Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Δευτέρα, 5 Δεκεμβρίου 2016

Σχετικά με τις ώρες μηχανοδήγησης...- Ξεκάθαρη η άποψη μας

Τόνοι μελανιού χύθηκαν τις τελευταίες μέρες για ένα θέμα που κατά την άποψη μας θα έπρεπε ήδη να έχει κλείσει.Αναφερόμαστε στην πρόταση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τις ώρες μηχανοδήγησης και τα όσα -θλιβερά-ακολούθησαν μετά την τελευταία συνεδρίαση του ΔΣ του Σωματείου μας. Είναι ξεκάθαρο σε όλους
πλέον ότι ΔΑΚΕ και ΠΑΣΚ κάνουν τα πάντα για να τορπιλίσουν μια ενδεχόμενη ιστορική συμφωνία του Σωματείου μας.Αν οι καιροί ήταν διαφορετικοί και άλλοι είχαν την ευθύνη της ΠΕΠΕ, ΔΑΚΕ και ΠΑΣΚ σήμερα θα διαβάζαμε διθυράμβους για την ιστορική επιτυχία τους,την υπογραφή δηλαδή συμφωνίας της ΠΕΠΕ με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.Αυτό δεν συμβαίνει και κάπως έτσι οι 2 παρατάξεις επιχειρούν να εμποδίσουν την συμφωνία με δικαιολογίες που δεν ευσταθούν.

Αναφερόμαστε τόσο στην πρόφαση τους για αναξιόπιστη Διοίκηση (που όμως έχει υπογράψει ΣΣΕ) όσο και στην επίκληση της εγκυκλίου Κουτρουμπά, που παρουσιάζουν οι συνδικαλιστές των ΔΑΚΕ και ΠΑΣΚ νομίζοντας ότι μπορούν να ξεγελάσουν τους μηχανοδηγούς.
Η αλήθεια είναι ότι η εγκύκλιος Κουτρουμπά αφορά τις 5 ώρες μηχανοδήγησης και εκδόθηκε το 2007, 20 μέρες μετά την πρώτη εγκύκλιο τότε που αφορούσε τις 6 ώρες μηχανοδήγησης και οδήγησε σε παραίτηση τον τότε Πρόεδρο του Σωματείου μας,Βασίλη Τουρλή.
Παραίτηση που διήρκεσε 20 μέρες, όσες και χρειάστηκαν για να εκδοθεί η νέα εγκύκλιος με τις 5 ώρες που διαπραγματεύτηκε ο τότε Αντιπρόεδρος Ζαφείρης Βελλής. Μετά την έκδοση της εγκυκλίου ο συνάδελφος Τουρλής επανήλθε στην θέση του Προέδρου της ΠΕΠΕ.
Οι γνώστες κάνουν λόγο για έντονο παρασκήνιο τότε και για κάποιους που στήριζαν ακόμα και τις 6 ώρες μηχανοδήγησης. Άλλωστε σε πολλές υπηρεσίες (διπλά Έδεσσα για παράδειγμα τότε) το όριο αυτό ήταν πολύ κοντινό στην πραγματικότητα του κλάδου,ενώ τα δεκάωρα και τα δωδεκάωρα στην καθημερινότητα μας.
Το 2010 με την ανάληψη της Διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εκδόθηκε ΝΕΑ εγκύκλιος απο τον κ, Ρετσινά που επανέφερε τις ώρες μηχανοδήγησης στις 6.
Η αντίδραση της ΠΕΠΕ ήταν άμεση. Συστήθηκε επιτροπή με την συμμετοχή των Θεοδωρόπουλου-Τουρλή απο την μεριά του Σωματείου μας, με το θέμα να παγώνει και να συμφωνείται σιωπηρά η θέσπιση των 5 ωρών και 30 λεπτών για τις ώρες μηχανοδήγησης.
Όριο που εφαρμόζεται απο τότε στα κυκλώματα του Προαστιακού Αθηνών (τόσο για το Κιάτο,όσο και για την Χαλκίδα)αλλά και αποτελεί γενικότερο μπούσουλα για τα κυκλώματα εργασίας Πανελλαδικά.
Όριο που αφορά ΕΝΑ μηχανοδηγό σε Α/Α ή Desiro κτλπ.
Γιατί όταν έχουμε 2 μηχανοδηγούς, ή βοηθό μηχανοδηγού και μηχανοδηγό δεν υφίστανται συγκεκριμένα όρια,παρά οι διατάξεις της εργατικής νομοθεσίας για την υπερεργασία (κόψιμο τρένου μετά 8ωρο κτλπ). Άλλωστε και σήμερα μηχανοδηγοί με βοηθό εκτελούν εμπορικές αμαξοστοιχίες ή επιβατικές αμαξοστοιχίες σε συνολική χιλιομετρική απόσταση μεγαλύτερη των 500χλμ καθημερινά. Ή όπως στο παρελθόν συνέβαινε και είχαμε 1 μηχανοδηγό απο τον Βόλο να εκτελεί αμαξοστοιχία IC. 
Με την ίδια κατάσταση στην υποδομή με την σημερινή.
Η πρόταση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ - που θέλει σαφείς βελτιώσεις στην διατύπωση της- έφερε σχεδόν το σημερινό αποτέλεσμα. 
5 ώρες και 30 λεπτά μηχανοδήγησης με απόκλιση 10% (δηλαδή 30 λεπτά) στο 10% των υπηρεσιών MONO - και αυτό αν χρειαστεί κάπου δηλαδή- και την επόμενη μέρα κάλυψη του χρόνου αυτού. (αν δηλαδή κάποιος εργαστεί στα χειριστήρια για 5 ώρες και 50 λεπτά, την επόμενη μέρα  θα εργαστεί για 5 ώρες και 10 λεπτά). Και η πρόταση αφορά την εργασία με 1 μηχανοδηγό σε Α/Α ή Desiro.
Δεν μπορούμε λοιπόν να κατανοήσουμε την άρνηση των ΔΑΚΕ και ΠΑΣΚ,αλλά και την λυσαλέα στάση της ΑΣΚΕ για το θέμα.Την άρνηση για διαβούλευση!
ΑΣΚΕ που έστειλε επιστολή συμφωνώντας με τις πέντε ώρες και 30 λεπτά και μετά την συνεδρίαση του ΔΣ του Σωματείου, τις κατήγγειλε! Και μάλιστα έκανε λόγο και για αποκαλύψεις που θα συντάρασαν το Πανελλήνιο!
Εκτός και αν οι πεντέμιση ώρες δεν εφαρμόζονται εδώ και 5 χρόνια και εμείς εργαζόμαστε σε άλλη χώρα, σε άλλο δίκτυο, σε άλλη σιδηροδρομική εταιρεία.
Επειδή   λοιπόν το θέμα είναι κομβικό και αφορά την υπογραφή μιας ιστορικής συμφωνίας - με τις αλλαγές που θα πρέπει να υπάρξουν στο κείμενο- ΟΡΘΟΤΑΤΑ ο Πρόεδρος του Σωματείου είπε πως αν συνεχιστούν οι σκοπιμότητες το κείμενο θα κατέβει στις συνελεύσεις για να αποφασίσουν οι μηχανοδηγοί.
Είναι ξεκάθαρο άλλωστε ότι η πλειοψηφία των 6 (ΔΑΚΕ- ΠΑΣΚ) όποτε τους τελευταίους μήνες κατέβηκε σε συνελεύσεις, υπέστη συντριπτική ήττα.
Το ίδιο θα συμβεί και τώρα γιατί πολύ απλά οι μηχανοδηγοί γνωρίζουν πολύ καλά τι συμβαίνει και αν ισχύουν και αυτά που μαθαίνουμε για την τελική πρόταση μάλιστα, βλέπουμε να μην την ψηφίζουν μόνο οι 6 συνδικαλιστές του ΔΣ.
Οι 5 ώρες και 30 λεπτά υπάρχουν λοιπόν απο το 2010 και ας αφήσουν κάποιοι τις σκοπιμότητες και τα επικοινωνιακά παιχνίδια γιατί καθημερινά εκτίθενται ολοένα και περισσότερο.
Εμείς για το μόνο που απορούμε είναι  το να βλέπουμε τους γνωστούς θιασώτες της υπερεργασίας, να χτυπιούνται για τις 5 ώρες και 30 λεπτά,που καθιερώθηκαν επί των ...ημερών τους!
Είναι όλοι αυτοί που τελικά επιθυμούν τις Διοικήσεις να βγάζουν εγκυκλίους και όχι το Σωματείο μας να υπογράφει συμφωνίες κατοχυρώνοντας τον ρόλο και την θέση του την επόμενη μέρα.
Πόση υποκρισία αντέχουν ακόμα ;

Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών    

Υ.Γ. Θα επαναλάβουμε το εξής. Είναι τραγικό παρατάξεις που ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΤΗΚΑΝ με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2010 κ 2011 τις μετατάξεις,σήμερα να κάνουν επαναστατική γυμναστική και να αρνούνται την συμμετοχή στον διάλογο.
Μόνο σκοπιμότητα για υποβάθμιση του ρόλου του Σωματείου μας,καταμαρτυρά αυτή η στάση.               

3 σχόλια:

  1. Στόχος του Σωματείου μας θα πρέπει να είναι η διμερής υπογραφή της συμφωνίας για τις ώρες μηχανοδήγησης.Συμφωνία που θα σέβεται όλες τις παραμέτρους και θα διασφαλίζει το επάγγελμα μας,συμφωνία που θα κατοχυρώνει θεσμικά τον ρόλο της ΠΕΠΕ την επόμενη μέρα,ανεξάρτητα απο το πως θα πάει η υπόθεση της ιδιωτικοποίησης.Μεγάλος στόχος, η συμφωνία αυτή να αποτελέσει πυλώνα για την θέσπιση εθνικής Νομοθεσίας για τον τρόπο εργασίας ΟΛΩΝ των μηχανοδηγών στην χώρα,όπως ακριβώς συμβαίνει σε όλα τα προηγμένα Ευρωπαϊκά κράτη.Και η ακόλουθη προσπάθεια για κλαδική,για να αποφύγουμε το μισθολογικό dumping που συναντάμε σε πολλές χώρες.Εκεί πλέον επικεντρούμε την προσπάθεια μας, μαζί με το ζήτημα της εκπαίδευσης των 22 βοηθών.Αύριο συμμετέχουμε στην συνάντηση των Σωματείων κλάδου έλξης,για να συντονίσουμε την προσπάθεια ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις.ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΔΥΝΑΤΑ!

    Γενιδούνιας Κώστας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μια παραμετρος ειναι η εξης.Ας που με οτι τωρα με δρομολογημενες ταχυτητες τα 100 και 120 χλμ ανα ωρα κανουμε κατα μεσο ορο γυρω στα 400 χλμ καθημερινα στις 5.30 ωρες.Οι ταχυτητες ομως ως γνωστον στο σιδηροδρομο αλλαζουν ραγδαια και δεν μπορουν να συγκριθουν ας που με με τους οδηγους φορτηγων ή λεωφορειων.Σε λιγο το 120 σε εμας θα γινει 160 και το 160θα γινει 200...φανταζεστε για ποσα χιλιομετρα μιλαμε τη μερα?Αυτο λοιπον κατα την αποψη μου ειναι κατι που δεν μπορει να παραβλεφθειαν θελουμε πραγματικα μια ξεκαθαρη και σοβαρη προταση για τις συνθηκες μηχανοδηγησης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ...και κάποτε είχαμε και 80 χαω!
      Είτε το θέλουν κάποιοι είτε όχι η ανθρωπότητα προοδεύει.
      Το θέμα είναι να διασφαλιστούν ορισμένες συνθήκες (ERTMS, απουσία μονοδρομίσεων, περιφραγμένες γραμμές, λειτουργούσα τηλεδιοίκηση κοκ).
      Υπάρχει βέβαια και η ελληνική πραγματικότητα όπου οι αγκυλώσεις ορισμένων μας κρατάει δεκαετίες πίσω και τρομοκρατούν όπως τα πρώτα χρόνια του Σιδηροδρόμου που πίστευαν ότι όποιος θα ταξιδεύει με το τραίνο στην ταχύτητα των 5χαω θα πεθείναι από ασφυξία!!!

      Διαγραφή