Πραγματικά αποκαλυπτική ήταν η ενημέρωση που παρείχε το Σωματείο των Μηχανοδηγών μετά την συνάντηση με στελέχη απο την Διεύθυνση Λειτουργίας της Hellenic Train ενώ εύλογα είναι & τα ερωτήματα που προκύπτουν. Αναλυτικότερα :
1. Εργασία σε ανάπαυση
Το Σωματείο επανέλαβε τη σταθερή του θέση ότι η εργασία κατά τις ημέρες
ανάπαυσης είναι παράνομη. Η “εθελοντική” εργασία, όπως την αποκάλεσε η Διοίκηση, είναι παράνομη. Δόθηκε περιθώριο στην Διοίκηση να απαντήσει μέχρι την Δευτέρα για τις προθέσεις της ενώ το Σωματείο μας τόνισε ότι έχει στην κατοχή του δεκάδες αναφορές μηχανοδηγών για την χορήγηση των αναπαύσεων τους.
2. 9ωρες υπηρεσίες στο μηχανοστάσιο Πάτρας
Ζητήθηκε εξήγηση για τη συνεχιζόμενη κατάρτιση 9ωρων υπηρεσιών, που οδηγούν σε υπέρβαση του εβδομαδιαίου ωραρίου στην Πάτρα. Το Σωματείο επεσήμανε ότι, εφόσον υπάρχει υπερεργασία στην Πάτρα και υπερωριακή απασχόληση για μηχανοδηγούς, είναι αδιανόητο να έχουν κοπεί (και μάλιστα αφού εγκρίθηκαν αρχικά) οι μεταθέσεις συναδέλφων.
3. Προστασία θέσεων συναδέλφων εκτός κύριων καθηκόντων
Ζητήθηκε να τοποθετούνται σε σαφείς και σταθερές θέσεις οι συνάδελφοι που βρίσκονται εκτός κύριων καθηκόντων, ώστε να προστατεύονται υπηρεσιακά και να μην μετακινούνται αυθαίρετα από διεύθυνση σε διεύθυνση. Αναφέρθηκαν και παραδείγματα συναδέλφων που σήμερα δεν έχουν τοποθέτηση και δυνητικά κινδυνεύουν.
4. Ανακαινίσεις εγκαταστάσεων
Η Διοίκηση μας ενημέρωσε την ΠΕΠΕ ότι έχουν ξεκινήσει οι ανακαινίσεις στα μηχανοστάσια των περιφερειακών εδρών με αρχή την Αλεξανδρούπολη.
5. Μετακινήσεις Μηχανοδηγών
Καταγγέλθηκε η μετακίνηση της συναδέλφου μηχανοδηγού στην θέση Passenger Care απο την Γραμματεία του Μηχανοστασίαυ ΜΑΙ και η αντικατάσταση της απο συνάδελφο του προσωπικού κίνησης που εργαζόταν επί των αμαξοστοιχιών. Υπογραμμίστηκε ότι η συγκεκριμένη θέση ανήκει τα τελευταία 25 χρόνια στον κλάδο των μηχανοδηγών. Η απάντηση που έλαβε η ΠΕΠΕ ήταν πως η Διοίκηση Πληρωμάτων που άνηκε η συνάδελφος , δεν γνώριζε τίποτα για την μετακίνηση της (!!!!!) με τον προϊστάμενο της να λέει χαρακτηριστικά ότι την έψαξε για συγκεκριμένη εργασία και έκπληκτος έμαθε ότι είχε μετακινηθεί!!!
Στην ερώτηση της ΠΕΠΕ ποιος αποφάσισε την μετακίνηση της συναδέλφου, δεν είχε καμία απάντηση, παρά το ότι αυτή προήλθε από ...ανώτερα στελέχη της Διοίκησης.
Όταν ρωτήθηκε απο πού γνωρίζουν τα "ανώτερα στελέχη" την συνάδελφο, όταν ο Προϊστάμενος για αυτήν δεν έχει εισηγηθεί την αντικατάσταση της, δεν υπήρξε απάντηση.
6. Μηχανοδηγοί που απομακρύνθηκαν από θέσεις ευθύνης
Για τους μηχανοδηγούς που εκδιώχθηκαν από τα πόστα τους, ο εκπρόσωπος της Διεύθυνσης έκανε ιδιαίτερα θετικά σχόλια για την απόδοσή τους και τη συνολική συμβολή τους στην εταιρεία. Δεν μπόρεσε όμως να απαντήσει στο εύλογο ερώτημα, αφού ήταν εξαιρετικοί τότε, γιατί αντικαταστάθηκαν.
7. Καρατομήσεις 3 Tutor
Το Σωματείο ζήτησε επίσημη ενημέρωση για την απόφαση απομάκρυνσης 3 Tutor. Η Διεύθυνση απάντησε πως αυτή προήλθε μετά απο αξιολόγηση τους. Όταν η ΠΕΠΕ ρώτησε όμως, αν υπάρχει σύστημα αξιολόγησης και ποιο είναι αυτό, απαντήθηκε πως ΔΕΝ υπάρχει τέτοιο σύστημα στην Διεύθυνση Λειτουργίας και δεν γνωρίζουν αν υπάρχει στην Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικό!
8. Στοιχεία προγραμματισμού υπηρεσιών
Παραδόθηκαν απο το Σωματείο τα στοιχεία του μηνιαίου προγραμματισμού, το τελευταίο 6μηνο, με στόχο την μελέτη τους απο την Διοίκηση Πληρωμάτων καθώς διαπιστώνεται ανισοκατανομή στον προγραμματισμό έργου και απολαβών , τόσο στο μηχανοστάσιο της Αθήνας όσο και της Θεσσαλονίκης.
9. Πιστοποιήσεις Μηχανοδηγών
Συζητήθηκε το θέμα των πιστοποιήσεων νέων Μηχανοδηγών όπως και αυτό της επαναπιστοποίησης των Μηχανοδηγών στο Λιανοκλάδι σε τροχαίο υλικό που έχει λήξει αυτή. Το Προεδρείο κατέθεσε στοιχεία αναφέροντας πως υπάρχει σημαντική πτώση στον ρυθμό των πιστοποιήσεων το πρώτο εξάμηνο του 2025, καθώς το αντίστοιχο διάστημα το 2024 είχαν πραγματοποιηθεί οι διπλάσιες. Για το θέμα θα σταλεί και αναλυτική επιστολή στην Διοίκηση.
10. Παραβίαση του Μέγιστου Χρόνου Ημερήσιας Μηχανοδήγησης
Αναφέρθηκε ότι σε υπηρεσίες του Προαστιακού Χαλκίδας λόγω των εργασιών προκύπτουν σοβαρές καθυστερήσεις με αποτέλεσμα να παραβιάζεται ο μέγιστος ημερήσιος χρόνος Εργασίας. Η Διεύθυνση ανέφερε ότι οι Μηχανοδηγοί θα πρέπει να ζητούν την αντικατάσταση τους και αυτή θα γίνεται άμεσα δεκτή καθώς η Εταιρεία τηρεί την νομιμότητα κατά γράμμα
Την Διεύθυνση Λειτουργίας εκπροσώπησε ο Επικεφαλής Πληρωμάτων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου