Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Δευτέρα 23 Ιουνίου 2025

Έφοδος της OLAF στα γραφεία της ΕΡΓΟΣΕ για τη σύμβαση 635 -Γιατί δεν αποκαταστάθηκαν ζημιές 13,2 εκατ. από τον Daniel

Η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ – ΑΒΑΞ – ΤΕΡΝΑ δεν προχώρησε στην αποκατάσταση ζημιών 13,2 εκατ. ευρώ που προκλήθηκαν από την κακοκαιρία Daniel τον Σεπτέμβριο του 2023
Την πόρτα της ΕΡΓΟΣΕ «χτύπησε» το πρωί της Δευτέρας το κλιμάκιο των ερευνητών της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Καταπολέμησης της Απάτης (OLAF) προκειμένου να ζητήσει τον λόγο γιατί η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ – ΑΒΑΞ – ΤΕΡΝΑ, που είχε αναλάβει τις εργασίες ολοκλήρωσης υποδομής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων Τιθορέα – Δομοκός, δεν προχώρησε στην αποκατάσταση ζημιών 13,2 εκατ. ευρώ που προκλήθηκαν από την κακοκαιρία Daniel τον Σεπτέμβριο του 2023, παρότι περιλαμβάνονταν ως υποχρέωσής της στην περίφημη σύμβαση 635.

Κατόπιν της επέλευσης των πλημμυρικών φαινομένων και της πρόκλησης ζημιών μεταξύ άλλων στο σύστημα σηματοδότησης τηλεδιοίκησης- ΕΤCS, η ανάδοχος Κοινοπραξία όφειλε να προβεί στην αποκατάσταση των σιδηροδρομικών έργων, ως είχε υποχρέωση από τη σύμβαση 635 (και την συμπληρωματική αυτής 635/1), σύμφωνα με το πρωτόκολλο διαπίστωσης βλαβών λόγω DANIEL, αιτούμενη η ανάδοχος, παράταση ολοκλήρωσης του αρχικού συμβατικού αντικείμενου της σύμβασης, την δαπάνη για την αποκατάσταση των οποίων θα έπρεπε να αναλάβει η ασφαλιστική εταιρία, δεδομένου ότι το έργο ήταν ασφαλισμένο για φυσικές καταστροφές, «έστω και εξαιρετικά σπάνιας εμφάνισης».

Όμως, προφανώς η εκτέλεση του αντικειμένου της σύμβασης και η εκτέλεση όλων των εργασιών, μεταξύ των οποίων και της σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης και εν γένει του σηματοτεχνικού εξοπλισμού του ΣΣ Δομοκού, έπαψε να είναι συμφέρουσα για την κοινοπραξία και την ασφαλιστική εταιρία, που όφειλε να καταβάλλει την δαπάνη, με συνέπεια, η κοινοπραξία, με την σύμπραξη και απόλυτη γνώση και ανοχή του υπουργείου Μεταφορών, να παραδώσει ένα απολύτως ημιτελές έργο, αφήνοντας εκτός λειτουργίας τα 40 από τα 100 χλμ του συνόλου της γραμμής Τιθορέα - Δομοκός, τα συστήματα σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης, ΕΤCS, καθώς και χωρίς τις αναγκαίες δοκιμές των συμβατικών δυναμικών δοκιμών περιοχής Δομοκού, συνεπεία των οποίων είναι να μην έχει τεθεί  σε λειτουργία η σηματοδότηση στα τμήματα Λιανοκλάδι, σήραγγα Όθρυος, Άγιος Στέφανος, σταθμός Αγγείων, Δομοκός.

Η παραπάνω παράλειψη της κοινοπραξίας, όχι μόνο τελούσε σε γνώση του υπουργείου Μεταφορών και του ΟΣΕ ως υπευθύνου διαχειριστή του Δικτύου, καθώς πλείστες ενστάσεις είχαν γνωστοποιηθεί από υπευθύνους της σηματοδότησης, αλλά και οι δύο φορείς παρείχαν απλόχερα κάλυψη στην κοινοπραξία, ώστε να ολοκληρωθεί προσχηματικά και τυπικά η εκκρεμής σύμβαση στις 31 Μαΐου 2024, αδιαφορώντας για την μη εκτέλεση των έργων αυτών.

Για το θέμα μάλιστα είχε καταθέσει και ερώτηση στη Βουλή στις 07/02/2025 ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Βασ. Κόκκαλης με τον τέως υπουργό Μεταφορών Χρ. Σταϊκούρα να κάνει εμφανώς τις «πλάτες» στην κοινοπραξία δικαιολογώντας τη μη υλοποίηση των συμβατικών εργασιών της

Όπως εξηγούσε χαρακτηριστικά στην απάντησή του στη Βουλή (17.02.2025) «οι εργασίες αυτές δεν δύνανται να προγραμματιστούν και να υλοποιηθούν μέσω της υφιστάμενης σύμβασης, όπως τούτο κρίθηκε μετά από ομόφωνη Γνωμοδότηση του αρμόδιου Τεχνικού Συμβουλίου επί ενστάσεως της κατασκευάστριας κοινοπραξίας. Τα ανωτέρω, επειδή αποτελούν νέες εργασίες, μη περιγραφόμενες στη σύμβαση, απαιτούν, σύμφωνα με το νόμο, τη σύναψη συμπληρωματικής σύμβασης, η οποία όμως, στην προκειμένη περίπτωση, δεν ήταν δυνατόν να καταρτισθεί, διότι ο συμβατικός χρόνος της κύριας σύμβασης έληξε την 31η Μαΐου 2024».

Η αξία της δαπάνης των εργασιών, που υπέστησαν ζημίες από τα παραπάνω καιρικά φαινόμενα, εκτιμήθηκε από την αρμόδια Επιτροπή διαπίστωσης βλαβών στο ποσό των 13,2 εκατ. ευρώ.  

Στην ίδια απάντηση, ο πρώην υπουργός Μεταφορών παραδεχόταν μεν ότι «το ποσό αυτό καλύπτεται από την ασφάλιση του έργου και θα καταβληθεί στην ΕΡΓΟΣΕ από την ανάδοχο κοινοπραξία μέσω των ασφαλιστηρίων συμβολαίων», εντούτοις δεν εξήγησε το γιατί δεν έλαβαν τα χρήματα αυτά οι εταιρείες της κοινοπραξίας για να υλοποιήσουν τις εργασίες στους 9 μήνες που μεσολάβησαν και πριν την τυπική λήξη της σύμβασης στις 31/05/2024, αλλά παράτησαν το έργο ημιτελές.

Το οποίο παραμένει φυσικά μέχρι σήμερα, καθώς, σύμφωνα με την απάντηση του πρώην υπουργού, η οριστική αποκατάσταση του συνόλου του αντικειμένου του Σ.Σ. Δομοκού παραπέμφθηκε να υλοποιηθεί με τη συνδρομή του υπουργείου, βάσει νέων μελετών και επακόλουθων έργων, που δεν έχουν γίνει ακόμη, με την ίδια μάλιστα διαδικασία προσδιορισμού του φυσικού αντικειμένου αυτών που ακολουθήθηκε και στα έργα αποκατάστασης λόγω των κακοκαιριών «Daniel» και «Elias» (σιδηροδρομικά και οδικά) της περιοχής της Θεσσαλίας, οι συμβάσεις των οποίων υπεγράφησαν πρόσφατα, στις 28 και 29 Απριλίου 2025 , αντίστοιχα.

Νίκος Μορφονιός - www.avgi.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου