Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Σάββατο 17 Νοεμβρίου 2018

Πολλοί οι τραγικοί, μικρή η Επίδαυρος


Μια έντονη εβδομάδα διεργασιών έκλεισε στον σιδηρόδρομο, εβδομάδα που είχε ως αποκορύφωμα την υπογραφή της νέας διετούς επιχειρησιακής ΣΣΕ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ απο τα Σωματεία Εργαζομένων σε αυτήν. Όπως συνήθως συμβαίνει, όσοι αδυνατούν να φέρουν
-συνδικαλιστικά-θετικά αποτελέσματα για τους εργαζόμενους, την επόμενη μιας επιτυχίας αντίπαλων δυνάμεων, είτε σπεύδουν να την απαξιώσουν, είτε προσπαθούν να μετατοπίσουν σε άλλο πεδίο τον δημόσιο διάλογο.

Η εμφανής λόγω των πραγματικών δεδομένων,  αδυναμία της ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ  Σιδηροδρομικών και των παπαγάλων-παρατηρητών τους , να επιχειρήσουν  το πρώτο -απαξίωση της ΣΣΕ-, οδήγησε μοιραία στην δεύτερη επιλογή της προσπάθειας δηλαδή για την μετατόπιση του δημόσιου διαλόγου μέσω "λαγών¨ εν προκειμένω μέσω του Δελτίου Τύπου του Σ.Σ. Λαρισαϊκός και της ανακοίνωσης της παράταξης των ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ στον χώρο της ΠΕΣΟΣΕ.
Κοινό σημείο της προσπάθειας αυτής, η εμφανής αδυναμία κατάρτισης στοιχειώδους αντιπολιτευτικής επιχειρηματολογίας ενώ για πρώτη φορά, στον ιστορικό χώρο του κλάδου σταθμαρχών, παράταξη - και μάλιστα αυτοπροσδιοριζόμενη ως "δημοκρατική"- εκφράζει εμφανή εμπάθεια απέναντι στον κλάδο έλξης,απέναντι δηλαδή σε συναδέλφους!
Προσπαθώντας στην ουσία με τον τρόπο αυτό, να δικαιολογήσει την συνδικαλιστική ανεπάρκεια τόσο των εκπροσώπων της, όσο και την δεδομένη ανυπαρξία του σημερινού Προέδρου της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών.
Είναι γενικώς παραδεκτό πλέον στον σιδηροδρομικό κόσμο, ότι η Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών βρίσκεται στο  χαμηλότερο σημείο αντιπροσώπευσης στην εκατονταετή σχεδόν ιστορία της, όπως και καθημερινά είναι εμφανής η δραστηριότητα Πρωτοβάθμιων Σωματείων , όπως είναι η ΠΕΣΟΣΕ, δράση που υπερκαλύπτει τους ελάσσονες της Κάνιγγος.
Η εμφανής  προσπάθεια της ΔΑΚΕ να επενδύει  καθημερινά στο ....συναίσθημα προσκρούει στην λογική, σε αυτό δηλαδή που βιώνουν οι σιδηροδρομικοί σε ΟΣΕ - ΕΕΣΣΤΥ, αλλά και στην ΕΡΓΟΣΕ ως αποτέλεσμα της ανυπαρξίας της σημερινής ηγεσίας της ΠΟΣ. Το είδαμε και στις εκλογές των ηλεκτρολόγων- ηλεκτρονικών, θα το δούμε και στην συνέχεια και σε άλλους χώρους.

Η πλειοψηφία των ΠΑΣΚ- ΔΑΚΕ, σε μια ανίερη συμμαχία εδώ και χρόνια, εγκλωβίστηκε και έζησε το απόλυτο Βατερλό την περασμένη Πέμπτη, καθώς επένδυσε -δημόσια-στην αποτυχία των διαπραγματεύσεων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κάνοντας λόγο ακόμα και για ατομικές συμβάσεις εργασίας σε αυτήν,με τον επιθετικό λόγο που  καλλιέργησε κυρίως στους χώρους εργασίας της ΕΕΣΣΤΥ το περασμένο καλοκαίρι.
Στο ίδιο μοτίβο και το ΠΑΜΕ Σιδηροδρομικών που ακολούθησε την ίδια πεπατημένη, με διαφορετικό όμως-συνήθως ταξικό- πρόσημα στον δημόσιο λόγο των εκπροσώπων του (αν και πολλές φορές λόγω του εμφανούς εκνευρισμού για την υποχώρηση των δυνάμεων του σε αρκετούς χώρους , αυτοί αναλώθηκαν σε πρωτοφανείς  για την παράταξη επί προσωπικού επιθέσεις απέναντι σε αντίπαλους συνδικαλιστές).

Η υπογραφή της ΣΣΕ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξέθεσε το κατεστημένο του χτες.

Την ώρα λοιπόν που τα 2 Σωματεία στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπέγραφαν την νέα διετή - με σαφείς αυξήσεις- ΣΣΕ, η ηγεσία - πλειοψηφία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, ασχολούνταν με εξώδικα εναντίον συνδικαλιστών που εκφράζουν δημόσια την διαφωνία τους με την στρατηγική όσων την οδηγούν στο αδιέξοδο. 
Την ίδια ώρα δε  που παρατάξεις - όπως αυτή της ΠΑΣΚ/ΔΑΚΕ στην ΠΕΣΟΣΕ - στέλνουν στο πυρ το εξώτερον την ιδιωτική ΤΡΑΙΝΟΣΕ, λησμονούν ότι η ίδια η πλειοψηφία της ΠΟΣ των ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ, είχε συναντηθεί με την Διοίκηση της επίσης ιδιωτικής Rail Cargo (και είχε επιδιώξει συνάντηση και με την Pearl), ΧΩΡΙΣ να εκπροσωπεί κανένα εργαζόμενο σε αυτές, εκδίδοντας μάλιστα ανακοίνωση για ισότιμη πρόσβαση στην υποδομή όλων των εμπλεκομένων και στέλνοντας αυστηρή επιστολή για την τήρηση των ΝΟΜΩΝ στην εκπαιδευτική διαδικασία γύρω από τις άδειες μηχανοδήγησης στο Υπουργείο Μεταφορών και την ΡΑΣ.
Χτες ο Σ.Σ. Λαρισαϊκός, λησμονώντας την επιστολή της ΠΟΣ για την τήρηση της νομιμότητας, εξέδωσε δελτίο τύπου για τους συναδέλφους δρεζινοδηγούς, που στην ουσία εγκλωβίστηκαν σε αδιέξοδο απο την συνδικαλιστική ανεπάρκεια της σημερινής ηγεσίας της Ομοσπονδίας.
Είναι προκλητικό τουλάχιστο και υποκριτικό το Δελτίο Τύπου του Σ.Σ. Λαρισαϊκού.
Ας ρωτήσει τους ελάσσονες της Κάνιγγος πρώτα και μετά ας ξαναδιαβάσουν αυτά που έγραψαν (στο όνομα μάλιστα του Προεδρείου)  στο Δελτίο Τύπου.
Σ.Σ. Λαρισαϊκός που με αφορμή την πρόσληψη φυλάκων ισόπεδων διαβάσεων με δίμηνη σύμβαση εξέδωσε δελτίο τύπου διαμαρτυρίας για τις "πολιτικές¨ της Συγκυβέρνησης και της Διοίκησης του ΟΣΕ.
Φυσικά ο Σ.Σ. Λαρισαϊκός, δεν εξέδωσε κανένα δελτίο τύπου για το πρόσφατο νομοσχέδιο που επιστρέφει το Θριάσιο στον ΟΣΕ, ούτε και για την επιστροφή των μετατασσομένων του 3891, αυτά είναι λεπτομέρειες και μάλλον δεν βοηθούν στην αντιπολιτευτική ρητορική των υπευθύνων του Σωματείου. 
Φυσικά δεν είδε τους εργαζόμενους με μπλοκάκια στην ΕΕΣΣΤΥ (γιατί άραγε δεν τους είδαν αναρωτιόμαστε), τους εργαζόμενους με μπλοκάκια στα μηχανοστάσια, τις εργολαβίες στον καθαρισμό (που καταργούνται στον ΟΣΕ) και τους συνταξιούχους σε άλλες εταιρείες.

Όλα όμως έχουν και ένα όριο.

Η Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών και η ανεπαρκής συνδικαλιστικά ηγεσία της οφείλουν να σοβαρευτούν τουλάχιστο.
Αν όχι, αν δεν μπορούν, ας παραιτηθούν.

Η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας στον ΟΣΕ έχει βαλτώσει, στην ΕΕΣΣΤΥ πλέον όλοι οι εργαζόμενοι συνειδητοποίησαν το παιχνίδι που έπαιξε στην πλάτη τους η πλειοψηφία της ΠΟΣ το περασμένο καλοκαίρι, στην ΕΡΓΟΣΕ η ΣΣΕ ακόμα δεν έχει υπογραφεί.
Αν αυτή η Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών υπάρχει για να στέλνει εξώδικα σε εκλεγμένους συνδικαλιστές που διαφωνούν με την λειτουργία και την στρατηγική της, αν ο ρόλος της είναι να συνεδριάζει κάθε μήνα για να λένε τον πόνο τους αποτυχημένοι συνδικαλιστές, αν μονοδιάστατα αντιλαμβάνεται ακόμα και τους ποιους εκπροσωπεί, υπάρχει σοβαρό πρόβλημα.
Οφείλουμε να ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΜΕ αυτήν την κατάσταση και η βάση των εργαζομένων να πάρει την κατάσταση στα χέρια της, ΑΝΑΤΡΕΠΟΝΤΑΣ τους συνδικαλιστές καριέρας που τα τελευταία χρόνια έχουν βρεθεί εκτός των ¨νερών" επειδή είχαν εκπαιδευτεί δεκαετίες στον εργοδοτικό - κυβερνητικό συνδικαλισμό εξουσίας.
Κρίνονται ανεπαρκείς τουλάχιστο.
Και όπως γράψαμε με αφορμή τις πρόσφατες ανακοινώσεις....

Πολλοί τραγικοί, μικρή η Επίδαυρος.
Το θεατράκι τους, όχι μόνο πλέον δεν πείθει, αλλά εξοργίζει τον σιδηροδρομικό κόσμο.

Το στέκι της έλξης- Το blog των μηχανοδηγών

Υ.Γ. Διασκεδάζουμε με τους συνδικαλιστές και τις δυνάμεις εκείνες, που καυτηριάζουν την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τους Ιταλούς και την ίδια ώρα παρακαλάνε για μια ολιγόλεπτη συζήτηση μαζί τους, ενώ θέτουν στο τραπέζι προτάσεις για ταξίδια στην Ρώμη, μπας και δουν το φως το αληθινό.... Αλήθεια νομίζουν ότι δεν τους βλέπουν οι συνάδελφοι; 

Υ.Γ. 2 Μιας και η παράταξη της ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ στον χώρο της ΠΕΣΟΣΕ το έθεσε ως ζήτημα. Ενδεικτικό της συνδικαλιστικής ανεπάρκειας της ΠΟΣ είναι ότι ο σιδηροδρομικός κόσμος περιμένει την απόφαση του Αρείου Πάγου για το 25%,σε μια δίκη που ξεκίνησε το Σωματείο μηχανοδηγών το 2014 και συνεχίζεται μέχρι σήμερα σε συνεργασία με το δικηγορικό γραφείο του κ. Παπαδημητρίου. Ακόμα και για την πληρωμή ορισμένων αποφάσεων, οι ελάσονες συνδικαλιστές του κατεστημένου, παρουσίαζαν ως επιχείρημα την απόφαση του εφετείου που κέρδισε το Σωματείο μας για την ίδια υπόθεση.








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου