Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τετάρτη 10 Οκτωβρίου 2012

Η τύχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και των Ναυπηγείων «παίζεται» στις Βρυξέλλες

Του Φώτη Φωτεινού-metaforespress.gr
Στις Βρυξέλλες βρίσκεται ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωστής Χατζηδάκης, όπου - μεταξύ άλλων - θα συναντηθεί με τον Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και Επίτροπο για θέματα Ανταγωνιστικότητας, Joacquin Almunia.

Γιατί βλέπει τον κ. Almunia ο Κ. Χατζηδάκης; Πιθανότατα, για να λύσει τις εκκρεμότητες με τις κρατικές ενισχύσεις σε ΟΣΕ – ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και των ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Εφόσον αρθούν οι ενστάσεις που διατυπώνει η ΕΕ, ανοίγει ο δρόμος για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ και τα Ναυπηγεία θα μπορούν να… αισιοδοξούν για το μέλλον τους.
Στο μικροσκόπιο της ΕΕ μέτρα 1,2 δις. ευρώ
Επί του παρόντος, η Επιτροπή θεωρεί ότι η Ελλάδα δεν έχει αποδείξει επαρκώς ότι επιμέρους πτυχές του σχεδίου αναδιάρθρωσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν εμπεριέχουν στοιχεία κρατικής ενίσχυσης ή εναλλακτικά, ότι είναι δυνατό να θεωρηθούν συμβατά με τη νομοθεσία περί κρατικών ενισχύσεων της ΕΕ.
Τον Φεβρουάριο του 2011, η Ελλάδα κοινοποίησε έξι μέτρα υπέρ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία παρέχει μονοπωλιακές υπηρεσίες σιδηροδρομικής μεταφοράς επιβατών στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με την Επιτροπή, εδώ και αρκετά χρόνια, η επιχείρηση αντιμετωπίζει οικονομικές δυσχέρειες, με συνέπεια να αναγκασθεί το Δημόσιο να καλύψει τις ζημίες της. Η αποκατάσταση της βιωσιμότητάς της, μέσω ενός σχεδίου αναδιάρθρωσης και η ιδιωτικοποίησή της εντάσσονται στα μέτρα τα οποία συμφωνήθηκαν μεταξύ της Ελλάδας και της ΕΕ και του ΔΝΤ, στο πλαίσιο του προγράμματος χρηματοδοτικής συνδρομής.
Τα μέτρα ανέρχονται σε ποσό περίπου 1,2 δισ. ευρώ και περιλαμβάνουν διαγραφή χρεών,μεταφορά στοιχείων ενεργητικού και εργαζομένων, αύξηση κεφαλαίου, παροχή αποζημίωσης για την εκπλήρωση υποχρεώσεων δημόσιας υπηρεσίας από μέρους της επιχείρησης και σύναψη συμφωνιών επιπέδου υπηρεσιών με τον ΟΣΕ, ο οποίος διαχειρίζεται τις υποδομές σιδηροδρόμων.
Τα μέτρα στηρίζουν ένα σχέδιο αναδιάρθρωσης, με το οποίο επιδιώκεται η αποκατάσταση της βιωσιμότητας της επιχείρησης, μέσω της μείωσης των δαπανών μισθοδοσίας και προβλέπουν την παροχή αποζημιώσεων δημόσιας υπηρεσίας για μια σειρά γραμμών, την αναστολή ορισμένων γραμμών και την αύξηση της τιμής των εισιτηρίων.
Με βάση τα πληροφοριακά στοιχεία που έχουν υποβληθεί έως τώρα από την Ελλάδα, δεν είναι βέβαιο ότι τα προτεινόμενα μέτρα δεν προσπορίζουν αθέμιτο επιλεκτικό πλεονέκτημα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η Επιτροπή διερευνά κατά πόσον ένα ή περισσότερα από τα προτεινόμενα μέτρα συνιστούν κρατική ενίσχυση υπέρ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και, αν όντως ισχύει κάτι τέτοιο, κατά πόσον θα μπορούσαν να θεωρηθούν συμβιβάσιμα με την εσωτερική αγορά, με βάση τις κοινές προϋποθέσεις, οι οποίες ισχύουν σε επίπεδο ΕΕ.
Η έρευνα δεν θίγει το δικαίωμα των εθνικών αρχών να αποζημιώσουν μια επιχείρηση για τα καθαρά έξοδα, με τα οποία αυτή βαρύνεται για την εκπλήρωση υποχρεώσεων δημόσιας υπηρεσίας που της έχουν επιβληθεί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου