Ενημέρωση από τις Βρυξέλλες όπου συνεδριάζει η ALLE .
Αυτό που διαπιστώθηκε στις συζητήσεις του κλιμακίου της ΠΕΠΕ , ιδιαίτερα με τους συναδέλφους που εργάζονται στον Ευρωπαϊκό Νότο είναι ότι τα προβλήματα είναι κοινά .
Στην Πορτογαλία οι πολιτικές που εφαρμόζονται στον σιδηρόδρομο είναι ίδιες με αυτές που ζούμε στην Ελλάδα .
Περί το 1/4 του σιδηροδρομικού δικτύου της Πορτογαλίας έκλεισε τα τελευταία 3 χρόνια , ενώ και εκεί με Νόμο καταργήθηκαν οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας .
Το σωματείο των μηχανοδηγών εκεί
( αριθμεί 1500 μέλη - μαζί με τους 300 οδηγούς του Μετρό αλλά και τους 25 μηχανοδηγούς που εργάζονται στην μοναδική ιδιωτική εταιρεία )βρίσκεται σε διαρκής κινητοποιήσεις τους τελευταίους 17 μήνες.
Ποιο συγκεκριμένα οι συνάδελφοι εκτός από τις απεργιακές κινητοποιήσεις , εργάζονται μόνο εντός του 8ώρου , δεν εργάζονται σε καμία μέρα ανάπαυσης και τις αργίες όλα τα τρένα ακινητοποιούνται ! Αυτό συνέβη και την Περίοδο των Χριστουγέννων.
Και εκεί συζητιέται η ιδιωτικοποίηση του σιδηροδρόμου (ιδιαίτερο ενδιαφέρον υπάρχει για τα εμπορεύματα και τις 2 γραμμές του Προαστιακού ) στα πλαίσια των μνημονίων που έχουν επιβληθεί στην Πορτογαλία.
Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί το ότι οι ακολουθούμενες πολιτικές είναι ακριβώς ίδιες.....Κατάργηση των ΣΣΕ , κατάργηση των Δώρων , μεγάλη μείωση των μισθών.
Στην Ιταλία των περίπου 8.000 μηχανοδηγών (7.000 στον Δημόσιο Φορέα και 1000 στον ιδιωτικό τομέα - υπάρχουν 45 εταιρίες , αλλά πάρα πολλές από αυτές ανήκουν σε Δήμους ! -) η κρίση δεν έχει αφήσει ανεπηρέαστο τον κλάδο των σιδηροδρομικών .
Ωστόσο , υπάρχει προηγούμενη υπογεγραμμένη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που προβλέπει αύξηση 160 Ε στο τέλος του 2013.
Στην Ισπανία , μετά από διαρκείς κινητοποιήσεις -απεργίες , οι σιδηροδρομικοί κατόρθωσαν στις 28 Δεκεμβρίου να υπογράψουν τριετή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (λήγει το 2014) διατηρώντας τους μισθούς (έχει χαθεί το Δώρο των Χριστουγέννων) παρά την ασκούμενη πολιτική .
Για αύριο 09/01 στις 8 πρωί είναι προγραμματισμένη η συνάντηση της ALLE με την Επιτροπή Μεταφορών στο ΕυρωΚοινοβούλιο.
Οι εκπρόσωποι μας στις Βρυξέλλες έχουν μεταφέρει το κλίμα που επικρατεί στα εργασιακά στην Ελλάδα , τονίζοντας την κατάργηση της Ελεύθερης Διαπραγμάτευσης που επιβλήθηκε το τελευταίο διάστημα .
Θα ενημερώσουμε αύριο για όσα ειπωθούν στο ΕυρωΚοινοβούλιο.
Για το κλείσιμο , μας μεταφέρθηκαν οι αντιδράσεις , όταν αναλύθηκε το θέμα της Υποδομής στην Ελλάδα και το πως οι αμαξοστοιχίες περνούν με 160 χλμ , κόκκινα φωτοσήματα , κινούνται χωρίς Κέντρο Ελέγχου και με τηλεγραφήματα.....
Αναλύσεις που προκάλεσαν τεράστια απορία στους συναδέλφους μηχανοδηγούς 16 Ευρωπαϊκών Χωρών για το πως κινείται ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα.....
Εμείς το ξαναλέμε .
Κινείται χάρη στο φιλότιμο και τον επαγγελματισμό των σιδηροδρομικών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου