Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τρίτη 16 Ιουλίου 2024

Μαγεύει ο θρυλικός Μουτζούρης – Ιστορική διαδρομή στο Πήλιο

Τα καθημερινά δρομολόγια, αλλά και τα διπλά που εκτελούνται το Σαββατοκύριακο γεμίζουν από επισκέπτες από όλον τον κόσμο

Ο ιστορικός Μουτζούρης σφυρίζει ξανά. Τα τέσσερα βαγόνια του ατμοκίνητου τρένου, που αποτελεί ένα από τα αρχαιότερα σιδηροδρομικά αποκτήματα, έχουν μπει και πάλι στις σιδηροδρομικές ράγες, φιλοξενώντας σε καθημερινή βάση δεκάδες επισκέπτες από τη Μαγνησία, την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Ρεπορτάζ: ΙΩΑΝΝΑ ΜΠΟΥΡΟΠΟΥΛΟΥ -www.taxydromos.gr 

Οι πλημμύρες του περασμένου Σεπτεμβρίου έφεραν τον…θάνατο στο σιδηροδρομικό δίκτυο της περιοχής. Η γραμμή Βόλου-Λάρισας έχει καταστραφεί, σχεδόν, ολοκληρωτικά και αναμένονται οι εργασίες αποκατάστασης, ενώ σημαντικές ζημιές από κατολισθήσεις σημειώθηκαν και στην ιστορική γραμμή του Πηλίου. Μετά από εντατικές προσπάθειες του ΟΣΕ, της Hellenic Train, αλλά και της δημοτικής αρχής Νοτίου Πηλίου ο Μουτζούρης επέστρεψε το Πάσχα στα δρομολόγιά του.


Από τότε, η «αγκαλιά» του κόσμου είναι τεράστια. Κατόπιν αιτήματος της δημοτικής αρχής, ο ΟΣΕ ενέκρινε από αρχές Ιουλίου τα καθημερινά δρομολόγια, ενώ τα Σαββατοκύριακα και τις επίσημες αργίες ο Μουτζούρης «σφυρίζει» διπλά.

Τεράστια αύξηση στο επιβατικό κοινό

«Το φετινό καλοκαίρι έχουμε μία μεγάλη αυξητική προσέλευση στα δρομολόγια» επισημαίνει φανερά ικανοποιημένος ο Γιώργος Μπαϊρακτάρης, μηχανοδηγός και μέλος του Εκτελεστικού Οργάνου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών και Μέσων Σταθερής Τροχιάς. Ο κ. Μπαϊρακτάρης βρίσκεται στα δρομολόγια του Μουτζούρη από τότε που ξαναξεκίνησαν το 1999, σημειώνοντας ότι η φετινή χρονιά είναι πολύ ικανοποιητική δεδομένου και του πλήγματος που δέχθηκε ο σιδηρόδρομος, αλλά και η περιοχή.

Τα εισιτήρια για το τρενάκι του Πηλίου γίνονται σε εβδομαδιαία βάση ανάρπαστα. Επισκέπτες από το εξωτερικό συμπεριλαμβάνουν στον προγραμματισμό του ταξιδιού τους και την έγκαιρη αγορά των εισιτηρίων για τη μαγευτική διαδρομή στις πλαγιές του Πηλίου, ώστε να μην λείψει από τις διακοπές τους.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα οικογένειας από το Μόναχο της Γερμανίας που ήταν να επισκεφτεί περιοχή του Νοτίου Πηλίου και σχεδόν, μαζί, με την εύρεση καταλύματος στην περιοχή έκλεισε και τα εισιτήρια για το τρενάκι.

Υπάλληλοι στον σιδηροδρομικό σταθμό του Βόλου εξηγούν στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ότι η αγορά των εισιτηρίων γίνεται ηλεκτρονικά και μέσω των φυσικών σημείων πώλησης, αλλά όχι πριν την επιβίβαση στο τρένο. «Είναι τόσο μεγάλη η ζήτηση, ακόμη και τις καθημερινές, που είναι σχεδόν σπάνιο να βρει κάποιος εισιτήριο όταν πάει στον σταθμό των Λεχωνίων λίγο πριν ξεκινήσει το δρομολόγιο. Το πιθανότερο είναι ότι θα μείνει εκτός. Εχουμε φτάσει σε σημείο να γεμίζουν τα βαγόνια ακόμη και μία εβδομάδα πριν» εξηγεί η υπάλληλος στον γκισέ του Σιδηροδρομικού Δικτύου στον Βόλο.

Χαμόγελα και ικανοποίηση

«Δεν υπάρχει μεγαλύτερη ανταμοιβή από το να τελειώνει η διαδρομή και να ακούς 120 “ευχαριστώ”» λέει περήφανα ο κ. Μπαϊρακτάρης για τα σχόλια που λαμβάνει από τους επισκέπτες που νιώθουν ευγνώμονες για αυτή τη μαγευτική διαδρομή.

Ξεκινώντας από τον σταθμό των Ανω Λεχωνίων, ο Μουτζούρης ακολουθεί την παραδοσιακή διαδρομή μέχρι το χωριό των Μηλεών περνώντας μέσα από καταπράσινα τοπία, με την υπέροχη θέα του Παγασητικού και τη γέφυρα ντε Κίρικο, μία σπάνιας κατασκευής μεταλλική γέφυρα που βρίσκεται λίγο πριν από τις Μηλιές.

Η μοναδική στάση του τρένου γίνεται για μόλις 15 λεπτά, στην Άνω Γατζέα, για να συνεχίσει «ξεφυσώντας» και λικνίζοντας τα βαγόνια του, για μια διαδρομή συνολικού μήκους 15 χιλιομέτρων και χρόνου περίπου 90 λεπτών. Μέχρι το ιστορικό κεφαλοχώρι των Μηλεών, η διαδρομή γεμίζει με εικόνες πλούσιας φύσης και αρχιτεκτονικής με παλαιές, αλλά περίτεχνες κατασκευές λαξευτής μαρμαρόπετρας και γκρίζου ασβεστόλιθου που διαμόρφωσαν τις αντιστηρίξεις, τα τοξωτά γεφύρια, τις καμάρες και τα στόμια των σηράγγων

Το μοναδικό ταξίδι, αλλά και τις ομορφιές που χαρίζει, χαίρονται ακόμη περισσότερο τα μικρά παιδιά. Βιώνοντας την εμπειρία σαν μικροί εξερευνητές μίας άλλης εποχής, παιδιά από όλον τον κόσμο προσπαθούν να «τρυπώσουν» στο βαγόνι του μηχανοδηγού.

«Είναι ευχαρίστησή μας να απαντάμε σε ερωτήσεις επιβατών και, κυρίως, παιδιών που δείχνουν τον ενθουσιασμό τους γι’ αυτό που κάνουμε» αναφέρει ο ένας εκ των δύο τεχνικών που επιμελούνται το τρένο του Πηλίου, Γιάννης Μπέζος.

Ως μοχλό ανάπτυξης και προσέλευσης τουριστών χαρακτηρίζεται από τον δήμαρχο Νοτίου Πηλίου Μιχάλη Μιτζικό το τρένο του Πηλίου. «Είμαστε πολύ χαρούμενοι για την ανταπόκριση του κόσμου. Υπάρχουν οικογένειες από μέρη της Ελλάδας που εξομολογούνται ότι έρχονται στο Πήλιο, ώστε να κάνουν βόλτα με το τρενάκι μας, να έχουν, δηλαδή, αυτή τη μοναδική εμπειρία» εξηγεί ο κ. Μιτζικός, ο οποίος αναφέρει ως πολύ θετική την εξέλιξη να γίνει δεκτό το αίτημα για καθημερινά δρομολόγια. «Ηταν κρίμα γιατί ήταν τόση μεγάλη η ζήτηση, που βλέπαμε παιδάκια ακόμη και να κλαίνε επειδή δεν μπορούσαν οι γονείς τους να βρουν εισιτήρια για τη βόλτα τους».

Διαδρομή στην παράδοση

Ο Μουτζούρης είναι ένα ιστορικό ατμοκίνητο τρένο που διασχίζει τις καταπράσινες πλαγιές του Πηλίου, συνδέοντας τον Βόλο με τις Μηλιές. Η κατασκευή του σιδηροδρόμου ξεκίνησε το 1894 και ολοκληρώθηκε το 1903 από τον Ιταλό μηχανικό Εβαρίστο ντε Κίρικο, πατέρα του διάσημου ζωγράφου Τζιόρτζιο ντε Κίρικο.

Τη δεδομένη χρονική στιγμή αποτελεί τη μοναδική σιδηροδρομική γραμμή της Μαγνησίας. Σε καθημερινή βάση εργάζονται για το δρομολόγιο δύο μηχανοδηγοί, δύο τεχνικοί συντήρησης, δύο άτομα επί των εισιτηρίων, καθώς και σταθμάρχης που βρίσκεται στο σταθμό των Ανω Λεχωνίων.

«Ο κόσμος βλέπει μία ωραία διαδρομή, αλλά είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι από πίσω υπάρχουν άνθρωποι που οφείλονται για την καλή και σωστή λειτουργία του ιστορικού τρένου» επισημαίνει ο κ. Μπέζος που μαζί με τον Παναγιώτη Πάσχο δίνουν καθημερινά το παρών στα δρομολόγια και βρίσκονται σε επιφυλακή σε περίπτωση που προκληθεί βλάβη ή ζημιά.

Προτάσεις για αναβάθμιση

Από τη δημοτική αρχή Νοτίου Πηλίου είχε προταθεί να αναβαθμιστεί ο εξοπλισμός, ώστε και οι επιβάτες να λαμβάνουν μία ολοκληρωμένη πληροφόρηση για τη διαδρομή, αλλά και τα χωριά του Πηλίου.

Από την πλευρά του ο κ. Μπαϊρακτάρης επισημαίνει ότι θα ήταν πολύ σημαντικό, πρόταση η οποία έχει ήδη αναφερθεί σε ημερίδα που έγινε στο παρελθόν, να προστεθεί μία λεωφορειακή γραμμή που να δίνει τη δυνατότητα στους επιβάτες να απολαμβάνουν και μία οδική βόλτα σε άλλα χωριά του Πηλίου.

«Ο Μουτζούρης είναι ένα διαμάντι για τη Μαγνησία και το Νότιο Πήλιο. Θα μπορούσε να αναπτυχθεί ακόμη περισσότερο και να γίνεται πόλος έλξης ειδικά σε εποχές, όπως τώρα, που ο τουρισμός μας πλήττεται» εξηγεί.

Πάντως στόχος της δημοτικής αρχής είναι μέχρι και τα Χριστούγεννα να ολοκληρωθο0ύν και οι εργασίες αποκατάστασης για την επαναλειτουργία των ατμήλατων μηχανών «Μηλέαι» , «Πήλιον» και «Ιάσων», κοσμήματα του Σιδηροδρόμου, στη γραμμή του Πηλίου.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου