Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Παρασκευή 19 Ιουλίου 2024

Τέλη χρήσης δικτύου: Τα επιχειρήματα της Hellenic Train

 Υποενότητα, με θέμα «Τέλη Χρήσης Δικτύου» στην ενότητα «Ενδεχόμενες Υποχρεώσεις» περιλαμβάνονται στην οικονομική έκθεση του

2023 της Hellenic Train που δημοσιεύτηκε πριν από λίγες ημέρες.

Μεταξύ άλλων, υπογραμμίζεται ότι “η Διοίκηση της HT θεωρεί ότι οι πιθανότητες έκβασης της υπόθεσης υπέρ της εταιρείας είναι σημαντικές”.

Αναλυτικά, στη σχετική υποενότητα αναφέρονται τα ακόλουθα:

«Η διοίκηση του ΟΣΕ ΑΕ ανάρτησε τη Δήλωση Δικτύου 2020 τροποποιώντας τα τέλη πρόσβασης και χρήσης υποδομής , για την κυκλοφορία στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο το 2020.

Στη συνέχεια, ο ΟΣΕ προχώρησε στη δημοσίευση της Δήλωσης Δικτύου 2021, η οποία συνέχισε να περιλαμβάνει αυτά τα τροποποιημένα τέλη πρόσβασης και χρήσης υποδομής.

Η εφαρμογή της προαναφερθείσας τροποποίησης οδηγεί σε χρεώσεις σημαντικά υψηλότερες από αυτές του 2019 (210% κατά μέσο όρο σε σύγκριση με το 2019), χωρίς αλλαγές στην ποιότητα του Δικτύου.

Σύμφωνα με την θέση της Εταιρείας τα τέλη που περιλαμβάνονται στις Δηλώσεις Δικτύου του 2020 και του 2021 δεν ήταν βιώσιμα, ακόμη και αν δεν ληφθούν υπόψη οι επιπτώσεις από την πανδημία Covid-19.

Οι προτεινόμενες αυξήσεις θα πρέπει να επανεκτιμηθούν πλήρως, μέσω της απαραίτητης διαβούλευσης με τις σιδηροδρομικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο Ελληνικό Σιδηροδρομικό Δίκτυο.

Πρέπει να τονιστεί ότι τα τιμολόγια που ελήφθησαν έως τις 31 Δεκεμβρίου 2020 (δηλαδή 3ο τρίμηνο) είχαν εκδοθεί με βάση τον τύπο για τις χρεώσεις του 2019. Στις 23.3.2021 υποβλήθηκε προσφυγή (με αριθμ. πρωτ. 523) από την Εταιρεία ενώπιον της ΡΑΣ για ενέργειες του ΟΣΕ αντίθετες προς τις σχετικές νομοθετικές διατάξεις με τα ακόλουθα αιτήματα:

(α) ακύρωση Δηλώσεων Δικτύου του 2020 και 2021,

(β) παροχή προθεσμίας ενός μηνός στον ΟΣΕ για πρόσκληση των ενδιαφερομένων για συνεννόηση σχετικά με τις αντίστοιχες Δηλώσεις Δικτύου,

(γ) μείωση τελών πρόσβασης για το 2020 και 2021,

(δ) απαγόρευση είσπραξης τελών πρόσβασης με βάση το Δηλώσεις Δικτύου 2020 και 2021 που δεν ακολουθούν τα οριζόμενα στο νομοθετικό πλαίσιο,

(ε) προσωρινά έκτακτα μέτρα για την απαγόρευση χρέωσης οποιουδήποτε κόστους από τον ΟΣΕ έναντι της Εταιρείας επιπλέον του κόστους που χρεώθηκε για το 2020 που προβλέπεται στη Δήλωση Δικτύου 2020 και προσωρινή εφαρμογή της μεθοδολογίας υπολογισμού του κόστους που περιέχεται στη Δήλωση Δικτύου 2019.

Σε συνέχεια της απόφασης της ΡΑΣ με αριθμό 56/2022, που έκανε δεκτή την προσφυγή της Ηellenic Train ο ΟΣΕ δημοσίευσε τις προτεινόμενες δηλώσεις δικτύου για τα έτη 2020 -2021 (εφαρμόζοντας πλέον τη μεθοδολογία της δήλωσης δικτύου 2022 η οποία είχε εν τω μεταξύ δημοσιευθεί και έχει ήδη προσβληθεί και από την Εταιρεία) και ξεκίνησε τη διαδικασία διαβούλευσης στις 15/7/2022.

Σε κάθε περίπτωση, η Εταιρεία και οι λοιπές ενεργές σιδηροδρομικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα έχουν δηλώσει, στο πλαίσιο της διαδικασίας διαβούλευσης, ότι η μόνη ενδεχομένως αποδεκτή μεθοδολογία υπολογισμού των τελών πρόσβασης στην υποδομή για την περίοδο αυτή, όπως και για το 2022, είναι αυτή που ορίζεται στη Δήλωση Δικτύου για το έτος 2019.

Ανεξάρτητα από τη θέση των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων, ο ΟΣΕ δημοσίευσε τις Δηλώσεις Δικτύου για τα έτη 2020, 2021 που περιέχουν ταυτόσημους όρους με τη Δήλωση Δικτύου του 2022 και το ίδιο έπραξε και για το έτος 2023. Οι νέες Δηλώσεις Δικτύου των ετών 2020, 2021,2022 καθώς και του έτους 2023 αποτέλεσαν επίσης αντικείμενο προσφυγής της Εταιρείας στη ΡΑΣ.

Η υπόθεση αυτή είναι ακόμη σε εκκρεμότητα αναμένοντας σχετικές νεότερες αποφάσεις της ΡΑΣ επί των προσφυγών της Hellenic Train για τα έτη 2020 έως 2022.

Καθώς η Διοίκηση θεωρεί ότι οι πιθανότητες έκβασης της υπόθεσης υπέρ της Εταιρείας είναι σημαντικές, με βάση τόσο τυπικούς όσο και ουσιαστικούς λόγους, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των νομικών εμπειρογνωμόνων που παρακολουθούν την υπόθεση, η διαφορά μεταξύ των τελών πρόσβασης που παρουσιάζονται εδώ και υπολογίζονται με εφαρμογή των σχετικών προβλέψεων της Δήλωσης Δικτύου του 2019 και εκείνων που υπολογίζονται σύμφωνα με τη Δήλωση Δικτύου του 2022 ποσό € 16 εκ. έχει θεωρηθεί ως ενδεχόμενη υποχρέωση για το 2022 και το ποσό των € 7,77 εκ. ως ενδεχόμενη υποχρέωση για το έτος 2023.

Αντιστοίχως λόγω της διαφοράς της τιμολόγησης μεταξύ της Δήλωσης Δικτύου του 2019 και των ετών 2020 και 2021 προκύπτει επίσης ενδεχόμενη υποχρέωση ποσού € 24 εκ. ευρώ καθότι ο ΟΣΕ προέβη σε τιμολογήσεις με βάση υπολογισμού μη εγκεκριμένες από την ΡΑΣ δηλώσεις δικτύου.

Επισημαίνεται τέλος ότι η ΡΑΣ με την ανωτέρω απόφαση της εξουσιοδότησε τον ΟΣΕ και την Hellenic Train A.E. να υπογράψουν Σύμβαση Τελών Πρόσβασης στο Δίκτυο για τα έτη 2020 και 2021 και να διευθετήσουν αναλόγως, με συμψηφισμούς όπου ισχύει, κάθε εκκρεμή οικονομική διαφορά που προέκυψε από τα προηγούμενα έτη».

www.metaforespress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου