Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Δευτέρα 25 Μαρτίου 2024

Τρία νέα στοιχεία για το «μοντάζ» στα Τέμπη

 Το έγγραφο - κλειδί που κατατέθηκε στην Βουλή, οι αντιφάσεις για το στικάκι και η «αόρατη» δικαστική έρευνα για την διαρροή.

Τρία νέα ερωτήματα για την διαχείριση των ηχητικών ντοκουμέντων της τραγωδίας των Τεμπών προκύπτουν –όπως παρουσιάζει σήμερα, Δευτέρα, το «Βήμα» – από έγγραφα που

κατατέθηκαν στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής αλλά κι από αναφορές σιδηροδρομικών τις πρώτες ώρες μετά το τραγικό συμβάν καθώς και το τελευταίο 24ωρο. 

Με το ενδιαφέρον να εντοπίζεται σε ένα νέο «κέντρο» απομαγνητοφωνήσεων των επίμαχων συνομιλιών που παρουσιάσθηκαν στη Βουλή και στις τότε έντονες καταγγελίες σιδηροδρομικών ότι υπήρχε «κοπτοραπτική» στο σχετικό υλικό. Όπως και στις πρόσφατες δηλώσεις τους ότι για αυτή την διαρροή υπήρχε διαβεβαίωση εκ μέρους στελεχών της διοίκησης του ΟΣΕ ότι θα υπάρξει «δικαστική έρευνα» που όμως έμεινε… αόρατη. Κι αυτό σε συνέχεια των αποκαλύψεων του «Βήματος της Κυριακής» ότι υπήρξε πιθανόν πρόωρη παράνομη αφαίρεση του σχετικού ηχητικού υλικού, από τις πρώτες ώρες μετά την σύγκρουση των δύο τραίνων, από το σύστημα καταγραφών του ΟΣΕ και ακολούθως «μοντάρισμα» συνομιλιών από αγνώστους.

Σύμφωνα λοιπόν με ανακοίνωση της ΕΛΑΣ, ύστερα από τις αποκαλύψεις του «Βήματος» , τα ηχητικά αρχεία παραδόθηκαν (ηλεκτρονικά και με παράδοση στα γραφεία της Τροχαίας) το διήμερο 2-3 Μαρτίου 2024 . Όμως αυτή η αναφορά της ΕΛΑΣ, η οποία επιβεβαιώνεται και από σχετικά έγγραφα της δικογραφίας που παρουσίασε το «Βήμα» στην κυριακάτικη έκδοσή του, δεν εξηγεί πώς και από ποιους δόθηκαν αυτά τα αρχεία στην δημοσιότητα την 1η Μαρτίου 2021, ενώ η σύγκρουση είχε συμβεί λίγες ώρες νωρίτερα.

Ουσιαστικά η ανακοίνωση της ΕΛΑΣ «διαψεύδει» την κατάθεση, την 1η Φεβρουαρίου 2024 στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής του διευθύνοντα συμβούλου του ΟΣΕ κ Παναγιώτη Τερεζάκη που είχε σημειώσει ότι «είχε μπει ο ίδιος με αστυνομικό, λίγες ώρες μετά τη σύγκρουση των δύο τραίνων, στο ελεγχόμενο σύστημα καταγραφής του ΟΣΕ κι εκείνος έδωσε εκείνη την ώρα στην ΕΛΑΣ το στικάκι με τις συνομιλίες». Περιγράφει δηλαδή μια εντελώς διαφορετική διαδικασία και σε διαφορετικό χρόνο από αυτόν που περιγράφει η ΕΛΑΣ.

Ουσιαστικά η ανακοίνωση της ΕΛΑΣ «διαψεύδει» την κατάθεση, την 1η Φεβρουαρίου 2024 στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής του διευθύνοντα συμβούλου του ΟΣΕ κ Παναγιώτη Τερεζάκη που είχε σημειώσει ότι «είχε μπει ο ίδιος με αστυνομικό, λίγες ώρες μετά τη σύγκρουση των δύο τραίνων, στο ελεγχόμενο σύστημα καταγραφής του ΟΣΕ κι εκείνος έδωσε εκείνη την ώρα στην ΕΛΑΣ το στικάκι με τις συνομιλίες». Περιγράφει δηλαδή μια εντελώς διαφορετική διαδικασία και σε διαφορετικό χρόνο από αυτόν που περιγράφει η ΕΛΑΣ.


Το ερώτημα που προκύπτει είναι εάν το εν λόγω σημαντικό στέλεχος του ΟΣΕ εκείνες τις πρώτες ώρες που εισήλθε στο σύστημα καταγραφών του Οργανισμού πήρε κι εκείνος αντίγραφο των συνομιλιών. Κι αυτό γιατί σύμφωνα με το έγγραφο που παρουσιάζει σήμερα η ηλεκτρονική έκδοση του «Βήματος», ο κ Τερεζάκης παρέδωσε στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής και δική του απομαγνητοφώνηση των συνομιλιών των σιδηροδρομικών.




Πότε και για ποιον λόγο πήρε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ το εν λόγω ηλεκτρονικό αρχείο ώστε να προχωρήσει μετά στην απομαγνητοφώνηση του; Κι αυτό κατά τη στιγμή που την σχετική ευθύνη και δικαίωμα για κατάσχεση, κατοχή κι ανάλυση αυτού του υλικού είχε η ΕΛΑΣ κι οι δικαστικές αρχές που διεξήγαγαν την έρευνα για την τραγωδία. Με επιπρόσθετο ερώτημα αν ο κ Τερεζάκης πήρε αυτό το στικάκι στην είσοδο του στο σύστημα καταγραφών του ΟΣΕ λίγες ώρες μετα το δραματικό συμβάν , όπως περιέγραψε στην Βουλή. Με κύριο ζητούμενο αν από αυτή την διαδικασία μπορεί να υπήρξε τελικώς κι η διαρροή του ηχητικού υλικού από την 1η Μαρτίου 2023 . Κάτι που μπορεί να διερευνηθεί από τις δικαστικές αρχές για να δοθούν σαφείς απαντήσεις.

Μια δεύτερη παράμετρος της υπόθεσης διαρροής και καταγγγελόμενης συρραφής συνομιλιών είναι η χθεσινή ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) του σιδηροδρόμου που αποκαλύπτει ότι «ο σημερινός Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Τερεζάκης σε συνάντηση με τα Σωματεία λίγες μέρες μετά τα Τέμπη, είχε υποστηρίξει ότι ο ίδιος είχε διατάξει έρευνα για τις διαρροές και είχε ενημερώσει τις εισαγγελικές αρχές. Σήμερα (ΤΩΡΑ) οφείλει να δώσει τα αποτελέσματα της έρευνας. Αν δεν έχει κάνει τελικά έρευνα, οφείλει να παραιτηθεί».

Δηλαδή σύμφωνα με την ανακοίνωση των συνδικαλιστών ο ίδιος υπηρεσιακός παράγοντας είχε εκφράσει την απορία του για την διαρροή κι είχε μιλήσει για δικαστική διερεύνηση του. Όμως δεν φαίνεται –σύμφωνα με περαιτέρω έρευνα του «Βήματος»- να υπήρξε έγγραφο αίτημα του προς δικαστικές αρχές ούτε και είχαν γίνει συγκροτημένες κινήσεις από τον ίδιο ή κι από άλλα στελέχη του ΟΣΕ ώστε να εξετασθεί από δικαστικό λειτουργό πως αυτά τα ηλεκτρονικά αρχεία «ξεριζώθηκαν» από το σύστημα καταγραφών περιορισμένης πρόσβασης.

Τελος σημαντική πλευρά της υπόθεσης των μονταζ των συνομιλιών του σταθμάρχη με μηχανοδηγούς είναι η δήλωση , τις πρώτες ημέρες μετά την σύγκρουση των τραίνων στα Τέμπη του τότε προέδρου των μηχανοδηγών της Hellenic Train κ Κώστα Γενηδούνια στο MEGA. Ο κ Γενηδούνιας γνωρίζοντας δεδομένα της υπόθεσης από συναδέλφους του αλλά όχι βεβαίως τα δεδομένα των συνομιλιών και τα ντοκουμέντα που παρουσίασε προ 24ωρου «Το Βήμα», είχε σημειώσει ότι «εδώ έχουμε κανονική ‘κοπτοραπτική’ στα ηχητικά που έχουν δοθεί στη δημοσιότητα. Ο μοναδικός που έχει αυτά τα ηχητικά, είτε στο GSMR που κάνει την επικοινωνία μεταξύ των σταθμαρχών, είτε την ώρα που φεύγει το τρένο από τη Λάρισα, είναι ο ΟΣΕ».

Ο κ. Γενηδούνιας ερωτώμενος τότε για τον λόγο που ισχυρίζεται πως είχε υπάρξει μοντάζ απάντησε: «Για να ενοχοποιήσουν τους ανθρώπους, για να πούνε ότι ‘φταίτε μόνο εσείς’». Ενώ ακολούθως αναρωτήθηκε «εάν είναι δυνατόν 8 με 10 ώρες μετά το τραγικό δυστύχημα να υπάρχει συνομιλία σταθμάρχη – μηχανοδηγού, που αποτελεί αντικείμενο προανακριτικής έρευνας, στο Youtube».


www.tovima.gr - Β. Λαμπρόπουλος 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου