της ηλεκτροκίνησης του δικτύου Πειραιάς - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη ξεκίνησε το 1997 με προϋπολογισμό 160 εκατ. ευρώ, ο οποίος έπειτα από απίστευτες δυσκολίες έφτασε σχεδόν στα 200 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 130 εκατ. προέρχονται από ευρωπαϊκούς πόρους, χωρίς το έργο να έχει λειτουργήσει υπό φυσιολογικές συνθήκες. 

Η εργολαβία των €20 εκατ. και η σηματοδότηση

Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Υποδομών πέρασε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ένα μικρό έργο, το οποίο θα έρθει να κλείσει τη μεγάλη εκκρεμότητα της ηλεκτροκίνησης, να συμμαζέψει το χάλι του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών και να αποτρέψει μια οικονομική καταστροφή για τον ΟΣΕ.

Οπως πληροφορείται «Το Βήμα», η ΕΡΓΟΣΕ προχωρεί στη δημοπράτηση της εγκατάστασης δικτύου ηλεκτροκίνησης από τον Πειραιά ως τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Αθηνών, καθώς και ορισμένων μικρών έργων αποκατάστασης στον κεντρικό σταθμό της πρωτεύουσας. Το έργο αναμένεται να δημοπρατηθεί ως το τέλος του Σεπτεμβρίου.

Η συγκεκριμένη εργολαβία προϋπολογίζεται στα 20 εκατ. ευρώ και υπόσχεται να κλείσει οριστικά και αμετάκλητα τον φάκελο της ηλεκτροκίνησης που «τρέχει» από το 1997 με διαρκή προβλήματα, έχοντας καλύψει τρία ολόκληρα κοινοτικά προγράμματα (Β' ΚΠΣ, Γ' ΚΠΣ και ΕΣΠΑ). 

Είχε προηγηθεί η απόρριψη από την Κομισιόν της δημοπράτησης των υπολειπόμενων εργασιών της σύμβασης 994/2005, την οποία είχε καταγγείλει ο ΟΣΕ το 2011. Ο προτεινόμενος προϋπολογισμός έφτανε τα 80 εκατ. ευρώ, όμως οι Βρυξέλλες έστειλαν πίσω το σχέδιο και δέχθηκαν τελικά ύστερα από πολύ κόπο να εγκρίνουν τα απολύτως απαραίτητα.

Ωστόσο, είναι άγνωστο το τι θα απογίνει με τα υπολειπόμενα τμήματα του έργου που σαπίζουν από το 2011. Πληροφορίες θέλουν να μην υπάρχει κάτι σαφές στο πλάνο αναφορικά με τη σηματοδότηση του άξονα Πειραιάς - Αθήνα και με τα ανολοκλήρωτα έργα πολιτικού μηχανικού.

Ανακαίνιση Προαστιακού και ανάταξη ηλεκτροκίνησης

Πάντως, σύμφωνα με έγγραφο της Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής Μεταφορών προβλέπεται η ολοκλήρωση και λειτουργία της Ανακαίνισης του Προαστιακού Σιδηροδρόµου στο τµήµα Πειραιάς - Τρεις Γέφυρες στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ ως τις 31.12.2015, «σύµφωνα και µε την υποβληθείσα προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Αίτηση Επιβεβαίωσης Συνδροµής Μεγάλου Εργου, σε διαφορετική περίπτωση θα υπάρξει επιστροφή της κοινοτικής συνδροµής».

Σημειωτέον ότι στον έλεγχο του έργου ο επιλέξιµος προϋπολογισµός της πράξης ένταξης του έργου διαμορφώθηκε σε 53,5 εκατ. ευρώ, µειωµένος κατά 14,6 εκατ. ευρώ, σε σχέση µε τον αρχικό επιλέξιµο προϋπολογισµό. Και αυτό διότι κατά τη διάρκεια του έργου προέκυψαν δαπάνες που δεν υπήρχαν στην αρχική μελέτη, όπως π.χ. οι σταθμοί Ταύρου και Λεύκας ή οι αρχαιολογικές εργασίες.

Παράλληλα, βρίσκεται σε εξέλιξη η εργολαβία ανάταξης της ηλεκτροκίνησης στον άξονα Αχαρνές - Τιθορέα, την οποία είχε κερδίσει έπειτα από διαγωνισμό της ΕΡΓΟΣΕ η Τέρνα Ενεργειακή.

Το έργο, προϋπολογισμού 21,8 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει την ανάταξη και εν λειτουργία παράδοση των Συστημάτων Ηλεκτροκίνησης και Τηλεδιοίκησης εντός 16 μηνών. Μάλιστα, περιλαμβάνει option για την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Σταθμός Λαρίσης - Τρεις Γέφυρες, που μπορεί να ενεργοποιηθεί με συμπληρωματική σύμβαση και έτσι να «κλείσει» η εκκρεμότητα της Ηλεκτροκίνησης στο σύνολο του βασικού σιδηροδρομικού άξονα της Ελλάδας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το τμήμα Οινόη - Χαλκίδα ανατάχθηκε και λειτουργεί, ως το τέλος του μήνα θα παραδοθεί το τμήμα Οινόη - Κιούρκα και ως τα τέλη του Οκτώβρη η ηλεκτροκίνηση θα ενεργοποιηθεί πλήρως στο τμήμα ΣΚΑ - Χαλκίδα. Η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται να επέλθει στις αρχές του 2015.

Παράλληλα, υπογράφεται τις επόμενες ημέρες η σύμβαση για την ανάταξη της σηματοδότησης του σιδηροδρομικού δικτύου μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ και του σχήματος Ακτωρ-Alstom, για την ανάταξη και αναβάθμιση της σηματοδότησης στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας, προϋπολογισμού 41,2 εκατ. ευρώ, το οποίο περιλαμβάνει και αντικατάσταση 70 αλλαγών τροχιάς σε εντοπισμένα τμήματα.

Ειδικότερα, προβλέπεται αποκατάσταση και αναβάθμιση των συστημάτων σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης στον κύριο άξονα, εγκατάσταση καλωδίου οπτικών ινών κατά μήκος του έργου, προστασία των καλωδιώσεων χαλκού από κλοπές και δολιοφθορές, αναβάθμιση των σιδηροδρομικών σταθμών μεταξύ Οινόης - Δαύλειας και Δομοκού - Λάρισας και αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης - Κιλκίς εντός 24 μηνών.

Η ολοκλήρωση του έργου θα δώσει τη δυνατότητα ανάπτυξης ταχύτητας ως 200 χλμ. ανά ώρα σε μεγάλα τμήματα του δικτύου, μειώνοντας σημαντικά τον χρόνο της διαδρομής Αθήνα - Θεσσαλονίκη.

Του Αχιλλέα Χεκίμογλου
ΤΟ ΒΗΜΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου