Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Σάββατο, 16 Νοεμβρίου 2013

Τον Φεβρουάριο στις ράγες τα δρομολόγια με φορτία της Hewlett-Packard

Παγώνει η συντήρηση του ΟΣΕ με ΣΔΙΤ – Υπόγειο γίνεται τμήμα του σιδηροδρομικό άξονα της Αθήνας
Προς επαναδημοπράτηση βαίνει το έργο Πειραιάς – Αθήνα – Τρεις Γέφυρες
Σοβαρές εξελίξεις καταγράφονται στον σιδηρόδρομο. Τον Φεβρουάριο του 2014 αναμένεται να ξεκινήσει τελικά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ το πιλοτικό πρόγραμμα μεταφοράς των φορτίων της Hewlett-Packard (HP) από το λιμάνι του Πειραιά στην Κεντρική Ευρώπη.
Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος», το υπουργείο Υποδομών
«παγώνει» το σχέδιο για τη συντήρηση του δικτύου του ΟΣΕ με τη μέθοδο της Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).
Επίσης, φαίνεται να «ξεμπλοκάρει» το ζήτημα του σιδηροδρομικού έργου Πειραιάς - Αθήνα - Τρεις Γέφυρες, καθώς έπειτα από τριετή εμπλοκή ο ΟΣΕ θα παραλάβει το ημιτελές έργο και θα αναθέσει στην ΕΡΓΟΣΕ να δημοπρατήσει το υπόλοιπο φυσικό αντικείμενο, η οποία μελετά παράλληλα την υπογειοποίηση μέρους του εν λόγω άξονα. 

Τα 52 δρομολόγια που θα κρίνουν τη συνεργασία

Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες, τον Φεβρουάριο του 2014 αναμένεται να ξεκινήσει η τριμερής συνεργασία ΤΡΑΙΝΟΣΕ - Cosco - HP για τη μεταφορά προϊόντων και εξαρτημάτων της εταιρίας από την Κίνα στην Ευρώπη μέσω του λιμένος του Πειραιά και του ελληνικού σιδηροδρόμου στις γραμμές συναρμολόγησης της τεχνολογικής εταιρείας στην Τσεχία.
Πρόκειται για μία εξάμηνη δοκιμαστική περίοδο εφαρμογής του προγράμματος, που προβλέπει την εκτέλεση 52 εμπορευματικών δρομολογίων και δίνει μία ιστορική ευκαιρία στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ για ανάπτυξη και εμπλοκή στις διεθνείς αγορές.
Οι βασικοί λόγοι για τους οποίους έχει καθυστερήσει η εφαρμογή της συμφωνίας είναι ότι η HP έχει εν ενεργεία συμβόλαια με άλλη ναυτιλιακή εταιρεία που μεταφέρει τα φορτία της στα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης, τα οποία εκπνέουν στο τέλος του έτους.
Επίσης, αποδεικνύεται χρονοβόρα η ενεργοποίηση της συμφωνίας και για διαδικαστικούς λόγους, καθώς η HP συμβάλλεται με τη μητρική Cosco, η Cosco με την PCT (ή αλλιώς ΣΕΠ ΑΕ) και η PCT με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Στο μεταξύ, σύμφωνα με πληροφορίες, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναμένεται να κλείσει το 2013 με καθαρά κέρδη ύψους ενός εκατ. ευρώ.

«Παγώνει» το ΣΔΙΤ της συντήρησης του ΟΣΕ

Παράλληλα, ανατροπές έρχονται στο σχέδιο ΣΔΙΤ για τη συντήρηση και τη φύλαξη του δικτύου του ΟΣΕ. Σύμφωνα με πληροφορίες της ηλεκτρονικής έκδοσης του «Βήματος», ο υπουργός Υποδομών κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης ζήτησε από τον ΟΣΕ να «παγώσει» το σχέδιο και να μελετήσει το έργο ως δημόσιο, καθώς δεν φαίνεται να έχει πειστεί για την ανάγκη σύμπραξης του Δημοσίου με έναν ιδιώτη για την παροχή υπηρεσίας η οποία μπορεί να δοθεί με ένα απλό συμβόλαιο έπειτα από πλειοδοτικό διαγωνισμό, χωρίς περαιτέρω δεσμεύσεις.
Ο ΟΣΕ σε συνεργασία με την Ειδική Γραμματεία ΣΔΙΤ του υπουργείου Ανάπτυξης είχε προετοιμάσει τρεις διαγωνισμούς ΣΔΙΤ για τη συντήρηση της σιδηροδρομικής υποδομής των τμημάτων «Ελ. Βενιζέλος» - Κιάτο, Πειραιάς - Πλατύ και Πλατύ - Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο, με επταετή ισχύ και συνολική αμοιβή 350 εκατ. ευρώ (50 εκατ. κατ' έτος).
Σύμφωνα με συνεργάτες του, ο κ. Χρυσοχοΐδης έχει ζητήσει νέα μελέτη για το κόστος της συντήρησης και της φύλαξης του δικτύου, καθώς φαίνεται να θεωρεί ότι το Δημόσιο μπορεί να εξασφαλίσει καλύτερους οικονομικούς όρους.

Προς επαναδημοπράτηση του έργου Πειραιάς - Αθήνα - Τρεις Γέφυρες

Στο μεταξύ, μεικτή επιτροπή που συστάθηκε από τον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ ετοιμάζεται να παραλάβει το ημιτελές έργο του εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού άξονα της πρωτεύουσας, γνωστότερο ως σύμβαση του Προαστιακού (994/2005), την εργολαβία του οποίου είχε διαλύσει ο ΟΣΕ τον Φεβρουάριο του 2011. Έκτοτε, το έργο σαπίζει.
Ο ΟΣΕ ετοιμάζεται για την έγκριση και θεώρηση των μελετών του έργου, τις οποίες και θα παραδώσει στην ΕΡΓΟΣΕ, η οποία στη συνέχεια, θα δημοπρατήσει τις υπολειπόμενες εργασίες, με νέα εργολαβία, χρηματοδοτούμενη από την ΕΕ.
Ωστόσο, ο ΟΣΕ θα πρέπει να κινηθεί γρήγορα, προκειμένου να προλάβει την κατάθεση του φακέλου της χρηματοδότησης στις κοινοτικές αρχές. Το παράδοξο είναι ότι τα χρήματα που είχαν δοθεί το 2009 από το ΕΣΠΑ για τη διαλυθείσα σύμβαση 994/2005 κατά 99% θα χαθούν, λόγω της διάλυσης της εργολαβίας και της χαμένης τριετίας που μεσολάβησε.

Έρχεται υπογειοποίηση του σιδηροδρομικού άξονα

Παράλληλα, η ΕΡΓΟΣΕ δημοπρατεί την ολοκλήρωση των μελετών για την κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου, μήκους 2,36 χλμ., που θα ξεκινά από την έξοδο του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών και θα καταλήγει στις Τρεις Γέφυρες.
Το πλήρως υπογειοποιημένο τμήμα θα είναι 1,3 χλμ., ενώ στην επιφάνεια του εδάφους θα απελευθερωθεί η επικοινωνία των καθέτων οδών που σήμερα διακόπτονται λόγω των σιδηροδρομικών γραμμών.
Ο προϋπολογισμός που εγκρίθηκε από την ΕΕ είναι 2 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων οι Βρυξέλλες χρηματοδοτούν το 1 εκατ. ευρώ. Η αναβάθμιση ολόκληρου του άξονα Αθήνα - Αχαρνές εκτιμάται στα 187 εκατ. ευρώ, όμως το τελικό ποσό θα προσδιοριστεί από τις οριστικές μελέτες.
Η λύση της μερικής υπογειοποίησης είχε επιλεγεί από τον πρώην ΕΔΙΣΥ (καταργήθηκε και απορροφήθηκε από τον ΟΣΕ), σε συνέχεια της ακύρωσης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Όρων του έργου από το Συμβούλιο της Επικρατείας πριν από χρόνια.

Του Αχιλλέα Χεκίμογλου - Το Βήμα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου