Παράλληλα, η μεταρρύθμιση στοχεύει στον εξορθολογισμό και τη μείωση του λειτουργικού κόστους των φορέων που παρέχουν σιδηροδρομικές υπηρεσίες, ενώ ταυτόχρονα εξασφαλίζεται η ενίσχυση των δεξιοτήτων των εργαζομένων και η προσαρμογή τους στις ανάγκες του νέου επιχειρησιακού μοντέλου λειτουργίας. Η υλοποίησή της προβλέπεται να εφοδιάσει τους φορείς παροχής σιδηροδρομικών υπηρεσιών με νέα ψηφιακά συστήματα παρακολούθησης του σιδηροδρομικού έργου, με σύγχρονα εργαλεία και διαδικασίες διαχείρισης κατασκευαστικών έργων, ανάθεσης συμβάσεων, αποτελεσματικού εσωτερικού ελέγχου, διαχείρισης ποιότητας και παρακολούθησης βασικών δεικτών απόδοσης.
Φορείς υλοποίησης της εν λόγω δράσης είναι τόσο το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όσο και αυτού του σιδηροδρομικού τομέα. Η μεταρρύθμιση αφορά στους πολίτες που κινούνται με σιδηρόδρομο αλλά και τις επιχειρήσεις που διακινούν προϊόντα μέσω σιδηροδρόμου.
Κατά το υπουργείο, βασικά ορόσημα είναι τα εξής:
Αναδιοργάνωση ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ: Κατακύρωση - Ανάθεση σύμβασης Συμβούλου Τεχνικής Υποστήριξης για την εφαρμογή της Αναδιοργάνωσης 3ο τρίμηνο 2022.
· ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Σύναψη νέας σύμβασης ΥΔΥ (Υποχρέωσης Δημόσιας Υπηρεσίας) 3ο τρίμηνο 2022.
Την ίδια ώρα, στο υπουργείο έχουν ψηλά στη λίστα των σχεδίων τους και την προώθηση της υδρογονοκίνησης στις μεταφορές. Αναφορικά με βασικά ορόσημα που έχουν τεθεί, προβλέπεται η έκδοση νέου θεσμικού πλαισίου για την προώθηση της υδρογονοκίνησης στις μεταφορές το 4ο τρίμηνο 2022.
Βάσει της εθνικής και ευρωπαϊκής περιβαλλοντικής πολιτικής και με στόχο τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης αλλά και τους αριθμητικούς στόχους που θέτει η ΕΕ για τα Κράτη-Μέλη προκειμένου να αναπτύξουν τις σχετικές υποδομές εναλλακτικών καυσίμων, έχει προγραμματιστεί η κατάρτιση κανονιστικού πλαισίου που θα προωθεί τη χρήση του υδρογόνου ως καυσίμου κίνησης, με γνώμονα πρωτίστως την ασφάλεια των χρηστών και την προστασία του περιβάλλοντος.
www.insider.gr- Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου