Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τετάρτη 31 Ιουλίου 2013

Σιδηρόδρομος: Προβληματικό το δίκτυο

Πηγή του δημοσιεύματος και το στέκι της έλξης....
Η κατάσταση στην οποία βρίσκεται το σιδηροδρομικό δίκτυο δεν επιτρέπει μεγάλες ταχύτητες, λένε οι εργαζόμενοι, προβληματισμένοι από τα δυστυχήματα στο εξωτερικό. Αυξημένοι οι χρόνοι των δρομολογίων. Τα προβλήματα στις υποδομές.
Έντονο προβληματισμό για την ασφάλεια του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου εκφράζουν οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο με αφορμή τα πολύ σοβαρά δυστυχήματα που έχουν συμβεί το τελευταίο διάστημα διεθνώς.


Το θέμα της ασφάλειας του ελληνικού σιδηροδρόμου εξετάστηκε, μεταξύ άλλων, σε συνάντηση που είχε χθες αντιπροσωπεία της Πανελλήνιας Σιδηροδρομικής Ομοσπονδίας (ΠΟΣ) με τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και αίσθηση προκαλεί το γεγονός ότι εκπρόσωποι των εργαζομένων υποστήριξαν πως τόσο το δίκτυο όσο και το τροχαίο υλικό δεν βρίσκονται στην καλύτερη δυνατή κατάσταση.

Κατά 1 ώρα και 15 λεπτά αυξήθηκε ο χρόνος του δρομολογίου Αθήνα - Θεσσαλονίκη

Σύμφωνα με τον ταμία της ΠΟΣ, μηχανοδηγό Νώντα Θεοδωρόπουλο, το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο στην κατάσταση που βρίσκεται εγκυμονεί κινδύνους και προκειμένου να αποφευχθεί το ενδεχόμενο ατυχήματος οι σιδηροδρομικές μεταφορές στη χώρα μας δουλεύουν σε ρυθμό... ρελαντί, με αποτέλεσμα να έχει αυξηθεί σημαντικά ο χρόνος εκτέλεσης των δρομολογίων.
Όπως εξηγεί, το βασικό δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη σήμερα γίνεται σε 5 ώρες και 30 λεπτά, ενώ λίγα χρόνια νωρίτερα ο ΟΣΕ είχε πετύχει πολύ καλύτερους χρόνους και το δρομολόγιο εκτελούνταν σε 4 ώρες και 15 λεπτά.
Σύμφωνα με τον κ. Θεοδωρόπουλο, η χαλαρότητα με την οποία εκτελούνται σήμερα τα σιδηροδρομικά δρομολόγια λειτουργεί αποτρεπτικά για κάποιο σοβαρό ατύχημα, ωστόσο σε συνθήκες εντατικής λειτουργίας του δικτύου τίποτε δεν μπορεί να αποκλειστεί, αφού σε μεγάλο βαθμό το σύστημα εξαρτάται από τον ανθρώπινο παράγοντα.

GSM-R: Χωρίς φωτοσήματα και τηλεδιοίκηση

Τα προβλήματα αφορούν την έλλειψη φωτοσημάτων και τηλεδιοίκησης, υπάρχουν ζητήματα ελλιπούς συντήρησης του δικτύου, ενώ σε καμία περίπτωση αμελητέα δεν είναι τα θέματα ασφάλειας που προκαλούν οι συνεχείς δολιοφθορές στο δίκτυο.
Σημαντικό μέρος των προβλημάτων αυτών προκαλεί το γεγονός ότι εδώ και χρόνια δεν έχει προχωρήσει η εγκατάσταση του συστήματος ραδιοκάλυψης GSM-R, λόγω της εμπλοκής στον διαγωνισμό της γερμανικής εταιρείας Siemens, η οποία μάλιστα προχώρησε σε διαγραφή ποσού 27,1 εκατ. ευρώ που αφορούσε το συγκεκριμένο έργο, στο πλαίσιο του συμβιβασμού που έχει συμφωνήσει με το ελληνικό δημόσιο.
Πάντως, το τελευταίο διάστημα φαίνεται ότι το έργο έχει ξεμπλοκάρει και αναμένεται ότι θα προχωρήσει η υλοποίησή του. Η ολοκλήρωση της εγκατάστασης του συστήματος GSM-R παράλληλα με την ολοκλήρωση των έργων που εκτελούνται σε μεγάλα κομμάτια του σιδηροδρομικού δικτύου εκτιμάται ότι θα επιτρέψει να καλύπτεται η απόσταση Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 3,5 ώρες, ενώ σε λιγότερο από 2 ώρες θα καλύπτεται η διαδρομή στο τμήμα Αθήνα - Πάτρα.

Υπογραφή ΣΣΕ και μετατάξεις

Κατά τη συνάντηση που είχαν χθες η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η αντιπροσωπεία της ΠΟΣ συζητήθηκε το θέμα της υπογραφής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για το οποίο όμως δεν υπήρξε συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών.
Οι εργαζόμενοι, από την πλευρά τους, τονίζουν ότι έχουν καταθέσει κοστολογημένες προτάσεις οι οποίες βρίσκονται στο πλαίσιο του μειωμένου προϋπολογισμού των εταιρειών και στόχος με την υπογραφή της ΣΣΕ είναι να υπάρξει ένα μίνιμουμ προστασίας του προσωπικού εν όψει των αποκρατικοποιήσεων που έρχονταιτόσο για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ όσο και για την ΕΕΣΣΤΥ.
Τη συνάντηση απασχόλησε και το ζήτημα της διαθεσιμότητας – κινητικότητας καθώς, με δεδομένο ότι από τον κατάλογο του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης προκύπτει ότι θα πρέπει να υπάρξουν 750 αποχωρήσεις από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, στο προσωπικό του σιδηροδρόμου επικρατεί ανησυχία.
Τουλάχιστον από την πλευρά της διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιδιώκεται η εταιρεία να μην μετάσχει σε πιθανό πρόγραμμα κινητικότητας - διαθεσιμότητας του προσωπικού γιατί υπάρχουν ήδη ελλείψεις που αναμένεται να γίνουν περισσότερο έντονες με την επέκταση της δραστηριότητάς της στο εμπορικό κομμάτι.
Μάλιστα, η εταιρεία υλοποιεί ήδη πρόγραμμα εθελοντικής εσωτερικής μετάταξης και 23 άτομα εκπαιδεύονται για θέσεις μηχανοδηγών, ενώ ακόμη περίπου 60 άτομα, τα οποία εργάζονταν στην έκδοση των εισιτηρίων στους σταθμούς, εκπαιδεύονται για να εργαστούν ως προσωπικό συνοδείας συρμών, μετά και την εκχώρηση της έκδοσης εισιτηρίων σε ιδιώτες.
Επιπλέον, είναι πιθανό σύντομα να δοθεί η δυνατότητα στο προσωπικό που επιθυμεί να υποβάλει αιτήσεις προκειμένου να μετακινηθεί σε τομείς όπου υπάρχουν ελλείψεις. Αυτές κυρίως εντοπίζονται σε θέσεις μηχανοδηγών, όπου εκτιμάται ότι για το υφιστάμενο έργο που εκτελεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ λείπουν περίπου 80 άτομα. Ωστόσο, υπολογίζεται ότι ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί σε περίπτωση όπου σημειωθεί αύξηση και του έργου, κάτι πολύ πιθανό με την προοπτική της υπογραφής της συμφωνίας με την HP.

της Μάρως Τσαντήλα euro2day.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου