Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Σάββατο 9 Μαρτίου 2024

ΕΦΣΥΝ : Παρολίγο νέο συμβάν απο "σπασμένο" τηλέφωνο, με ανακρίβειες άρχισε ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.», ο σταθμάρχης ζήτησε από τον μηχανοδηγό να σταματήσει, αλλά εκείνος άκουσε ότι τον καλούσε να υπερβεί το κόκκινο.

Ενα σύστημα που συνεχίζει να λειτουργεί οριακά παρά τη μεγάλη μείωση της κυκλοφορίας στο σιδηροδρομικό δίκτυο δείχνει το νέο σοβαρότατο περιστατικό
παραλίγο σύγκρουσης τρένων, μιας εμπορικής και μιας αμαξοστοιχίας του προαστιακού, αργά το βράδυ της Κυριακής 18 Φεβρουαρίου 2024 έξω από το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ).

Πρόκειται για τον ίδιο συγκοινωνιακό κόμβο όπου κατεγράφη επίσης παραβίαση ερυθρού φωτοσήματος στις 23 Δεκεμβρίου 2023, που θα μπορούσε να καταλήξει σε σύγκρουση ανάμεσα στην αμαξοστοιχία του προαστιακού 1303 (Κιάτο-Πειραιάς) και της Ιντερσίτι 51 (Θεσσαλονίκη-Αθήνα). Το συμβάν του Δεκεμβρίου αποκαλύφθηκε προχθές από «Τα Νέα», ενώ παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε το εσωτερικό πόρισμα της Hellenic Train που εκδόθηκε χθες, παραδέχεται το σφάλμα, αλλά επιρρίπτει ευθύνες και στους σταθμάρχες του ΟΣΕ.

Προφανώς δεν είναι τυχαίο ότι και τα δύο σοβαρότατα περιστατικά που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε σύγκρουση τρένων καταγράφονται σε έναν συγκοινωνιακό κόμβο όπου η κυκλοφορία είναι πυκνή, με πολλές καθημερινές διασταυρώσεις. Από τα πρώτα στοιχεία προκύπτει επίσης ότι η τηλεδιοίκηση κατάφερε να αποτρέψει το μοιραίο, αντίθετα με ό,τι συνέβη στο έγκλημα των Τεμπών. Το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στις προβληματικές επικοινωνίες ανάμεσα στους σταθμάρχες του ΟΣΕ και τους μηχανοδηγούς της Hellenic Train και αυτό αφορά λιγότερο την ποιότητα του ήχου μέσω των ασυρμάτων VHF και περισσότερο τον τρόπο με τον οποίο δίνονται οι εντολές – όπως φάνηκε και από τα ηχητικά που είδαν το φως της δημοσιότητας μετά την καταστροφή στα Τέμπη.

Το περιστατικό που αποκαλύπτει σήμερα η «Εφ.Συν.» συνέβη στις 22.10 το βράδυ της Κυριακής 18 Φεβρουαρίου 2024, την ώρα που έφτανε στο ΣΚΑ η εμπορική αμαξοστοιχία 80314 που εκτελούσε δρομολόγιο από Ρέντη στο Θριάσιο για να παραλάβει εμπορεύματα. Η αμαξοστοιχία έπρεπε να σταματήσει στο φωτόσημα SE633 για να περιμένει τον προαστιακό 2303 που ερχόταν από το Κιάτο. Αλλά, η 80314 δεν σταμάτησε στο κόκκινο, ο σταθμάρχης το είδε μέσω της τηλεδιοίκησης και κάλεσε τον μηχανοδηγό να σταματήσει. Σύμφωνα με άλλες πληροφορίες, όμως, η προφορική εντολή που έλαβε από τον ασύρματο ο μηχανοδηγός ακούστηκε σαν να τον καλούσε να υπερβεί το κόκκινο.

Υπενθυμίζεται ότι τα συστήματα τηλεδιοίκησης και φωτοσήμανσης βρίσκονταν εκτός λειτουργίας επί σειρά ετών σε μεγάλα τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου, όπως συνέβαινε και στα Τέμπη. Ετσι, τα τρένα κινούνταν με εντολή του σταθμάρχη που έλεγε στον μηχανοδηγό να «υπερβεί το κόκκινο», θεωρώντας δεδομένο ότι η γραμμή μπροστά ήταν άδεια από κυκλοφορία. Αυτό κατέληξε στο να εκπαιδευτούν οι μηχανοδηγοί να περνούν με κόκκινο φωτόσημα, κάτι που απαγορεύεται διά ροπάλου όπου λειτουργούν τα συστήματα ασφαλείας, ενώ το τρένο φρενάρει από μόνο του εάν υπάρχει και το σύστημα ETCS.

Τα έγγραφα με τα οποία ο ΟΣΕ ενημερώνει στις 29/2 για το νέο «σοβαρότατο περιστατικό ασφαλείας» με την παραβίαση κόκκινου φωτοσήματος στις 18 Φεβρουαρίου 2024. Πέντε μέρες αργότερα η ΡΑΣ ζητά επίσπευση της διαδικασίας διερεύνησης

Οπως αναφέρεται στο έγγραφο που παραθέτουμε, ο μεταβατικός διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης, έντεκα μέρες μετά το περιστατικό, στις 29 Φεβρουαρίου, απευθύνεται στη Hellenic Train, τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και την εν υπνώσει Αρχή Διερεύνησης (ΕΟΔΑΣΑΑΜ), τις πληροφορεί για το συμβάν και αναφέρει: «Επειδή η συγκεκριμένη παράβαση αποτελεί σοβαρότατο περιστατικό ασφαλείας, παρακαλούμε αφού εξετάσετε το συμβάν να μας ενημερώσετε για τις αιτίες και για τα μέτρα που λάβατε για την αποφυγή παρόμοιων περιστατικών στο μέλλον. Θα διενεργηθεί πόρισμα επί του ανωτέρω συμβάντος».

Στο επόμενο έγγραφο, πέντε μέρες αργότερα, η ΡΑΣ χαρακτηρίζει την παραβίαση σηματοδότη «πρόδρομο παράγοντα ατυχήματος» και παρακαλεί τον ΟΣΕ ως διαχειριστή υποδομής και τη Hellenic Train ως σιδηροδρομική επιχείρηση να επισπεύσουν «τη διαδικασία εσωτερικής διερεύνησης του εν λόγω συμβάντος». Η ΡΑΣ ξεκαθαρίζει ότι εκείνη παρεμβαίνει στη διερεύνηση με σκοπό την τροφοδότηση της στρατηγικής και των σχεδίων εποπτείας του ΟΣΕ και της Hellenic Train. Αντίθετα, ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ υποχρεούται να διερευνήσει κάθε συγκεκριμένο ατύχημα ή παραλίγο ατύχημα προκειμένου να εντοπίσει τα αίτια που το προκάλεσαν ώστε να ληφθούν μέτρα και να μην επαναληφθεί. Παρά ταύτα, η διοίκηση του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, που φαίνεται να ξυπνά από τον λήθαργο έναν ολόκληρο χρόνο μετά τα Τέμπη, στο δικό της έγγραφο για το περιστατικό της 18ης Φεβρουαρίου χρησιμοποιεί μια δική της ορολογία αυτοαποκαλούμενη «επικουρική αρχή ασφαλείας» εκτός από Αρχή Διερεύνησης.

Πόρισμα Hellenic Train

Για το συμβάν της 23/12/23, εκδόθηκε χθες το εσωτερικό πόρισμα της Επιτροπής Διερεύνησης που ορίστηκε από τη Hellenic Train, μέσα στο οποίο παραδέχεται το σφάλμα του μηχανοδηγού που παραβίασε το κόκκινο φωτόσημα πριν ακινητοποιηθεί, αλλά ρίχνει ευθύνες για ασαφείς εντολές στους σταθμάρχες του ΟΣΕ. Μεταξύ άλλων αναφέρει ότι:

● Ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας 1313 Δημήτρης Κουτσιαύτης (είναι ο πρόεδρος των Μηχανοδηγών, που διαδέχθηκε τον Κ. Γενιδούνια) ανέφερε ότι υπερέβη το φωτόσημα «λόγω ολίσθησης» αφού πριν είχε εφαρμόσει «ακαριαία πέδη».

● Οι μηχανοδηγοί της αμαξοστοιχίας 51 ανέφεραν ότι άκουσαν στο ραδιοτηλέφωνο τον κεντρικό χειριστή του ΣΚΑ να ζητά από τη 1313 την άμεση ακινητοποίησή της.

● Οι διερευνητές της Hellenic Train παραδέχονται ότι δεν γνωρίζουν την ταχύτητα της 1313 (αν δηλαδή έτρεχε υπερβολικά) καθώς δεν έχει προσκομιστεί ο ταχογράφος της, ο οποίος, όμως, βρίσκεται στην Τεχνική Βάση της ίδιας εταιρείας.

●Παρατίθενται ασαφείς εντολές. Η χειρίστρια του ΣΚΑ ζητά από «το Κιάτο να περιμένει» χωρίς να αναφέρει το νούμερο της αμαξοστοιχίας ή να λαμβάνει κάποια επιβεβαίωση. Πέντε δευτερόλεπτα αργότερα παρεμβαίνει ο Κεντρικός Χειριστής του ΣΚΑ: «Τι κάνετε, ρε παιδιά;». Οι μηχανοδηγοί απαντούν: «Τι κάνουμε, δεν μας μίλησε κανένας». «Το κόκκινο δεν το είδατε;», συνέχισε ο Κεντρικός Χειριστής χωρίς να ζητήσει από τη 1313 να σταματήσει «διότι προφανώς είχε ήδη ακινητοποιηθεί».

● Παραδέχεται ότι ο μηχανοδηγός υπερέβη το κόκκινο «έχοντας ενδεχομένως υπολογίσει λάθος το μήκος πεδήσεως», αλλά χαρακτηρίζει τις συνομιλίες με το ΣΚΑ μη σύμφωνες με τον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας. Επισημαίνει ακόμη ότι το μήκος υπέρβασης του κόκκινου «δεν προκάλεσε προβλήματα στη ρύθμιση της κυκλοφορίας».

● Ο μηχανοδηγός τέθηκε σε επιτήρηση μετά το συμβάν και θα του ασκηθεί πειθαρχικός έλεγχος εάν διαπιστωθεί υπέρβαση ταχύτητας. Ζητά όμως και από τον ΟΣΕ να ακολουθεί τον Κανονισμό για τον τρόπο με τον οποίο εκφωνούνται οι οδηγίες μέσω ασυρμάτου.

Με ανακρίβειες άρχισε τώρα ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών!

Εναν χρόνο μετά τα Τέμπη ξεκινά «η επίσημη διερεύνηση του δυστυχήματος» από τον «επίσημο κρατικό φορέα», τον ανύπαρκτο έως τώρα Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων (ΕΟΔΑΣΑΑΜ)!

Ο φορέας που δεν διέθετε καν διοίκηση όταν συνέβη το έγκλημα στα Τέμπη (απέκτησε 6 μήνες μετά, τον Σεπτέμβριο) με συνέπεια να χαθούν πολύτιμα αποδεικτικά στοιχεία με το διαβόητο «μπάζωμα», έκανε την εμφάνισή του με «Προσωρινή Δήλωση» από την οποία δεν λείπουν οι ανακρίβειες και τα ευχολόγια καθώς:

● Σε ένα σημείο αναφέρεται ότι στα Τέμπη «οι τραυματίες ήταν τουλάχιστον 85» και στην επόμενη παράγραφο ότι οι τραυματίες ήταν 160.

● Παραδέχεται ότι «όταν συνέβη η τραγωδία στις 28.2.2023, ο Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ. είχε μεν συσταθεί με τον ν. 5014/23, πλην όμως λειτουργούσε με μεταβατική διοίκηση και χωρίς να έχουν τοποθετηθεί τα μέλη του Συμβουλίου, τα οποία ορίστηκαν στις 18/09/23». Παραδέχεται επίσης ο φορέας ότι έπρεπε να διαθέτει Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας, αλλά επειδή δεν προλάβαινε απαλλάχθηκε από την υποχρέωση με νόμο.

● «Η επίσημη διερεύνηση εκκίνησε σήμερα με την τοποθέτηση του πρώτου σιδηροδρομικού διερευνητή στον Οργανισμό μας», χωρίς να αναφέρεται το όνομά του και το επιστημονικό του υπόβαθρο. Προσφάτως η «Εφ.Συν.» είχε αποκαλύψει ότι μετατάχθηκε στον ΕΟΔΑΣΑΑΜ ως «σιδηροδρομικός διερευνητής» από τη ΣΤΑΣΥ ένας απόφοιτος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με ειδικότητα ηλεκτρολόγου.


● Καλεί τους συγγενείς των θυμάτων σε συνεργασία και δηλώνει ότι η έρευνά του «είναι παντελώς ανεξάρτητη από τη δικαστική έρευνα» και έχει στόχο «την ανάδειξη των συστημικών προβλημάτων ασφαλείας που οδήγησαν στο δυστύχημα με σκοπό να γίνουν οι απαραίτητες συστάσεις ασφαλείας, ώστε να βελτιωθεί το επίπεδο ασφαλείας του σιδηροδρόμου και να αποφευχθούν δυστυχήματα στο μέλλον».

www.efsyn.gr - Άρης Χατζηγεωργίου


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου