Έμπειρο στέλεχος των σιδηροδρόμων, σε ερώτηση που του κάναμε για τον χρόνο που θα απαιτηθεί για την επαναλειτουργία των τρένων, ανέφερε πως αυτό εξαρτάται από το πότε θα ξεκινήσουν οι εργασίες καθώς 7 σχεδόν μήνες μετά την κακοκαιρία δεν υπάρχει καμία συμφωνία σε αυτήν την κατεύθυνση. Το 2025 πλέον φαντάζει αισιόδοξο ως σενάριο.
Ακόμα χειρότερα, οι εξαγγελίες που θέλανε να αποδίδετε σύντομα η τηλεδιοίκηση στην μονή γραμμή μεταξύ Αγ. Στεφάνου- Λάρισας, έχουν παραπεμφθεί στις καλένδες και ο σιδηρόδρομος δέχεται καθημερινά επιθέσεις απο όσους - λογικό μετά το έγκλημα στα Τέμπη- αναρωτιούνται για τα 90-100 χιλιόμετρα μονής γραμμής.
Στην Θράκη, που έχει να δεί τρένα απο το 2020, οι δεκάδες αφύλακτες και μη λειτουργούσες ΑΣΙΔ έχουν οδηγήσει στην απόφαση για την κατάργηση των τρένων και την υποκατάσταση τους με λεωφορεία.
Βόλος- Καλαμπάκα έχουν μείνει χωρίς τρένα, ενώ στις Σέρρες η Hellenic δίνει προσωρινά λύση στην αδυναμία του ΟΣΕ να φυλάξει τις μη λειτουργούσες ΑΣΙΔ (3 στο σύνολο) τοποθετώντας στα τρένα εποχούμενους φύλακες, με την διαδρομή να θυμίζει εποχές αραμπά και να παρουσιάζει σημαντικές καθυστερήσεις σε βάρος της αξιοπιστίας του μέσου.
Δεν ξεχνάμε την Δράμα, την Φλώρινα (μετά τα όσα συζητιόνται για την ανάγκη ύπαρξης επικοινωνιών δικαιώνοντας τους μηχανοδηγούς, το ενδεχόμενο επαναλειτουργίας έχει παραπεμφθεί στις καλένδες) την Στυλίδα ασφαλώς, όπως και τον Οδοντωτό στα Καλάβρυτα, όπου η λειτουργία του πλέον εναπόκειται στις διαθέσεις του καιρού. Αν βρέχει, τα δρομολόγια του Οδοντωτού καταργούνται λόγω των διαρκών κατολισθήσεων στην περιοχή και της αδυναμίας να βρεθεί μια μόνιμη λύση στο πρόβλημα που προέκυψε μετά τις φωτιές πέρυσι. Οι δουλειές του ποδαριού και οι απανωτές κατολισθήσεις, προβληματίζουν τουλάχιστο.
Η υποχρηματοδότηση συνεχίζετε, καθώς ΔΕΝ έχουν καταβληθεί οι αποζημιώσεις για την εκτέλεση των δρομολογίων στις άγονες γραμμές από το 2021, γεγονός που αποδεικνύει την έλλειψη πολιτικής βούλησης για την ανάπτυξη των σιδηροδρομικών μεταφορών στην χώρα μας. Λεωφορεία, αεροπορικές και πλοία λαμβάνουν κανονικά τις ετήσιες αποζημιώσεις, όχι όμως ο σιδηρόδρομος.
Η πολιτική ηγεσία τάζει και ξανατάζει υποδομές και έργα που ΘΑ γίνουν, ενώ οι επενδύσεις που θα έπρεπε να γίνουν χρόνια τώρα σε τροχαίο υλικό αποτελούν πλέον ευσεβή πόθο μετά και τα δημοσιεύματα που ανέφεραν ότι η ΓΑΙΑ ΟΣΕ, σύμφωνα με την Καθημερινή , λόγω ολιγωρίας, έχασε την πρόσβαση σε 130 εκατ. του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Ειδικότερα, δεν πρόλαβε να κάνει τους απαραίτητους διαγωνισμούς για να αποκτήσει 10 ηλεκτροκίνητα τρένα και 10 υδρογονοκίνητα, τα οποία με τη σειρά της θα μισθώνει η Hellenic Train ως υποχρέωση για να επεκταθεί η σύμβασή της κατά 5 έτη.
Η ΓΑΙΑΟΣΕ ΘΑ αποκτούσε τα τρένα με προκαταβολή μισθωμάτων από την Hellenic Train για το 40% του συνολικού κόστους των 215 εκατ. ευρώ, ενώ το υπόλοιπο 60% (130 εκατ.) με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Σε περίπτωση που δεν καλυφθεί το χρηματοδοτικό κενό από το Υπερταμείο, η Hellenic Train ενδέχεται να εγείρει αξιώσεις (ΦΕΚ 9/7/22 νόμου 4953) προς τον όμιλο του Υπερταμείου.
- Η οργή της κοινωνίας για την επιχειρούμενη συγκάλυψη των πραγματικά υπευθύνων για το έγκλημα στα Τέμπη καθημερινά μεγαλώνει. Δεν είναι μόνο το 1.3 εκατομμύρια υπογραφών πολιτών, που έχουν συγκεντρωθεί (1.2 εκατομμύρια τον τελευταίο μήνα) και ζητούν την άρση ασυλίας Υπουργών και βουλευτών. Οι μαζικές συγκεντρώσεις σε όλες τις πόλεις της Ελλάδας την περασμένη εβδομάδα την ημέρα της απεργίας (η ΓΣΕΕ ήταν και πάλι απούσα) και οι αντίστοιχες διαδηλώσεις προξενούν πονοκέφαλο στην Κυβέρνηση καθώς όσο η προσπάθεια συγκάλυψης συνεχίζετε, τόσο θα μεγαλώνει η κινηματική δράση των πολιτών απέναντι στους ενορχηστρωτές αυτής. ΟΛΟΙ έχουν καταλάβει.
Κλείνουμε με το τροχαίο υλικό και τα video που δημοσίευσε απο εκ κινήση συρμό, Σωματείο του χώρου, όπου φαίνεται το νερό της βροχής να μπαίνει στην καμπίνα μηχανοδήγησης.
Η Hellenic οφείλει άμεσα να δώσει εξηγήσεις και να απαντήσει γιατί δεν έχουν επιθεωρηθεί αυτά τα τρένα πριν δοθούν ως έτοιμα για κυκλοφορία. Εκτός αν θα πρέπει στην διαδικασία παραλαβής οι μηχανοδηγοί να προσθέσουν και διαδικασία που θα βρέχουν με λάστιχο την οροφή των Rail Bus για να δούν αν αυτή....μπάζει νερά.
Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών
Υ.Γ. Η Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών, που θα έπρεπε πολιτικά να αναδείξει τα ζητήματα αυτά παραμένει ανύπαρκτη σε όλα τα επίπεδα. Λογικό όταν καθημερινά στον χώρο της βρίσκονται γραφικοί που λένε τον καημό τους.
Φήμες λένε ότι οι "σοφοί" σχεδιάζουν να εντάξουν στην Π.Ο.Σ. Σωματεία απο τα αστικά λεωφορεία, δίνοντας έτσι το τελειωτικό χτύπημα στην ιστορία και τον τίτλο της ως "σιδηροδρομική".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου