Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Πέμπτη 21 Μαρτίου 2024

Οι νέοι «Σιδηρόδρομοι Ελλάδας», η «βαριά» ατζέντα και το ρευστό τοπίο

 Αρκετά είναι τα «ανοιχτά μέτωπα» που απασχολούν τον σιδηροδρομικό κλάδο κι ενώ αναμένονται νεότερα, ίσως και μέσα στο καλοκαίρι βάσει κάποιων πληροφοριών, για την περίφημη αναμόρφωση του ΟΣΕ, υπό τον τίτλο «Σιδηρόδρομοι Ελλάδας». Ωστόσο, ανεξάρτητα με το τελικό μοντέλο και το timing των τυχόν
αλλαγών σε αυτό το μέτωπο, είναι πραγματικότητα ότι το τοπίο στον σιδηρόδρομο είναι ρευστό, το κλίμα παραμένει «βαρύ», οι ανάγκες είναι μεγάλες, ενώ υπάρχουν ερωτηματικά όσον αφορά στην επόμενη μέρα της λειτουργίας του μέσου και λόγω του «θολού τοπίου» που επικρατεί αναφορικά με την στάση που θα κρατήσει η Hellenic Train, για την οποία δεν λείπουν τα σενάρια αλλά και ο προβληματισμός από πλευράς του δημοσίου.

Εν αναμονή νέων για τους «Σιδηρόδρομους Ελλάδας»

Κατ’ αρχάς, να σημειώσουμε ότι βάσει πληροφοριών που προέρχονται από τον σιδηροδρομικό κλάδο, ενδέχεται να έχουμε εξελίξεις προς το καλοκαίρι σε σχέση με το εγχείρημα και το νέο νομοσχέδιο που φέρνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τον «νέο ΟΣΕ», ή μάλλον καλύτερα για τη δημιουργία ενός νέου, ενιαίου, σύγχρονου δημόσιου φορέα, με πυρήνα τον ΟΣΕ, με τη νέα του όμως επίσημη επωνυμία «Σιδηρόδρομοι Ελλάδας» που αναλαμβάνει πλήρως τον ρόλο, τις υποχρεώσεις και τις ευθύνες του Διαχειριστή της Σιδηροδρομικής Υποδομής, όπως περιγράφονται στο Ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο, και καθίσταται και μοναδικός υπεύθυνος για το σύνολο των μελετών και έργων που εκτελούνται επί του σιδηροδρομικού δικτύου, της διαχείρισης του τροχαίου υλικού καθώς και των σταθμών και λοιπών εγκαταστάσεων της ιδιοκτησίας του, προωθεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Πάντως, άλλες πλευρές του κλάδου σημειώνουν ότι απαιτείται ακόμη χρόνος, οικονομικοί και διαχειριστικοί έλεγχοι κ.α., οπότε, μάλλον δεν είναι ο ορίζοντας τόσο κοντινός. Πλην όμως, η συνέχεια θα δείξει αν όντως έχουμε εξελίξεις προς τον Ιούνιο ή κάπου εκεί. Όπως έχει αναφέρει το insider.gr, θεωρητικά, βάσει παρουσίασης του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών η νέα εταιρεία θα είναι πλήρως λειτουργική στο τέλος του 2025.

Σε αυτήν εντάσσονται επιπλέον του σημερινού ΟΣΕ: α) η ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. και β) η ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. κατά το μέρος που αφορά στο επιχειρησιακά κρίσιμο για τον σιδηρόδρομο τμήμα της δραστηριότητάς της (τροχαίο υλικό, ενεργές σιδηροδρομικές εγκαταστάσεις). Επίσης, θα αναλάβει την ευθύνη του συνόλου των έργων και λοιπών συμβάσεων των ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ (τροχαίο υλικό, ενεργοί σταθμοί κλπ.) που βρίσκονται σε εξέλιξη και οι οποίες θα συνεχιστούν απρόσκοπτα με βάση ειδική πρόβλεψη του νέου νόμου. Μάλιστα, σε βάθος 20ετίας προγραμματίζονται επενδύσεις άνω των 11,6 δισ. ευρώ σε άμεσο, μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο ορίζοντα. Επίσης, θα προσληφθεί, μετά από διεθνή διαγωνισμό, εταιρεία με αποδεδειγμένη τεχνική και διοικητική εμπειρία στη διοίκηση και λειτουργία αντίστοιχων φορέων, ως «Τεχνικός Σύμβουλος Διοίκησης» του νέου ΟΣΕ. Ο οποίος θα καταρτίσει στρατηγικό και επιχειρησιακό σχέδιο και θα συνάψει σύμβαση απόδοσης με το εποπτεύον Υπουργείο μέσω της οποίας θα παρακολουθείται βάσει συμφωνημένων δεικτών απόδοσης και μετρήσιμων στόχων, υιοθετώντας τις βέλτιστες πρακτικές που ακολουθούνται στους Γαλλικούς και Γερμανικούς σιδηροδρόμους.

Αρκετά είναι τα «ανοιχτά μέτωπα» που απασχολούν τον σιδηροδρομικό κλάδο κι ενώ αναμένονται νεότερα, ίσως και μέσα στο καλοκαίρι βάσει κάποιων πληροφοριών, για την περίφημη αναμόρφωση του ΟΣΕ, υπό τον τίτλο «Σιδηρόδρομοι Ελλάδας». Ωστόσο, ανεξάρτητα με το τελικό μοντέλο και το timing των τυχόν αλλαγών σε αυτό το μέτωπο, είναι πραγματικότητα ότι το τοπίο στον σιδηρόδρομο είναι ρευστό, το κλίμα παραμένει «βαρύ», οι ανάγκες είναι μεγάλες, ενώ υπάρχουν ερωτηματικά όσον αφορά στην επόμενη μέρα της λειτουργίας του μέσου και λόγω του «θολού τοπίου» που επικρατεί αναφορικά με την στάση που θα κρατήσει η Hellenic Train, για την οποία δεν λείπουν τα σενάρια αλλά και ο προβληματισμός από πλευράς του δημοσίου.


Εν αναμονή νέων για τους «Σιδηρόδρομους Ελλάδας»

Κατ’ αρχάς, να σημειώσουμε ότι βάσει πληροφοριών που προέρχονται από τον σιδηροδρομικό κλάδο, ενδέχεται να έχουμε εξελίξεις προς το καλοκαίρι σε σχέση με το εγχείρημα και το νέο νομοσχέδιο που φέρνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τον «νέο ΟΣΕ», ή μάλλον καλύτερα για τη δημιουργία ενός νέου, ενιαίου, σύγχρονου δημόσιου φορέα, με πυρήνα τον ΟΣΕ, με τη νέα του όμως επίσημη επωνυμία «Σιδηρόδρομοι Ελλάδας» που αναλαμβάνει πλήρως τον ρόλο, τις υποχρεώσεις και τις ευθύνες του Διαχειριστή της Σιδηροδρομικής Υποδομής, όπως περιγράφονται στο Ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο, και καθίσταται και μοναδικός υπεύθυνος για το σύνολο των μελετών και έργων που εκτελούνται επί του σιδηροδρομικού δικτύου, της διαχείρισης του τροχαίου υλικού καθώς και των σταθμών και λοιπών εγκαταστάσεων της ιδιοκτησίας του, προωθεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Πάντως, άλλες πλευρές του κλάδου σημειώνουν ότι απαιτείται ακόμη χρόνος, οικονομικοί και διαχειριστικοί έλεγχοι κ.α., οπότε, μάλλον δεν είναι ο ορίζοντας τόσο κοντινός. Πλην όμως, η συνέχεια θα δείξει αν όντως έχουμε εξελίξεις προς τον Ιούνιο ή κάπου εκεί. Όπως έχει αναφέρει το insider.gr, θεωρητικά, βάσει παρουσίασης του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών η νέα εταιρεία θα είναι πλήρως λειτουργική στο τέλος του 2025.

Σε αυτήν εντάσσονται επιπλέον του σημερινού ΟΣΕ: α) η ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. και β) η ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. κατά το μέρος που αφορά στο επιχειρησιακά κρίσιμο για τον σιδηρόδρομο τμήμα της δραστηριότητάς της (τροχαίο υλικό, ενεργές σιδηροδρομικές εγκαταστάσεις). Επίσης, θα αναλάβει την ευθύνη του συνόλου των έργων και λοιπών συμβάσεων των ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ (τροχαίο υλικό, ενεργοί σταθμοί κλπ.) που βρίσκονται σε εξέλιξη και οι οποίες θα συνεχιστούν απρόσκοπτα με βάση ειδική πρόβλεψη του νέου νόμου. Μάλιστα, σε βάθος 20ετίας προγραμματίζονται επενδύσεις άνω των 11,6 δισ. ευρώ σε άμεσο, μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο ορίζοντα. Επίσης, θα προσληφθεί, μετά από διεθνή διαγωνισμό, εταιρεία με αποδεδειγμένη τεχνική και διοικητική εμπειρία στη διοίκηση και λειτουργία αντίστοιχων φορέων, ως «Τεχνικός Σύμβουλος Διοίκησης» του νέου ΟΣΕ. Ο οποίος θα καταρτίσει στρατηγικό και επιχειρησιακό σχέδιο και θα συνάψει σύμβαση απόδοσης με το εποπτεύον Υπουργείο μέσω της οποίας θα παρακολουθείται βάσει συμφωνημένων δεικτών απόδοσης και μετρήσιμων στόχων, υιοθετώντας τις βέλτιστες πρακτικές που ακολουθούνται στους Γαλλικούς και Γερμανικούς σιδηροδρόμους.

Γιώργος Παπακωνσταντίνου - www.insider.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου