Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2013

Ιδιωτικοποίηση με... δικαίωμα επιστροφής εργαζομένων

Τι άλλο θα ακούσουμε ;;; Το δημοσίευμα επικαλείται και εργαζόμενους οι οποίοι βλέπουν θετικά το ενδεχόμενο επιστροφής αρκεί να μην βγουν σε διαθεσιμότητα !
Ποιος διοχετεύει αυτές τις πληροφορίες ; Οι μετατάξεις δεν τους έμαθαν τίποτα;
Χρειάζεται νομοθετική ρύθμιση για να γυρίσει το προσωπικό των δύο εταιρειών στον ΟΣΕ. Προβληματισμός στους εργαζόμενους. Φόβοι ότι μπορεί να επιστρέψουν και να οδηγηθούν στην ανεργία μέσω της διαθεσιμότητας.
Ελεύθερες προσωπικού ή στην καλύτερη περίπτωση
με το προσωπικό που οι νέοι ιδιοκτήτες θα επιλέξουν, θα δοθούν, ως φαίνεται, στους αναδόχους οι υπό αποκρατικοποίηση εταιρείες ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ROSCO.
Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων με δηλώσεις του χθες υποστήριξε ότι οι εργαζόμενοι στις δύο εταιρείες, για τις οποίες τρέχει η διαδικασία αποκρατικοποίησης (οι σχετικοί διαγωνισμοί έχουν εισέλθει στη δεύτερη φάση), θα συμμετάσχουν κανονικά στη διαδικασία αξιολόγησης που γίνεται αυτό το διάστημα.
Ο κ. Χρυσοχοΐδης αναφερόμενος στη διαδικασία αποκρατικοποίησης σημείωσε ότι οι εργαζόμενοι αυτών των δύο εταιρειών, εάν δεν επιθυμούν συνεργασία με τον ανάδοχο που θα επιλεγεί, μπορούν να επιστρέψουν πίσω στον ΟΣΕ.
Η δήλωση αυτή έχει προκαλέσει αναστάτωση στο προσωπικό που ανέρχεται περίπου σε 1.400 άτομα. Εξ αυτών οι 820 απασχολούνται στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ η τεχνική βάση (Rosco) απασχολεί περίπου 545 εργαζόμενους.

Το υπουργείο Οικονομικών ιδιοκτήτης, όχι ο ΟΣΕ

Όπως επισημαίνουν πηγές των εργαζομένων, επιστροφή τους μπορεί να γίνει μόνο αφού προηγηθεί νομοθετική ρύθμιση, καθώς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η ROSCO δεν είναι εταιρείες συνδεδεμένες με τον ΟΣΕ, αλλά ανεξάρτητες και ανήκουν στο υπουργείο Οικονομικών. Με βάση το υφιστάμενο καθεστώς, μόνο η ΕΡΓΟΣΕ είναι συνδεδεμένη με τον ΟΣΕ και για τον λόγο αυτό το προσωπικό της μπορεί απευθείας να οδηγηθεί σε αυτόν.
Από την πλευρά των εργαζομένων, σημειώνεται ότι θα αποτελέσει θετική εξέλιξη το ενδεχόμενο να τους δοθεί η δυνατότητα επιλογής, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα δουν την έξοδο μέσω της διαθεσιμότητας. Ωστόσο γεγονός είναι ότι δεν είναι βέβαιο πως αυτή θα είναι μια λύση ασφάλειας, αφού το προσωπικό του ΟΣΕ βρίσκεται υπό αξιολόγηση, για δεύτερη φορά, και είναι πολύ πιθανό ότι, ως αποτέλεσμα αυτής, ένας αριθμός εργαζόμενων θα οδηγηθεί σε διαθεσιμότητα.

Η αξιολόγηση της αξιολόγησης...

Την αξιολόγηση του προσωπικού και των δομών των ΔΕΚΟ του ΥΠΟΜΕΔΙ έχει αναλάβει η PWC και στη βάση του πορίσματος που θα βγει θα ληφθούν και οι αποφάσεις για το προσωπικό που θα συμμετάσχει στη διαθεσιμότητα.
Πάντως πρέπει να σημειωθεί ότι αξιολόγηση στο προσωπικό του ΟΣΕ έχει ήδη γίνει. Μάλιστα την υλοποίησε η ίδια εταιρεία πριν από 1,5 χρόνο. Από αυτή είχε κριθεί ότι για να μπορεί να λειτουργεί ο ΟΣΕ με ασφάλεια σε όλα τα επίπεδα θα πρέπει να έχει κατ' ελάχιστον 2.800 εργαζόμενους. Ωστόσο σήμερα το προσωπικό αυτό ανέρχεται μόλις σε 2.200 άτομα.
Στηριζόμενες στην αξιολόγηση αυτή πηγές των εργαζομένων επισημαίνουν ότι αν η πολιτεία θέλει να κυκλοφορεί με ασφάλεια ο σιδηρόδρομος δεν θα πρέπει να πειράξει κανέναν εργαζόμενο, πλην όσων έχουν βρεθεί επίορκοι.
Να σημειώσουμε ότι τα τελευταία χρόνια το προσωπικό στον ΟΣΕ έχει υποστεί περικοπές στους μισθούς οι οποίες ξεπερνούν τα 60%. Χαρακτηριστικά το 2009 το μικτό κόστος της μισθοδοσίας ανά εργαζόμενο ανερχόταν στα 53.000 ευρώ, ενώ φέτος έχει φτάσει στα 23.100 ευρώ.

euro2day.gr - Μάρω Τσαντήλα 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου