Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Παρασκευή, 31 Αυγούστου 2018

Στη Βουλή και μετά υπογραφές η σύμβαση για τη Σιδηροδρομική Σήραγγα Σεπολίων,επαναδημοπράτηση για την γέφυρα Γαλλικού


Μέσα στο Σεπτέμβριο εκτιμούν στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ ότι θα υπογραφεί η σύμβαση για το μεγάλο σιδηροδρομικό έργο για την κατασκευή της Σιδηροδρομικής Σήραγγας Σεπολίων. Σύμφωνα με πληροφορίες
του ypodomes.com η σχτική σύμβαση εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο και βρίσκεται στην Βουλή από τις αρχές Αυγούστου. Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να ολοκληρωθεί η παρουσίαση τους και κατόπιν  αοριστεί η ημερομηνία υπογραφής του μεγάλου αυτού έργου. Ανάδοχος του έργου η Κ/Ξ ΙΝΤΡΑΚΑΤ-ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙKA ΕΡΓΑ ΑΤΕ με ποσσστό έκπτωση 45,71%.


Η κατασκευαστική διάρκεια του έργου έχει οριστεί σε 52 μήνες (4,5 χρόνια) πράγμα που σημαίνει ότι η ολοκλήρωση και απόδοση του σε λειτουργία εκτιμάται αρχικά για το 2023. Η συνολική διάρκεια του έργου (με την συντήρηση) είναι 88 μήνες. Ουσιαστικά μιλάμε για ένα έργο που θα αλλάξει την όψη της ευρύτερης περιοχής από την Αττική μέχρι τα Σεπόλια καθώς με την κατασκευή  της σήραγγας οι σημερινές γραμμές και οι επικίνδυνες ισόπεδες διαβάσεις θα μετατραπούν σε χώρους πρασίνου και αναψυχής. Η γύρω περιοχή πέρα από την ασφάλεια που θα εξασφαλιστεί για τους διερχόμενους πεζούς ή οχήματα, θα αναβαθμιστεί λόγω της αναμενόμενης ανάπλασης κατά μήκος των γραμμών ενώ θα πάψει και η ηχητική ρύπανση από τα διερχόμενα τρένα.

Το κόστος του έργου είναι 151,28εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 122εκατ.ευρώ).  Ο επίσημος τίτλος του έργου είναι "Kατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα έξοδος Σ.Σ. Αθηνών (Σ.Σ.Α.) — τρεις γέφυρες, με υπογειοποίηση στην περιοχή Σεπολίων". Πρόκειται για την κατασκευή δίδυμης σήραγγας τετραπλού διαδρόμου 1,9χλμ και έργο συνολικού μήκους 2,36χλμ. που θα εξυπηρετεί τα υπεραστικά και προαστιακά τρένα.

Με την υλοποίηση αυτού του έργου γίνεται πράξη η απόφαση του ΣτΕ από το 2004 που είχε επιβάλλει να υπογειοποιηθούν οι γραμμές. Με την ολοκλήρωση του από το σταθμό της Αθήνας μέχρι τις 3 Γέφυρες, θα υπάρχει τετραπλός υπόγειος σιδηρόδρομος , ενώ στην επιφάνεια. Φορέας Υλοποίησης είναι η ΕΡΓΟΣΕ. Το έργο χρηματοδοτείται από το Μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» CEF (Connecting Europe Facility) 2014-2020. 

Ενδιαφέρον έχει να αναφέρουμε ότι κατά τη διάρκεια της κατασκευής έχει προβλεφθεί να μην σταματήσει η λειτουργία των επίγειων γραμμών που σήμερα εξυπηρετούν τα τρένα. Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com πρώτα θα ξεκινήσουν τα έργα στη δυτική πλευρά του έργου οπότε θα παραμείνει σε λειτουργία μία από τις δύο υφιστάμενες γραμμές.  Με την ολοκλήρωση του δυτικού τμήματος, θα μεταφερθεί η κίνηση των τρένων στις δύο υπογειοποιημένες γραμμές. Στη συνέχεια θα καταργηθεί και η ανατολική γραμμή για να κατασκευαστούν οι δύο υπόλοιπες υπόγειες γραμμές που θα ολοκληρώσουν το έργο. Το έργο απαιτεί "χειρουργική ακρίβεια" καθώς περνά ανάμεσα από τη Σήραγγα του Μετρό και τον μεγάλο αγωγό αποχέτευσης της ΕΥΔΑΠ.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Το αντικείμενο του έργου αφορά στην κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου μήκους 2,36 χλμ, εκ των οποίων τα 1,91 χλμ. υποβαθμισμένου / υπογειοποιημένου, ο οποίος ξεκινά από την έξοδο του Σ.Σ. Αθηνών προς Θεσσαλονίκη (ΧΘ 10+821) και καταλήγει στις Τρεις Γέφυρες (ΧΘ 13+181) στη περιοχή Σεπολίων του Δήμου Αθηναίων όπου συναντά τον πρόσφατα κατασκευασμένο και σε λειτουργία νέο τετραπλό σιδηροδρομικό διάδρομο.

Η Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή κατασκευάζεται επί της υφιστάμενης ζώνης κυκλοφορίας σταδιακά — πρώτα ο Δυτικός διάδρομος και κατόπιν ο Ανατολικός.

Συνοπτικά στο αντικείμενο του δημοπρατούμενου έργου συμπεριλαμβάνονται:
— Το τεχνικό υπογειοποίησης — τεχνικό Cover & Cut (top-down) αποτελούμενο από 47 επιμέρους τεχνικά που κατασκευάζονται σε δύο φάσεις (Δυτικός — Ανατολικός Διάδρομος).
— Tα προσωρινά υδραυλικά έργα
— Τα μόνιμα υδραυλικά έργα (αποχέτευσης–αποστράγγισης σήραγγας, υπερχειλιστές παντοροϊκού δικτύου & δίκτυα ομβρίων και ακαθάρτων)
— Οι μηχανολογικές εγκαταστάσεις του υπόγειου τεχνικού και των αντλιοστασίων ακαθάρτων για την αποχέτευση –αποστράγγιση ομβρίων της σήραγγας.
— Τα κτίρια εξυπηρέτησης (Η/Μ εγκαταστάσεις).
— Η κατασκευή των δύο νέων άνω διαβάσεων πεζών.
— Η κατασκευή της επιδομής της σιδηροδρομικής γραμμής.
— Η αποκατάσταση του παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου.
— Τα έργα πρασίνου και η αποκατάσταση τοπίου

Αναλυτικότερα οι προς εκτέλεση εργασίες περιγράφονται στην Τεχνική Περιγραφή του έργου και οι όροι εκτέλεσης του έργου περιγράφονται στην Ειδική Συγγραφή Υποχρεώσεων και τα λοιπά τεύχη.

Σε επαναδημοπράτηση οι νέες Σιδηροδρομικές Γέφυρες στο Γαλλικό Ποταμό με 8,9εκατ.ευρώ

Σε επαναδημοπράτηση οδηγήθηκε τελικά το έργο της κατασκευής δύο νέων σιδηροδρομικών γεφυρών του Γαλλικού ποταμού, στη Χ.Θ. 9+184 της σιδηροδρομικής γραμμής, στο τμήμα από Σ.Σ. Πλατέως έως Τ.Χ.1 Θεσσαλονίκης. Φορέας Υλοποίησης του έργου είναι η ΕΡΓΟΣΕ. Ο αρχικός διαγωνισμός της 19ης Ιουλίου προσέλκυσε μόνο μία εταιρεία και η ΕΡΓΟΣΕ αποφάσισε να επαναδημοπρατήσει.

Το αντικείμενο του έργου, αφορά στην κατασκευή των 2 νέων σιδηροδρομικών γεφυρών οι οποίες προβλέπεται να αντικαταστήσουν τις υφιστάμενες μεταλλικές γέφυρες. Το κόστος του έργου ανέρχεται σε 8,92εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 7,2εκατ.ευρώ). Με τις νέες γέφυρες τα τρένα θα μπορούν να αναπτύσσουν ταχύτητες μέχρι και 160χλμ/ώρα.

Η δημοπράτηση θα διαξαχθεί στις 28 Σεπτεμβρίου και η αποσφράγιση των προσφορών στις 3 Οκτωβρίου. Η διάρκεια της σύμβασης είναι 48 μήνες από την σχετική υπογραφή με την κατασκευαστική περίοδο να είναι 24 μήνες και άλλους 24 μήνες να αφορά τη συντήρηση του έργου. Με πρόχειρους υπολογισμούς εφόσον το έργο ξεκινήσει την Άνοιξη του 2019 θα μπορέσει να ολοκληρωθεί το πρώτο εξάμηνο του 2021.

Το έργο χρηματοδοτείται από το Ε.Π.: «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» του ΕΣΠΑ 2014-2020.

Πρόκειται για τη δημοπράτηση ενός ακόμα έργου από την ΕΡΓΟΣΕ που έχει ένα αρκετά μεγάλο portfolio έργων. Νωρίτερα έχουν δημοπρατηθεί η Σήραγγα Σεπολίων, η ηλεκτροκίνηση στο Κιάτο-Ροδοδάφφνη και η αναβάθμιση του Ισθμός-Λουτράκι. Επίσης έπονται φέτος: η ηλεκτροκίνηση στα τμήματα Λάρισα-Βόλος, Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα και η Β`φάση του Σιδ.Σταθμού της Αθήνας.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Το αντικείμενο του έργου, αφορά στην κατασκευή των 2 νέων σιδηροδρομικών γεφυρών (άνοδος - κάθοδος), στη Χ.Θ. 9+184 της Γραμμής Θεσσαλονίκης - Φλώρινας, οι οποίες προβλέπεται να αντικαταστήσουν τις υφιστάμενες μεταλλικές γέφυρες. Η αντιστοίχιση της παραπάνω Χ.Θ. 9+184, με τη χιλιομέτρηση της Σ.Γ. Αθηνών - Θεσσαλονίκης, είναι η Χ.Θ. 506+895,41. Συνοπτικά, πέραν των όσων αναφέρονται στην τεχνική έκθεση και στην έκθεση των γεωτεχνικών ερευνών της μελέτης, το φυσικό αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει:

— την αποξήλωση των 2 ανεξάρτητων κλάδων της υφιστάμενης γέφυρας και των βάθρων τους σε 2 φάσεις,

— τα τεχνικά έργα βελτίωσης του εδάφους θεμελίωσης και απαραίτητων αντιστηρίξεων, για αποτροπή ρευστοποίησης των εδαφών κατά την διάρκεια των εκσκαφών θεμελίων, εκτροπών κοίτης κ.λπ.,

— τα τεχνικά έργα της κατασκευής των 2 νέων γεφυρών εκ’ σκυροδέματος, για κάθε μία από τις γραμμές Ανόδου και Καθόδου, συνολικού μήκους:

175,50 + 175,50 = 351,00μ.,

— το σιδηροδρομικό αντικείμενο της στρώσης σιδηροδρομικής γραμμής, επί των νέων σιδηροδρομικών γεφυρών, συνολικού μήκους 700μ., όπου πέραν του μήκους των δύο γεφυρών περιλαμβάνονται τα μεταβατικά τμήματα αυτών,

— τα υδραυλικά έργα διαμόρφωσης της κοίτης του ποταμού Γαλλικού, όπως επίσης τα υδραυλικά έργα εκτροπής της κοίτης, σε όλο το εύρος κατάληψης των έργων κατασκευής των σιδηροδρομικών γεφυρών και ιδιαίτερα στις θέσεις των θεμελίων αυτών,

— τα έργα αποξήλωσης του υφιστάμενου δικτύου της ηλεκτροκίνησης, στο μήκος των υφιστάμενων ζωνών του δικτύου,

— τα έργα εγκατάστασης του νέου δικτύου της ηλεκτροκίνησης, στις αντίστοιχες ζώνες του δικτύου, επί των σιδηροδρομικών γραμμών Ανόδου και Καθόδου,

— τα έργα αποξήλωσης των εγκαταστάσεων του GSMR και του ETCS (φορείς, καλώδια κλπ), την προσωρινή ανάρτησή τους κατά την φάση της κατασκευής και την επανεγκατάστασή τους στις νέες θέσεις,

— τις απαιτούμενες σιδηροδρομικές εργασίες διατήρησης της λειτουργίας της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής (στον μονό κλάδο κατά την φάση των εργασιών κατασκευής – Άνοδος ή Κάθοδος) έτσι ώστε να διατηρείται η ηλεκτροκινούμενη σιδηροδρομική κυκλοφορία σε όλες τις φάσεις κατασκευής του έργου, στην γραμμή Θ-Φ,

— τις απαιτούμενες εργασίες για την προσαρμογή του εξοπλισμού σηματοδότησης, που βρίσκεται στην επηρεαζόμενη από τις κατασκευαστικές εργασίες περιοχή, με την εξασφάλιση συνεχούς λειτουργίας του τηλεπικοινωνιακού δικτύου του Ο.Σ.Ε., του συστήματος σηματοδότησης Σ.Σ. Σίνδου, του τμήματος αποκλεισμού Σίνδου και ΤΧ1 καθώς και της τηλεδιοίκησης Θ-Φ, ούτως ώστε οι σταθμοί Σίνδου και ΤΧ1 να μπορούν να χαράσσουν διαδρομές προς αλλήλους και να ανοίγουν τα φωτοσήματα εξόδου κατά την διάρκεια κατασκευής,

— τις εργασίες κατασκευής - αποκατάστασης του υφιστάμενου οδικού δικτύου εξυπηρέτησης της τοπικής κυκλοφορίας των οχημάτων.

Επιπρόσθετα, για τις εργασίες στην περιοχή των σιδηροδρομικών γραμμών απαιτείται η προσωρινή αποξήλωση, μεταφορά, αποθήκευση και εν συνεχεία επανεγκατάσταση των υφισταμένων εγκαταστάσεων, καλωδίων κ.λπ., των συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνιών κ.λπ., εργασίες οι οποίες θεωρούνται ότι περιλαμβάνονται στο φυσικό αντικείμενο του έργου.


Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου